Rocketreach что это такое

Rocketreach что это такое

Rocketreach что это такое. 2. Rocketreach что это такое фото. Rocketreach что это такое-2. картинка Rocketreach что это такое. картинка 2

Очевидно, выводы можно сделать и самостоятельно — при одном взгляде на таблицу все становится ясно. Но есть и несколько неочевидных плюсов и минусов каждого из расширений:

Lusha
По моему личному мнению, будет более полезно для sales’ов, чем для рекрутеров — потому что, как ни крути, корпоративных контактов оно находит больше. Хотя если вы больше звоните, чем пишите — результаты более чем приличные.

ContactOut
Одно из лидеров этой гонки. Вне зависимости от региона, ищет довольно много личных контактов.

Hiretual
Как было сказано ранее, в Штатах ищет прекрасно, а в Европе не находит совсем ничего. Кроме того, включает в себя еще и кучу полезных функций — и становится самостоятельным инструментом. Я бы назвал его лучшим: если бы не ограничения по региону поиска.

Improver
Сравнительно новый инструмент [на момент публикации — окт. 2018 года], но сфокусированный на личных почтах. Если не учитывать проблему Hiretual, несомненный победитель — нашел контакты 88% аккаунтов из Москвы. Честно говоря, я не ожидал таких высоких результатов.

RocketReach
Инструмент очень приличный: он находит как личные, так и корпоративные адреса (с разным уровнем точности). Кроме того, оно имеет встроенную поисковую систему — вам даже не нужно заходить в Linkedin.

Источник

11 инструментов для работы в международном PR

Делюсь полезными и эффективными инструментами PR-продвижения на международном рынке. Мы отделили «зерна от плевел» и даем вам то, что реально работает. Сервисы помогут: находить контакты в СМИ, быть в курсе тенденций, быстрее стать экспертом в отрасли, оперативно размещать срочные новости и выбрать проверенный сервис.

Моя история, как со-основателя международного PR-агентства hapax.tech, началась в бум ICO. Hard cap в те времена собирали за день. Мы не гнались за хайпом — хайп сам нагнал нас. В августе 2017 позвали пиарить мероприятие ICO-Hypethon 2017 в СПб. Стало понятно, что за блокчейн-технологией — будущее.

Исторически сложилось, что в этой сфере все мыслят «масштабами мира» — вызов был принят. Открыли второе агентство, с фокусом на международном PR и fintech. Вызов заключался в том, что к этому времени был шестилетний опыт работы на российском, но не на международном рынке.

Опыт пригодился, но многому учились с нуля. Часто тратили недели на решение задач, которые в России решаются за минуты. В течение полутора лет постоянно пополняли список эффективных инструментов и ресурсов, помогающих в работе.

Полезный ресурс, чтобы быть в курсе происходящего в профессиональной среде, особенно для начинающего международного специалиста по связям с общественностью.

Выход на новый рынок сопровождается, как правило, лишними или ошибочными действиями. Например, такими, как ручной поиск контактов колоссальной базы СМИ всех существующих частей света. Конечно, полностью исключать этот метод нельзя, им все равно придется заниматься, но большую часть необходимых данных можно найти благодаря готовым базам контактов. Все они платные, но абонентская плата стоит сэкономленного времени и сил.

НАЙТИ КОНТАКТЫ ЖУРНАЛИСТОВ И РЕДАКТОРОВ

Muckrack.com — профессиональная платформа для взаимодействия пиарщиков и журналистов. Сервис обладает широким функционалом, но главная ценность для нас — это огромная база журналистов, редакторов и издателей с детальной информацией о каждом. В карточке журналиста можно найти его биографию, описание тем, на которые он пишет, ссылки на публикации, контактные данные и соц. сети. В бесплатной версии нет доступа к почте, но вполне можно найти ссылку на личный сайт журналиста, а также FB и Twitter.

Muckrack позиционирует себя как социальная сеть. Зарегистрировав в ней аккаунт, можно общаться с интересующими людьми, не покидая сервис. Это повышает шансы на лояльность со стороны представителей СМИ.

2. Rocketreach.co — агрегатор контактов профессионалов разных сфер — более 300 миллионов специалистов из 10 миллионов компаний по всему миру.

Rocketreach.co позиционирует себя как самый точный в мире поисковик электронных адресов. Возможно, в сравнении с другими агрегаторами — это правда. Но будьте готовы, что часть имейлов не будет соответствовать действительности. Помимо адресов, в карточке контакта есть телефоны и социальные сети.

В целом сервис довольно удобен. С его помощью вы закроете не только вопросы по работе со СМИ, но и решите сопутствующие бизнес-задачи. Подбор спикеров для конференции или business development.

Использовать Rocketreach можно бесплатно, но с ограниченным функционалом. Платные пакеты — от 39$ до 279$ в месяц. На главной странице сайта найдете описание, что включает каждая подписка.

3. Cision — один из первых существующих сервисов для PR специалистов. Считается крупнейшей PR-базой данных в мире — 1,6 миллионов контактов журналистов и блогеров.

Здесь можно создавать списки на основе нескольких критериев и отправлять журналистам сопроводительные письма. Для получения доступа к демо версии, нужно зарегистрироваться на сайте.

Помимо базы контактов Cision включает в себя ряд незаменимых для пиарщика инструментов, таких как мониторинг и аналитика СМИ, дистрибуция контента. Об этом поговорим ниже.

Необходимо упомянуть профессиональную социальную сеть LinkedIn.com, не особенно популярную в России (возможно по причине блока). Зная только название интересующего СМИ, можно найти всех сотрудников редакции — от младшего помощника редактора до издателя.

Плюс сервиса в том, что за него не обязательно платить, а при написании сообщений — высокая конверсия ответов. Но перед тем, как устанавливать контакт с журналистами, необходимо ответственно подойти к заполнению собственного профиля и обзавестись обширной сетью знакомств на сайте. Это позволит стать ближе к интересующему вас человеку, так как при добавлении контакта, отображаются общие друзья.

На LinkedIn есть и платная подписка. Ее цена от €27 до €90. Она расширяет возможности по поиску и добавлению контактов, открывает опцию — личное сообщение контакту не из вашей сети.

1. Help a Reporter Out — один из лучших бесплатных сервисов для компаний и специалистов, желающих стать востребованными экспертами для СМИ. Журналисты ведущих медиа, таких как Fox, ABC, Gannett, AP и Huffington Post, используют HARO как источник достоверной информации для своих авторских материалов.

После регистрации на почту ежедневно будут приходить письма с запросами журналистов на ряд тем: бизнес, финансы, IT, фитнес, путешествия, лайфстайл. При регистрации можно выбрать интересующие вас темы, и запросы будут приходить только в рамках обозначенной категории. Отвечать журналисту нужно с почты, зарегистрированной в системе. При отправке письма с другого адреса, вам придет сообщение об ошибке.

HARO — это продукт вышеупомянутого программного обеспечения Cision.

2. SourceBottle — еще один сервис журналистских запросов, где можно бесплатно зарегистрироваться в качестве источника.

Также как и HARO, SourceBottle будет присылать ежедневные письма, основываясь на выбранных вами темах. Здесь можно настроить выборку по географическому охвату. В базу внесены Австралия, Новая Зеландия, Великобритания, Канада и США.

3. Kiti — платформа существует с 2001 года, объединяет более 9000 журналистов с профессионалами в области PR, источниками и экспертами. В отличие от предыдущих ресурсов, на Kiti есть абонентская плата, которая составляет от 50$ до 125$ в месяц. Обратите внимание, что на одобрение регистрации может уйти до 7 дней.

PR Newswire — еще один продукт Cision, является лидирующей международной компанией на рынке распространения новостей. Компания основана в 1954 году в США. На данный момент с помощью сервиса можно опубликовать релиз в 170 странах на 40 языках. База данных журналистов насчитывает более 1 600 000 контактов по всему миру.

Стоимость услуги распространения новостей зависит от географического охвата PR-кампании и категории пакета. Максимальная стоимость составит около 1080 £ — сюда включены все страны из текущей базы ресурса.

В пакет входит распространение пресс-релиза в СМИ, включая ленты новостных агентств, печатные издания, радио, онлайн баз данных и вебсайты и отраслевые СМИ. Публикация на сайте PR Newswire для журналистов, доставка пресс-релиза на финансовый терминал Bloomberg, публикация на агрегаторах новостей Factiva & Lexis Nexis.

Дополнительно оплачиваются размещение изображений или логотипа — 155£, а также видео — £245.

На публикацию потребуется примерно 48 часов с момента подачи заявки и оплаты услуги. По истечению 2-3-х дней после рассылки, на почту приходит подробный отчет о публикациях с активными ссылками и количеством просмотров. Все статьи, вышедшие среди партнеров PR Newswire будут отмечены логотипом сервиса. В отчет не включены статьи, которые были видоизменены. Для их поиска необходимо подключать собственные ресурсы.

Сервисов для работы PR-специалиста в международном поле — великое множество. Западный рынок в этом опережает российский. Но из-за отсутствия прозрачной ценовой политики и экспертных обзоров — трудно оценить целесообразность использования. Не всегда понятно, сколько вы заплатите за то, что получите. Для тестирования инструментов необходимо обладать большим количеством свободного времени или кадров. В данном случае могут помочь такие сайты, как g2crowd.com и trustradius.com.

Они собирают отзывы пользователей программных платформ, которые могут быть очень полезными и упростить вам задачу по поиску подходящего инструментария.

По своему опыту знаю, выход на новый рынок — процесс не быстрый и ресурсозатратный.

Делитесь опытом, какими дополнительными инструментами в международном PR пользуетесь лично? Что еще посоветуете?

Источник

Как выбрать лучшие агрегаторы поиска контактов, зная все их слабые стороны

Благодаря новейшим технологиям сбора и индексации данных, агрегаторы контактов используют неограниченные возможности BigData, чтобы помогать рекрутерам в поиске кандидатов с наивысшей квалификацией. Можете ли вы позволить себе полагаться на устаревшие технологии, в то время, когда лучших профессионалов можно найти намного быстрее, используя продвинутые инструменты?

Специалисты по первичному поиску кандидатов, рекрутеры, сейлз менеджеры и специалисты по развитию бизнеса уже сейчас на несколько шагов впереди, особенно, с приходом на рынок Connectifier – сервиса сбора данных, чье имя уже стало нарицательным для рекрутеров.

Мы решили понять, почему различные агрегаторы предоставляют информацию разного качества по разной цене, при этом результат не всегда соизмерим с финансовыми вложениями.

В соответствии с различными данными, в нашем распоряжении около 300 расширений Chrome для поиска контактов. Среди всего этого многообразия технологий и инструментов на рынке рекрутинга и сорсинга сложно выбрать тот, который бы объединил в себе все функции. Кроме ссылок на профили в соцсетях, агрегаторы часто предоставляют краткое резюме кандидата, с возможностью сохранения, которое содержит информацию о навыках, опыте, местоположении, текущем месте работы, образовании и контактах. Такие онлайновые профили зачастую являются более надежными источниками прямых контактов, чем традиционные базы резюме.

Разработчики различных агрегаторов заявляют, что используют разнообразные технологии сбора и предоставления контактов. В связи с этим, их часто разделяют на поисковики, которые генерируют все профили в соцсетях, генераторы личных и корпоративных имейлов, сканеры мобильных телефонов, комбинированные и агрегаторы поиска всей доступной контактной информации.

Болезнь №1 – компромисс контактных данных: социальные сети или электронная почта?

Специалисты по поиску согласятся, что агрегатор — бесполезный инструмент, если он дублирует функции и контакты LinkedIn. Тогда почему мы усложняем свою работу и тратим время, если можно просто использовать первоисточник? Когда агрегаторы только появились, LinkedIn, конечно, был основным источником информации для них. Сейчас есть возможность подтянуть данные и из других соцсетей и, к удивлению, рекрутеров, кандидат, найденный посредством агрегатора, может даже не иметь профиля в LinkedIn. Гарантии, что вам удастся раздобыть его прямой e-mail точно никто не дает.

Мы проверили несколько известных агрегаторов и, для чистоты эксперимента, запустили в их встроенных поисковых системах запрос по идентичным профилям кандидатов. Из 16 проверенных профилей получили некий рейтинг по количеству выдачи контактных деталей (включая информацию о соцсетях, электронных адресах и мобильных телефонов).

Выглядит многообещающе? Но болезнью всех агрегаторов является низкое качество этой информации. Если бы у нас была возможность (а она есть!) кликнуть по каждому доступному контакту в каждом профиле и проверить его достоверность, то в результате мы бы получили совершенно другую картину. Как мы видим, RocketReach, Scrapp и Hunter предоставляют намного менее достоверные данные.

А что если пойти дальше и проверить только наиболее часто используемый канал коммуникации с кандидатами – электронную почту? Теперь наш список значительно сократился, не так ли?

Как видите, то, что, на первый взгляд, может показаться огромными возможностями для связи с кандидатами и большой выборкой данных, на деле превращается в игру компромиссов. Когда в выдаче фигурирует 5-10 контактных деталей, а по факту работает только одна из них, рекрутер начинает подбрасывать монетку и наугад выбирать между соцсетями и электронными адресами.

Болезнь №2 – Catch-all или недействительные адреса электронной почты

Благодаря поиску с помощью агрегаторов вы можете получить несколько почтовых адресов по каждому кандидату, но эти адреса можно поделить на 3 группы: действительные, недействительный и catch-all.

Catch-all – это функция почтового сервера, которая автоматически фильтрует и перенаправляет сообщения, адресованные несуществующим пользователям. Данная функция была создана для того, чтобы ни одно из писем, отправленное на определенный домен не возвращалось и не терялось. Эта группа имейлов не слишком широко известна, но ее присутствие в результатах поиска может быть решающим. Например, вы получили контактный адрес, отправили письмо кандидату и не получили уведомление от почтового сервера. Вы спокойны, счастливы и уверены, что отправили письмо по действительному адресу. Вы ждете ответ от кандидата, но не получаете его.

Проблема в том, что серверы с функцией catch-all не высылают уведомлений и принимают все письма, отправленные на их домен. Но в действительности пользователь не получает письмо. Эта опасность ждет нас при работе почти со всеми агрегаторами. Самое большое количество адресов catch-all было получено в выдаче RocketReach и Skrapp.

Найденные адреса e-mail (Все)

Найденные адреса (Действительные и исключая Catch-all)

При проверке контактов, почти в каждом случае мы получили минимум один электронный адрес кандидата. Но вопрос об эффективности такой информации завел нас в тупик: соответствие количества обнаруженных и действительных адресов было практически равным только в ContactOut и SignalHire.

Например, во время тестирования агрегаторов, мы обнаружили, что Lusha, Hunter, Skrapp и ContactOut находят в среднем по одному контакту на кандидата. При равных условиях RocketReach помог найти в среднем по два действительных контакта по каждому кандидату.

Соотношение общего количества контактов, найденных во всех агрегаторах к действительным оставляет желать лучшего. Наихудший результат показал Hunter, при этом будучи самым популярным приложением.

Болезнь №3 – Неужели мы платим за воздух?

Главный вопрос состоит в том, нужно ли использовать агрегаторы или это просто одинаковые инструменты с разными названиями, которые в действительности продают воздух под видом контактной информации.

Стоимость использования агрегаторов в индустрии HR и рекрутинга составляет от 20 долларов до нескольких сотен в месяц на одного пользователя. Некоторые списывают оплату помесячно, для других нужна годовая подписка. Почти все они дают возможность бесплатного просмотра 150-200 электронных адресов. Рекрутеру приходится ежемесячно тратить от 150 до 400 долларов для того, чтобы более эффективно использовать сервисы. Сумма варируется в зависимости от количества доступных контактов в базе агрегатора.

Как бы там ни было, получение точных контактных данных является жестким критерием. Например, в 2015 году считалось, что электронная почта вымирает, но вплоть до сегодняшнего дня она остается основным каналом прямой коммуникации. Трудно отрицать, что получение реального электронного адреса кандидата все еще более важно, чем получение профилей в социальных сетях. Конечно, для специалиста по поиску не составит труда найти все профили в соцсетях и даже личный электронный адрес, используя бесплатные сервисы. Вопрос в том, сколько времени мы готовы тратить на ручной поиск и экономить, или же наша цель — оптимизировать свою работу. Если перекрестные ссылки на кандидата важны рекрутеру, то выбор в пользу платных агрегаторов очевиден.

Даже если мы платим, к примеру, 50 долларов за 1000 контактов, но в результате получаем только два действительных из 12 найденных, стоимость контакта будет значительной. Требования к качеству найденной контактной информации даже не обсуждаются. На сегодня основным критерием выбора агрегатора является наличие расширения для Chrome и возможность поиска через браузер. В зависимости от потребностей поиска стоит обратить внимание на местонахождение профилей (регионы, города, страны), а также на возможности поисковых фильтров и булевой логики. Индексирование позволяет вам искать и находить квалифицированных кандидатов по ключевым словам их профилей в соцсетях или местонахождению. Ключевые слова могут содержать навыки, языки программирования, имена и даже названия учебных заведений.

Каждый специалист по поиску персонала согласится, что найти идеальный сервис, который будет совпадать по всем критериям поиска и давать 100% действительных контактов, практически невозможно. И здесь каждый рекрутер задумывается, стоит ли платить меньше, если получаемую на выходе информацию трудно конвертировать в адекватный результат. А если вы уже решили платить за пользование агрегаторами, попробуйте адекватно оценить количество и качество найденной контактной информации, тогда вопрос цены останется второстепенным.

Автор: Галина Панченко, CEO SignalHire.

Источник

Rocketreach что это такое

Rocketreach что это такое. rr journey. Rocketreach что это такое фото. Rocketreach что это такое-rr journey. картинка Rocketreach что это такое. картинка rr journey

Below you can try out some example queries to get familiar with RocketReach’s search features!

No Results Found. 1″> Try Clearing Some Filters?

Results matching this query could not be displayed. Please try refining your search or clearing some of your filters.

Permission Denied

You do not have permission to search. Please try again later.

Not Logged In

Temporarily Out Of Searches

You have temporarily run out of searches. Please retry after << ctrl.error.retryAfter.description >> or consider upgrading your plan.

Out Of Credits

You are out of lookups and cannot perform any more searches. Enable overages or upgrade your plan.

Extension Required

The URL can only be used with the browser extension.

Bad Query

There was a problem with this query. Please check the inputs and try again.

Please Subscribe To Continue

Subscribe to a plan to access all the search results for this query. Get access to over 1.5M professional profiles and contacts. Upgrade my plan

An Error Occurred

There was a problem executing the search.

Connection Error

There was a problem connecting to the server.

Too Many Results

You have requested too many results. Try narrowing your search by using filters or adding keywords.

Источник

Rocketreach что это такое

The RocketReach API allows you to programatically search & lookup contact info over 450 million professionals, and 17 million companies. We constantly work on improving functionality and accuracy of our data. RocketReach is free to try for individual use.

To get started, signup for a free account and create your own API Key absolutely free.

For all calls to the RocketReach API, you will need the an API key. Your unique API key is

Try it Out!

Before we get any further, lets try a quick example. E.g. To get Mark Benioff’s contact info, you can call the /lookupProfile endpoint …

Base URL

All URLs referenced in the documentation have the following base:

and follow the following general format

The RocketReach API is served over HTTPS. Unencrypted HTTP is currently supported, but highly discouraged, and maybe deprecated in the future.

Authentication

All API calls require an API key. I.e when using your API key, your calls will always look as follows.

Your API key must be kept secret, and never exposed in publicly exposed source code, (or used directly in HTML/javascript within a browser). Anyone with access to your API key can make API calls on your behalf. If your API key has been compromised, please regenrate a new API key by going to the API section of your account page.

Need Help?

Need help? Have feedback/questions about usage, pricing? Talk to us live or Email us: sales@rocketreach.co

Authentication

Requests to the API must be authenticated with your user credentials. There are several ways to pass your identity to the API.

Request Header (Preferred Method)

Callers may specify their API Key in the Api-Key request header.

Request Body

API Requests with a request body can include the API Key in the body.

Query Parameter (Least Preferred)

Callers may specify the api_key query parameter to any of the API endpoints to authenticate

For example: GET api.rocketreach.co/api/v2/account?api_key=

Webhooks

For the lookupProfile endpoint, we offer a webhook solution so that users do not need to poll the checkStatus endpoint until their results are available.

Setting Up a Webhook

To set up a webhook, go to your API settings. Enter your server’s callback URL into the field, and hit «Create».

Options for Created Webhook URLs

Using Webhook-Enabled Endpoints

Currently, only lookupProfile has webhook functionality, but we anticipate supporting more in the future!
Once you call a webhook-enabled endpoint with a webhook set up in your settings, we will send back results to the provided URL.
The results returned to you should look the same as if they were queried through the REST API. In addition, the API will still respond to your REST call as normal.

Errors

If any errors occur, they will show up in the API settings page in the «Web Hook» section.
If the callback to the provided URL is unsuccessful after several attempts, the URL will be marked as disabled.

Handling Errors

Rate Limits (HTTP:429)

Status: ‘429 TOO MANY REQUESTS’ Content-Type: ‘application/json; charset=utf-8’ Response:

In general calls to all end points are rate limited to protect against abuse/attacks. However calls to /checkStatus do not count against your daily rate limits.

Out of Credits

Status: ‘403: EXECUTE ACCESS FORBIDDEN’ Content-Type: ‘application/json; charset=utf-8’ Response:

Lookup Contact Information for a Prospect

The /lookupProfile API is used to lookup contact information for a prospect(profile). You can identify the profile using parameters like name, current employer, LinkedIn URL, or profile id (returned from /search). The call is pretty straightforward – you provide information about the person you are looking for i.e name, employer etc. and RocketReach searches for a person matching this information.

Lookup Profile Examples

Let’s try some simple examples. Say you want to lookup contact info for Mark Benioff, who works at Salesforce. You can perform a lookup with either:

LinkedIn URL:

Company:

A Deeper Look

When polling /checkStatus, please make sure that your rate limit does not exceed one call/second.

A detailed flowchart for this webservice call, is shown below. Rocketreach что это такое. api lookup profile flowchart wo copy. Rocketreach что это такое фото. Rocketreach что это такое-api lookup profile flowchart wo copy. картинка Rocketreach что это такое. картинка api lookup profile flowchart wo copy

Example: Lookup Profile by ‘name’ and ‘current_employer’

This example shows you how to lookup information for a person using name & current employer.

Example: Lookup Profile by LinkedIn URL

This example shows you how to lookup information for a person using their Linkedln URL.

Parameters

This enpoint accepts the following parameters.

NameDescriptionSchemaExample(s)
api_keyUser’s API Keystring«3eakf968a47fc8c8eb189cfe66708eac709c»
nameName of the person you are looking forstring«Marc Benioff»
current_employerCurrent employer namestring«Salesforce», «Google»
titleJob Titlestring«CEO», «VP of Marketing»
li_urlLinkedIn URLstring«https://www.linkedin.com/in/marcbenioff»
idRocketReach specific Id of the person you are looking for (see /search )string«5244»
emailEmail address of the person you’re looking forstring«mbenioff@salesforce.com»
webhook_idIf using webhooks, submitting a webhook ID allows you to specify a different URL that is not the defaultinteger1024
lookup_typeCan be ‘standard’ or ‘premium’. ‘standard’ is the default, and ‘premium’ is usually not needed unless you have multiple lookup types available in your plan.string«premium»

Response

Troubleshooting

Multiple Matches

In certain cases, you may find that the lookup returns multiple matches. In such cases, you can select one of the matching profiles, and then call /lookupProfile again, with a specific Id.

You can then call lookupProfile using the right Id:

Results Don’t Contain ID

Lookup Company Information

The /lookupCompany API is used to lookup metadata information for an account(company). You can identify the company using domain, name, or LinkedIn URL. The call is pretty straightforward – you provide information about the company you are looking for and RocketReach searches for a company matching this information.

Company exports are required for this endpoint. Talk to sales@rocketreach.co to purchase access.

Example: Lookup Company by Domain

Lookup company information by company domain.

Example: Lookup Company by Name

Lookup company information by company name.

Example: Lookup Company by LinkedIn URL

Lookup company information by company LinkedIn.

Example: Lookup Company by Ticker

Lookup company information by company stock ticker.

Parameters

This enpoint accepts the following parameters.

NameDescriptionSchemaExample(s)
api_keyUser’s API Keystring«3e7k0123456789abcdef0123456789abcdef»
nameCompany’s namestring«RocketReach»
domainCompany’s Domainstring«rocketreach.co»
linkedin_urlCompany’s LinkedIn URLstring«https://www.linkedin.com/company/rocketreach.co»
tickerCompany’s Stock Tickerstring«GE»

Response

Changing to Webhook Usage

Moving forward, we would like to encourage our API users to work with webhooks instead of the checkStatus endpoint. This way, you will no longer need to poll this endpoint repeatedly, and we can send you the data as it becomes available.

Checking the Status of Active Lookups

status:»complete» //The search for contact information finished successfully status:»failed» //Search is complete, but there were errors. status:»waiting» //The request is waiting in an internal queue. status:»searching» //The search for contact information is in progress. status:»progress» //In progress, and partial data may be available.

Example Usage

Assume that you made a call to lookup contact info for ‘Mark Benioff’ and the response was

You can now poll the status for this profile by calling:

Which in turn will initially return:

You can also club together multiple profile Ids in one call. E.g.

Rate Limits

Calls to this endpoint do not count against your daily rate limits. However, calling it too aggressively, at rates higher than once per second, may trigger HTTP 429

Parameters

NameDescriptionSchemaExample
api_keyUser’s API Keystring«3eakf968a47fc8c8eb189cfe66708eac709c»
idsComma separated list of profile Ids, for which you need the status returned.string«5244,1234,5678»

Response

Note: v2 no longer supports HTTP GETs for the search call

Search for Prospects

The /search endpoint behaves similarly to the search in our UI. When you provide certain keywords, or facets as inputs, this endpoint returns a list of people. The result is always a list of possible matches, without any contact info. You can search by name, keyword, title, company or location, and more. See the full list of search parameters.

Search Quickstart

Lets look at a simple example. In this example, we will search for ‘Amit Shanbhag’, who works at ‘RocketReach.co’, using his name, company and title.

Retrieving Contact Information for Profiles

A call to /search does not return contact information in the result. In order to retrieve contact information for someone in the list, please make a separate call to /lookupProfile?id=$id

A detailed flowchart for this webservice call, is shown below. Rocketreach что это такое. search then lookupProfile. Rocketreach что это такое фото. Rocketreach что это такое-search then lookupProfile. картинка Rocketreach что это такое. картинка search then lookupProfile

E.g. You may perform a search for Elon Musk like so:

You can then make a call to /lookupProfile to get the contact information for Elon Musk.

Specifying Exact Matches

You can specify exact matches for all your search terms. E.g. The following query matches anyone with ‘Marc Benioff’ in their name. I.e it will match people named both “Marc Benioff”, “Benioff Marc” and also “Marc Anthony Benioff”. It will also ignore certain typos like “Marck benoiff” etc.

This query matches anyone named ‘Marc Benioff’.

This query exact matches anyone with the exact name ‘Marc Benioff’. To specify exact matches, add quotes around your search term

This approach works for all other parameters that accept strings. E.g. If you wish to exact match people with current employer: “IBM”, you can use the following query. Note that this will exclude people who work e.g. for «IBM UK».

Exclude Search Terms

You can omit results matching any of the search terms listed in the table above. Prepend exclude_ before the field name to change the field parameter to exclude all matching documents. In this specific example, we will return the best results that match title: ