Как импортировать проект в unity
Как мне импортировать модели из моего 3D редактора?
Для импорта 3D модели в Unity вы должны перетащить файл модели в окно проекта.
В инспекторе > вкладка Model Unity поддерживает импорт моделей из всех популярных 3D редакторов.
Особенности импорта из разных 3D пакетов смотрите на следующих страницах:
Текстуры
3D форматы
Импортирование мешей в Unity может быть выполнено с помощью двух основных типов файлов:
Любой из этих типов позволит вам добавлять свои меши в Unity, но есть соображения относительно того типа, который вы выберите:
Экспортированные 3D файлы
Преимущества:
Недостатки:
Собственные файлы 3D приложений
Преимущества:
Недостатки:
Модели
Файлы моделей, размещенные в папке Assets внутри проекта Unity, автоматически импортируются и сохраняются как ассеты Unity.
Файл модели может содержать 3D модель персонажа, здания или части мебели. Модель импортируется в виде набора ассетов. В окне Project(проект) главный импортированный объект представляется в виде Model Prefab(префаб модели). Обычно также существует несколько Mesh объектов, на которые ссылается Model Prefab.
Файл модели может также содержать данные анимации, которые можно использовать для анимации данной модели или других моделей. Данные анимации импортируется как один или несколько Анимационных Клипов.
![Mesh Filter вместе с Mesh Renderer позволяет появляться модели на экране.](../uploads/Main/MeshExample40.png)
Настройки импорта для мешей
Import Settings для модели будут показаны в закладке Model инспектора FBX импортера, когда модель выделена. Это влияет на меш, его нормали и импортированные материалы. Настройки применяются для каждого ассета на диске, поэтому, если вам нужен ассет с другими настройками, создайте (и соответственно переименуйте) копию файла.
Хотя изначально настроек по умолчанию может быть достаточно, будет лучше, если вы изучите список настроек, перечисленных ниже. Они могут помочь определить, что вы желаете сделать с игровым объектом.
Некоторые общие корректировки, для примера, могут быть следующими:
Exporting Packages
Когда вы компилируете игру, Unity сохраняет множество метаданных о ваших ресурсах (настройки импорта, ссылки на другие ресурсы, и т.д.). Если вы хотите использовать эти ресурсы в другом проекте, есть конкретный способ сделать это. Вот как можно легко перемещать ресурсы между проектами, сохраняя при этом всю вышеперечисленную информацию.
See Asset Packages for detailed information on using packages, including importing and exporting.
Exporting New Packages
Use Export Package to create your own Custom Package.
HINT: When exporting a package Unity can export all dependencies as well. So, for example, if you select a Scene and export a package with all dependencies, then all models, textures and other assets that appear in the scene will be exported as well. This can be a quick way of exporting a bunch of assets without manually locating them all.
Fig 1: Exporting Package dialog box
Exporting Updated Packages
Sometimes you may want to change the contents of a package and create a newer, updated version of your asset package. To do this:
Select the asset files you want in your package (select both the unchanged ones and the new ones).
Export the files as described above in Export Package, above.
NOTE: You can re-name an updated package and Unity will recognise it as an update, so you can use incremental naming, for example: MyAssetPackageVer1, MyAssetPackageVer2.
HINT: It is not good practise to remove files from packages and then replace them with the same name: Unity will recognise them as different and possibly conflicting files and so display a warning symbol when they are imported. If you have removed a file and then decide to replace it, it is better to give it a different, but related name to the original.
Importing from the Asset Store
Unity users can become publishers on Asset Store, and sell content they have created. To find out more, see Asset Store Publishing.
Asset Store. Доступ и навигация
Страница Asset Store.
Магазин имеет интерфейс браузера, который позволяет искать по словам или просматривать товары (packages) и категории. В левой части главной панели инструментов находятся знакомые кнопки навигации, для перемещения по истории просмотренных страниц:-
Справа от них находятся кнопки просмотра менеджера загрузок и содержимого корзины покупок.
Менеджер загрузок позволяет просматривать пакеты, которые вы купили, а также искать и устанавливать обновления. Кроме того, стандартные пакеты, поставляемые с Unity, можно также просматривать и добавлять в проект через данный менеджер.
Менеджер загрузок.
