Quote tweet что это
How to Quote a Tweet on Twitter
The best way to share your take on current events with your followers
What to Know
This article explains quote tweeting on the Twitter desktop website and its mobile apps for iOS and Android devices.
What Is a Quote Tweet?
On Twitter, you’re not limited to sharing your tweets. You can also share other people’s tweets by retweeting. A retweet shares another person’s tweet on your Twitter page, usually so others (your followers) can view the tweet.
A quote tweet is a kind of retweet. A simple retweet shares another person’s tweet. A quote tweet lets you share another person’s tweet and add your comments to it. Quote tweets are sometimes also referred to as a Retweet with comment.
How Quote Tweets Are Useful
Quote tweets are commonly used throughout Twitter. These are a quick and direct way to add your thoughts to a conversation about a trending topic. Quote tweets are a great way to provide context for your thoughts since these tweets reference the subject you’re discussing.
You can also quote tweet your past tweets. This allows you to comment on those tweets to share a new perspective or bring attention to a tweet because its subject matter is relevant to a topic you’re discussing.
You can also use quote tweets to highlight other tweets featuring news stories, videos, or pictures by using the comment portion to explain why you felt it was important to share it.
How to Quote Tweet (or How to Retweet With Comment)
A great way to get involved in interesting discussions on Twitter or add your two cents about trending topics is to quote tweets. Quote tweeting is a staple form of interaction on this social media platform. If you want to be more involved on Twitter, quote tweeting is a good way to start.
How to Quote Tweet Using the Twitter Website
Navigate to the Twitter website and log in to your account if you haven’t already.
Find a tweet you want to quote tweet, then select the Retweet icon at the bottom of the tweet. The icon resembles a square made of two arrows.
Select Quote Tweet.
A dialog box appears. In the text box, type the comment you want to add to the quote tweet.
After you’re done writing your comment, select Retweet at the bottom of the Quote Tweet dialog box to post the quote tweet.
Your quote tweet posts and your followers should be able to see it.
How to Quote Tweet From the Twitter App
Launch the Twitter app, sign in to your account, then choose a tweet you’d like to quote tweet.
Within this tweet, tap the Retweet icon.
A menu pops up from the bottom of the phone screen—tap Quote Tweet.
You’re taken to another screen. Above the tweet you’ve chosen to quote, write your desired comment.
Once you’re done typing, tap Retweet in the upper-right corner of the screen to post the quote tweet.
ДМ (DM) и другие сокращения в Твиттере
Уже долгий период времени в жизни человеческого общества присутствует такое понятие, как социальные сети. Речь идет об Интернет площадках, в пространстве можно обмениваться информацией, фотографиями и видео. Причем не только путем самого их размещения, но и комментированием существующих публикаций. Кроме того, возможности ресурсов позволяют акцентировать внимание только на тех темах, которые интересны конкретному пользователю.
История создания
Прототипом многих существующих стал Twitter. Система обмена короткими текстовыми сообщениями, изначально разработанная для использования в рамках внутренних коммуникации между сотрудниками фирмы Odeo. Впоследствии ресурс вырос и получил определенную, весьма широкую известность среди пользователей Интернет. Последние с удовольствием стали применять предоставляемую функциональность для общения и обмена новостями между родственниками, друзьями или просто случайными людьми.
Пример дискуссии по поводу размера сообщений расположен на рисунке ниже.
Однако, изначальное ограничение длинны сообщений в 140 символов осталось действовать, что привело к возникновению множества сленговых сокращений в англоязычных частях Twitter. С приходом настоящей системы микроблогинга в Россию, названные слова стали применяться и в национальном сегменте, естественно с некоторыми изменениями согласно менталитету пользователей. Не подготовленному человеку сложно в них разобраться или хотя бы понять смысл сообщений в тексте, которых они присутствуют. Можно даже сказать, что послания содержащие термины Твиттера выглядят как написанные на диалекте марсианского языка для не знающих их значений.
Эхи сети ФИДО показаны на картинке ниже.
Собственно, сленговые выражения компьютерного мира, которые используются в Твиттере можно встретить и на других ресурсах сети. Причем некоторые из аббревиатур сформировались еще в до-Интернет эпоху. Достаточно вспомнить сокращения, применявшиеся в RUSNET или ФИДО, которые на тот период времени служили средством коммуникации между разделенными большими расстояниями компьютерами.
Принципы работы системы микроблогинга
Прежде чем разбирать сам смысл аббревиатур и связывать их значения в своеобразный словарь, стоит остановиться на принципах и функциональных возможностях Твиттера. В сущности, большинство общепринятых сленговых слов настоящей социальной сети непосредственно относятся к работе и возможным действиям в ее пределах.
Лента ресурса выглядит следующим образом, как показано на картинке ниже.
Итак, пользователь Twitter может опубликовать краткое сообщение в своей ленте, подкрепив его сопутствующей картинкой или видео. Доступна отправка и личных посланий, адресованных конкретным пользователям, если в начале текста будет вставлен знак «@» с последующим дополнением в виде сетевого имени получателя. Кроме перечисленных возможностей в рамках системы доступна функция комментирования посланий, находящихся в общей ленте или отправленных персонализировано. Если адресат-получатель не указан, то мнение по какому-либо вопросу смогут прочитать все, кто видел изначальное сообщение. При непосредственном указании получателя — только он.
Саму размещаемую информацию можно отнести к определенной тематике, включая соответствие хеш-тегом # с последующим именем ниши интересов. Подобная возможность позволяет другим пользователям находить нужные им данные в общем объеме всего ресурса.
На картинке ниже показан пример использования хеш-тегов.
Читать весь текст в общей ленте не обязательно, достаточно составить список волнующих тем и добавить в выборку интересующих пользователей. Все, что они будут публиковать, автоматически разместится в видимом пространстве конкретного человека, воспользовавшегося названой услугой. Кроме того, если чужое сообщение понравится, его можно переслать в свою ленту с нужными комментариями и возможностью последующего просмотра подписчиками аккаунта.
Словарь сокращений и сленговых выражений Твиттера
Ну и наконец перейдем к самому интересному, а конкретно к разбору значений слов, входящих в сленг Твиттера. Указываться будут, как русские транскрипции, так и изначальные варианты написания на английском языке:
Твит (twitt) — сообщение. Название, к сведению, оно получило от имени самой сети «Twitter», что в переводе — чириканье или щебетание, что служат тонким намеком, содержащим юмор, об стиле самих разговоров, происходящих в объеме ресурса.
РП или РТ — репост или ретвит (repost or retwitt). Повтор чужого сообщения с собственными комментариями. Исходник в данном случае называется копипастой.
ДМ (DM) в Твиттере — это личное послание конкретному пользователю. Полностью сокращение расшифровывается как «Direct Message».
Мьючалка — подписанный читатель на твиты определенного аккаунта. Его можно и отписать от себя, произведя так называемый софтблок (soft block — мягкое ограничение), сначала блокировкой конкретно не угодившего человека, а потом ее снятием.
Юз (username) — имя пользователя, добавляемое обычно после @.
Юн (your name) — то же самое, что и предыдущее значение, только речь идет о собственном аккаунте. Непосредственную взаимосвязь с настоящими двумя понятиями имеет, и аббревиатура Юп (userpic), которая служит отсылкой на изображение, привязанное к конкретному человеку.
Репорт или рапорт (report) — жалоба на конкретный твит или его автора модераторам социальной сети.
Cабтвит — сообщение без конкретизации человека, но с текстом непосредственно на него указующим.
Фав (Favorite) — аналог лайков иных социальных сетей. Показатель выставляемый прочитавшим сообщение, о том, что такое послание ему понравилось.
ЛРТ — ретвит собственного поста с дополняющими комментариями.
Топикастер — автор поста.
AFAIK (As far as I know) — выражение «насколько я знаю». Присутствует в сообщениях и вариант AFAIR (As Far As I Realise) — «насколько мне известно». Русским аналогом можно считать ЕМНИП — «если мне не изменяет память». Иногда, в посланиях, описывающих проблему топикастера, в ответах применяют ЧЯДНТ — «что я делаю не так», для указания автору на нормальную работу аналогичного процесса или оборудования при тех же исходных условиях.
Флуд — бесконечное повторение одного и того же сообщения не несущего смысловой нагрузки. Зачастую вызывает негативную реакцию окружающих в виде ответных посланий, которые приводят к состоянию своеобразного «потопа». То есть, активности много, а толку с нее никакого.
Хештег — символ # с последующей темой указующей на социальную нишу сообщения. Используется не только в Твиттере, но и других социальных сетях.
Цикс (CX или correction) — исправление.
СС (carbon copy) — отправить копию личным посланием конкретному пользователю аккаунт, которого размещается следом после «@».
HT (hat tip) — благодарность человеку за информацию. После, зачастую указывается пользователь, к которому производится названое действие, через «@».
ICYMI (In case you missed it) — «Если вы это пропустили». Выставляется в повторных ретвитах одного и того-же сообщения.
MT или MRT (Modified (Re)Twitt) — указатель на послание содержащее информацию от автора, но измененную тем, кто ее размещал в своей ленте.
Контент — сам текст твита, а также входящие в него картинки, фотографии или видео. Примером разного контента в Twitter может послужить картинка, расположенная ниже.
NSFW (Not safe for work) — непосредственная пометка о том, что далее идущая информация небезопасна к просмотру в общественных местах или на работе. Речь идет о жестоких сценах или контенте, содержащем эротику или обнаженное тело.
OH (Overheard) — обычно применяется перед шуткой и служит указателем на нее. Ближайший перевод – «подслушано».
PRT имеет два значения: «please retweet» или «пожалуйста, повторите твит» и «Partial retweet» — чужое сообщение, приводимое частично.
RLRT — описание события реальной жизни.
TLDR или TL; DR — «Too long; didn’t read.» — указатель на то, что сообщение чересчур длинное или нудное. Непосредственный перевод – «слишком долго; не читал».
TMB (Tweet me back) — запрос ответного твита.
TQRT — названной комбинацией топикастер благодарит за размещение его послания в ленте пользователя.
ТТ — переведенное на язык получателя сообщение. Языки и страны пользователей, общающихся в Твиттер, можно увидеть на рисунке ниже.
Заключение
Конечно, приведенные сокращения не охватывают абсолютно все слова, относящиеся к сленгу Twitter. Просто они используются чаще, постепенно переходя и на другие ресурсы Интернет.
Видео по теме
Как процитировать твит в твиттере
Отличный способ принять участие в интересных дискуссиях в Твиттере или просто добавить свои два цента на актуальные темы — это процитировать твит. Твиттер цитат является основной формой взаимодействия на этой конкретной социальной медиа- платформе, и если вы хотите больше участвовать в Twitter, твит цитат — хороший способ начать. Вот все, что вам нужно знать, прежде чем цитировать твит в Twitter.
Инструкции, приведенные в этом руководстве, включают в себя шаги, необходимые для твиттера цитат на настольном веб-сайте Twitter и в его мобильных приложениях для устройств Android и iOS.
Что такое цитата?
В Твиттере вы не ограничены только тем, что делитесь своими твитами. Вы также можете поделиться твитами других людей, ретвитнув. Ретвит — это просто публикация твита другого человека на вашей собственной странице в Твиттере, обычно так, чтобы другие (ваши подписчики) могли также просматривать твиты.
Цитата — это своего рода ретвит. В то время как простой ретвит просто делится твитом другого человека, твит цитаты позволяет вам делиться твитом другого человека и добавлять свои собственные комментарии к нему. Цитируемые твиты иногда также называют «ретвит с комментариями».
Как цитаты твиты полезны
Цитаты в твиттере довольно часто используются в Твиттере, так как они, как правило, являются быстрым и прямым способом добавить свои собственные мысли в разговор на актуальную тему. Цитирование твитов — отличный способ предоставить контекст для ваших мыслей, поскольку они дают прямую ссылку на тему, которую вы обсуждаете.
Вы также можете цитировать свои собственные твиты из прошлого, позволяя комментировать эти твиты, чтобы поделиться с ними новым взглядом или привлечь к нему внимание, поскольку его тема имеет отношение к обсуждаемой теме.
Вы также можете использовать твиты с цитатами, чтобы выделить другие твиты с новостями, видео или фотографиями, используя часть комментариев, чтобы объяснить, почему вы чувствовали, что важно делиться ими.
Как цитировать твит (или как ретвитить с комментарием)
Как процитировать твит с помощью сайта Twitter
Перейдите на сайт Twitter и войдите в свою учетную запись, если вы еще этого не сделали.
Найдите твит, который хотите процитировать, затем нажмите значок « Ретвит» в нижней части твита. Значок должен напоминать квадрат из двух стрелок.
Должно появиться диалоговое окно. В текстовом поле введите комментарий, который вы хотите добавить в твит цитаты.
После того, как вы закончите писать свой комментарий, выберите Tweet внизу диалогового окна Quote Tweet, чтобы опубликовать свой твит цитаты.
Это оно! Ваш твит цитаты должен быть опубликован, и ваши подписчики должны его увидеть.
Как процитировать твит из приложения Twitter
Запустите приложение Twitter, войдите в свою учетную запись, затем выберите твит, который хотите процитировать.
Вы попадете на другой экран. Прямо над сообщением, которое вы выбрали, напишите желаемый комментарий.
Как только вы закончите печатать, нажмите « Retweet» в правом верхнем углу экрана, чтобы опубликовать твит с цитатой.
What is a Quote Tweet and How Can It Grow Your Twitter?
There are so many different ways to communicate with your audience, friends and followers on Twitter. You can send out a basic tweet, a reply to a tweet, a direct message or you can quote a tweet with your response.
The latter option is called a quote tweet or quote retweet. Essentially, you’re retweeting a piece of content onto your own feed while simultaneously adding your own thoughts to it. This is a great way to engage with other users while also bringing your own audience into the conversation.
When you reply directly to a tweet, your response won’t necessarily be seen by all of your followers. Quote tweeting pushes the initial tweet alongside your response into your feed, igniting the conversation.
What is a Quote Tweet?
A quote tweet is a retweet that has been made with a comment. It is different to a regular retweet because it will shown to your followers along with your comments. It starts a new thread that people can retweet and like separate to the original tweet.
Here is an example of a basic tweet.
This is something this user created himself and published onto his Twitter feed to share with his audience.
Here is an example of a basic tweet with a reply attached.
Notice how it says “Replying to @mkobach” at the top of the response. This indicates it’s a direct response to the tweet above it, making it less likely to be seen in other users’ feeds.
Not only that, but it won’t appear directly on your Twitter profile, either, instead residing in a secondary tab called Tweets & replies.
And while this is no problem if you’re simply having a conversation with a friend, customer or business account on Twitter, you don’t want to take this route if you want the tweet to generate more reach.
This is where quote tweeting comes in handy.
Here is an example of what a quote tweet looks like.
It’s a tweet within a tweet. Meta, right?
But this way of responding to a tweet adds it right to the top of your profile, pushes it out into your feed, and allows more people to see and respond to it than a simple reply does.
What is a Quote Retweet?
A quote retweet is a retweet that has been made with a comment. It is the same thing as a quote tweet. It starts a new tweet that your followers can interact with.
How Do You Quote Tweet?
A quote tweet is a feature that Twitter added to help increase engagement on the platform and to give users even more ways to interact with each other.
And it’s really simple to use, too!
If you see a tweet that you would like to add a comment to via quote tweet, simply click on the retweet icon at the bottom of the tweet.
Once you do so, a small popup will appear asking if you want to Retweet or if you want to Retweet with comment.
Choose the Retweet with comment option to have your new tweet draft pop up onto the screen.
You’re now able to do nearly anything you would do in a regular tweet: add images, search for a GIF, add emoji, and include a link.
However, the options to add a poll or create a thread are not available when quoting a tweet. If you want to add more tweets to create a thread, you’re always able to do so manually.
Why Should You Quote Tweet?
I’ve already mentioned one of the benefits of using the quote tweet, and that is the ability to respond to a tweet while still reaching your audience.
But let’s talk about some other benefits, and how adding quote tweets to your strategy can actually help you to grow your Twitter account.
1. Add your comments to a tweet.
If you want to share a tweet with your audience, you’ve previously only been able to retweet it. You could then create your own tweet if you had more information to add, or you could reply directly, but those don’t have the same impact as a quote tweet.
Because you’re able to add your thoughts onto someone else’s tweet and then share it with your audience, it offers another layer of engagement. You’re adding your own thoughts to the conversation.
2. Start a discussion.
If you disagree with someone’s tweet, a great way to start a discussion surrounding why – and get your followers to jump in with their own thoughts – is to quote the tweet with your opinion.
Depending on your industry, this can be a solid strategy for creating a discussion amongst your audience on Twitter. If you’re tweeting from a business or professional account, you want to remember not to be too controversial.
But creating thought-provoking industry discussion can be a great way to engage your followers and get your name out there.
3. Bring attention to your replies.
Remember what we said about replies? They’re less likely to be shown in Twitter’s feed, and they’re not going to be viewable on someone’s profile without clicking into the Tweets and replies tab.
If someone responds to one of your tweets with something that you think is a great point, offers another point of view on your content or that you simply want to highlight and share with your followers, quote tweet it with your response!
This is a great way of thanking the people who are interacting with you and your content and helping their account to generate more reach as well.
4. Generate more reach.
Okay, yes, I’m coming back to talk more about this one. This really is the whole point of quote tweeting.
It’s giving you a way to engage with your audience in a way that still helps you. There are times when a direct reply is all that’s needed.
Then there are times when you want others to see your response to a certain tweet. This is exactly why the quote tweet exists. It’s another layer of engagement and reach.
How Can You Incorporate Quote Tweets Into Your Strategy?
Here’s the big question. How can you strategically use quote tweeting to help grow your Twitter account?
There are two different ways that you can incorporate quote tweets into your strategy – quoting other tweets and asking other users to quote your tweets.
Let’s do a deep dive into the ways you can take advantage of each of these tactics.
Quoting Other Tweets
There are so many different methods to utilize when it comes to quoting other tweets in an effort to engage with other accounts and your audience.
You can decide which of these will be best for your brand or professional account, but many of them will work across various industries and account types.
One thing to remember in Twitter marketing is that engagement is key. You can’t just tweet out to the world and hope to gain something from it. You need to be interacting with other users, whether they’re your customers, other brands in your industry, or people talking about your industry.
Now let’s jump into a few of the top ways to quote tweets properly and in a way that will maximize engagement and grow your Twitter.
1. Respond to questions in Twitter chats.
If you’ve never participated in a Twitter chat before, these are industry-specific weekly or monthly chats about a specific topic. Many top brands in various industries will host these chats, and other accounts – brands, professionals, etc. – are invited to jump in to discuss the topic.
The host asks a series of questions, and users are encouraged to respond in whichever way they see fit – a direct reply, a solo tweet, or a quote tweet.
A quote tweet is a really popular method for answering questions in a Twitter chat because not only are you creating a new tweet in your feed for your followers to see and engage with, but you’re also including the question that you’re answering, making it easy for newcomers to jump into the chat without having to search for the host and each of the questions.
2. Jump onto Twitter memes.
One great thing about the Twitter platform is that it’s home to a lot of unique memes and jokes that you can’t find on other platforms.
Someone will tweet something and it will go viral and you’ll see other people respond to it or even recreate the meme in their own way.
This is what happened with a Twitter meme that Netflix jumped onto, prompting tons of brand accounts to respond, including social media management tool Sprout Social jumping on board with a parental approach.
If your brand’s voice has a humorous edge to it, take advantage of these viral Twitter memes and see if you can jump on ones that are relevant to your industry.
Quote tweeting these allows you to share your funny side with your followers, which tends to help with brand loyalty and recognition.
3. Comment on recent news and industry updates.
Another great way to use the quote tweet feature is to share breaking news or industry updates to your feed while also adding your take alongside it.
This can be industry-specific, or it might be political or other breaking news that you’re sharing on your personal or professional account. While it’s not always best to get into politics with your brand account, many professionals still choose to do so on their own accounts.
Simply share industry updates and information while adding your thoughts or additional information in a quote tweet.
4. Promote another account’s content.
Share a new article, podcast episode, online course and more by quote tweeting their initial tweet to offer your support.
This is a great way to build rapport with others in your industry while also sharing quality content with your audience.
This doesn’t have to be anything complicated. It’s almost as if you were tweeting the content itself, but now you’re saving even more time.
You don’t have to think of any additional copy for your tweet. All you do is quote tweet the original tweet and add a “Check out this awesome article/podcast/blog/etc.!” alongside it.
5. Share your own old content.
Twitter allows you to retweet your own tweets, so while you can revive old content with a regular old retweet, you can share corrections on old tweets, updates to recent posts, and more by quote tweeting your own old content.
This is a great way to extend the life of your older tweets, especially since the Twitter feed moves so quickly and tweets have a notoriously low lifespan.
6. Respond to brand mentions.
If you see someone mention your brand, you can always reply to them directly. Or you can quote tweet them to add the conversation onto your brand’s Twitter feed.
This can be done in a light-hearted fashion, like in the example above. But this can also be done with customer service tweets to showcase to your audience how helpful your brand is, as well as a simple “thanks!” tweet.
It’s all about bringing the conversation front and center so that your audience can see. Quote tweeting is going to be the perfect way to make that happen.
7. Share accolades from other users.
Sure, you could simply retweet any tweets you see that are praising your business or providing useful testimonials.
But you’re missing out on a great way to say thank you, or add onto the testimonial. Quote tweeting offers so much more than a regular retweet does, and that’s why there are so many great ways to use this feature.
Take a look at this example.
Instead of simply retweeting, or even responding with a “Thank you,” Notion took this chance to be a bit cheeky and cute with their response, adding a blushing emoji to their response.
Think or the different ways your brand can use a quote tweet to create another way of engaging with your testimonial tweets.
8. Reply to other users.
Last, but certainly not least, you can always use the quote tweet as a replacement for the direct reply.
One thing to note here is that you want to use this tactic sparingly. No one wants to go through your feed and see a bunch of meaningless quote tweet replies.
However, there might be several instances where you do want to bring the conversation you’re having front and center. Examples of this could be the fact that someone well-known in your industry is tweeting you, and you want to show this off, or you have a really great response to someone’s tweet and you want your followers to be able to see and engage as well.
Asking Other Users to Quote Your Tweets
Now that we’ve talked about the various ways that you can quote other tweets in your content, let’s take this concept and flip it around.
You can also reap massive rewards by asking other users to quote your tweets.
Let’s jump into a brief case study by looking at a user’s tweet where he asked people to quote his tweet with their responses. The tweet blew up, he saw massive reach, growth in followers, and overall interaction to this tweet as well as others in his feed.
Here’s the tweet that started it all.
It’s a pretty thought-provoking tweet, right? Anyone who has been in an industry long enough will have some relatively controversial insider knowledge, and that’s exactly the types of conversation this tweet sparked.
Over the next several days, thousands of people quote tweeted this to add thoughts from their own industry. The original user then retweeted most of them so that his followers could also see everyone’s responses.
A few days after he tweeted this, the original user shared a screenshot of his insights to give us a closer look at just how many people saw his tweet due to the massive amount of quote tweets.
Over a million! After just five days. On an account with less than 10,000 of his own followers.
Now this is not to say that anytime you tweet something that says “Quote this tweet with _,” you’re going to see viral results. This specific tweet certainly gained some viral fame, and it’s partially due to the content within the tweet.
While you can use this tactic to help spread your tweets around little by little, your best bet is to try this out with something more exciting in your industry, like platform updates that people aren’t happy about or industry news that’s caused some buzz.
We’re not guaranteeing that your tweet will reach a million people.
However, asking people to quote your tweet with their response is a great way to get your audience engaged and reach even more people in the process.
How Can You See Quotes of a Tweet?
When you click on a tweet, you’re able to see how many replies, likes, and regular retweets it’s gotten, then click further to see who has replied, liked, or retweeted.
But quote tweets aren’t added into those statistics and aren’t visible right off the bat. You’ve got to search for them.
The original poster of a tweet that gets quoted will receive a notification anytime someone new quote tweets it, but if you’re interested in viewing all of the quotes of a tweet, you’ve got to utilize Twitter’s search bar.
Every tweet has a unique tweet ID in its URL. The tweet we used in our above case study has the URL https://twitter.com/mykola/status/1198719315589160960, which means its unique tweet ID is 1198719315589160960.
In order to find results of every single one of the quote tweets of this original tweet, type in quotedtweetid:1198719315589160960 into Twitter’s search bar and hit Enter or Return to launch the search.
This way, you’ll be able to scroll through every single response to see what each of the users have had to say about their respective fields.
You can do this with any tweet in order to see all of the quote tweets, which can be really useful when you want to find content to engage with.
Ready to Start Quote Tweeting?
Are you ready to take advantage of this strategy to start engaging other users and subsequently growing your Twitter?
Just make sure you follow some great thought leaders in your industry, or at the very least go check out their content every so often, and use the quote tweet feature to share and comment on some of their tweets!
And don’t forget to sign up for Twiends to help you grow your Twitter even more. Build a larger following, reach a bigger audience, and grow your business or online presence in the process.