Расположение загруженных ассетов
Вам редко когда понадобится (если вообще понадобится) прямой доступ к файлам, загруженным через Asset Store. Но, если вам потребуется, вы можете их найти в
..на Windows. Эти папки содержат подпапки, которые соответствуют продавцам на Asset Store, а ассеты находятся в соответствующих подпапках.
Asset Packages
Unity packages are a handy way of sharing and re-using Unity projects and collections of assets; Unity Standard Assets and items on the Unity Asset Store are supplied in packages, for example.
Packages are collections of files and data from Unity projects, or elements of projects, which are compressed and stored in one file, similar to Zip files. Like Zip files, a package maintains its original directory structure when it is unpacked, as well as meta-data about assets (such as import settings and links to other assets).
In Unity, the menu option Export Package compresses and stores the collection, while Import Package unpacks the collection into your currently open Unity project.
This page contains information on:
Import Package
You can import Standard Asset Packages, which are asset collections pre-made and supplied with Unity, and Custom Packages, which are made by people using Unity.
Choose __Assets > Import Package > __ to import both types of package.
Import Package menu»> Fig 1: Asset>Import Package menu
Standard Asset Packages
Unity ‘Standard Assets’ consist of several different packages: __ 2D, Cameras, Characters, CrossPlatformInput, Effects, Environment, ParticleSystems, Prototyping, Utility, Vehicles__.
To import a new Standard Asset package:
Open the project you want to import assets into.
Choose Assets > Import Package > __ plus the name of the package you want to import, and the Import Unity Package__ dialog box displays, with all the items in the package pre-checked, ready to install. (See Fig 2: New install Import Unity Package Dialog Box.)
Select Import and Unity puts the contents of the package into a Standard Asset folder, which you can access from your Project View.
Fig 2: New install Import Unity Package dialog box
Custom Packages
You can import custom packages which have been exported from your own projects or from projects made by other Unity users.
To import a new custom package:
Open the project you want to import assets into.
Choose __Assets > Import Package > Custom Package… __ to bring up up File Explorer (Windows) or Finder (Mac).
Select the package you want from Explorer or Finder, and the Import Unity Package dialog box displays, with all the items in the package pre-checked, ready to install. (See Fig 4: New install Import Unity Package dialog box.)
Select Import and Unity puts the contents of the package into the Assets folder, which you can access from your Project View.
Fig 4: New install Import Unity Package dialog box
Export Package
Use Export Package to create your own Custom Package.
HINT: When exporting a package Unity can export all dependencies as well. So, for example, if you select a Scene and export a package with all dependencies, then all models, textures and other assets that appear in the scene will be exported as well. This can be a quick way of exporting a bunch of assets without manually locating them all.
Fig 6: Exporting Package dialog box
Exporting Updated Packages
Sometimes you may want to change the contents of a package and create a newer, updated version of your asset package. To do this:
Select the asset files you want in your package (select both the unchanged ones and the new ones).
Export the files as described above in Export Package, above.
NOTE: You can re-name an updated package and Unity will recognise it as an update, so you can use incremental naming, for example: MyAssetPackageVer1, MyAssetPackageVer2.
HINT: It is not good practise to remove files from packages and then replace them with the same name: Unity will recognise them as different and possibly conflicting files and so display a warning symbol when they are imported. If you have removed a file and then decide to replace it, it is better to give it a different, but related name to the original.
Import Settings
Each type of asset that Unity supports has a set of Import Settings, which affect how the asset appears or behaves. To view an asset’s import settings, select the asset in the Project View. The import settings for this asset will appear in the Inspector. The options that are displayed will vary depending on the type of asset that is selected.
For example, the import settings for an image will allow you to choose whether it’s imported as a texture, a 2D sprite, or a normal map. The import settings for an FBX file allow you to adjust the scale, generate normals or lightmap coordinates, and split & trim animation clips defined in the file.
Clicking on an image asset in the Project Window shows the import settings for that asset in the Inspector
For other asset types, the import settings will look different. The various settings you see will relate to the type of asset selected. Here’s an example of an Audio asset, with its related import settings shown in the inspector.
An Audio asset selected in the Project Window shows the Audio import settings for that asset in the Inspector
If you are developing a cross-platform project, you can override the “default” settings and assign different import settings on a per-platform basis.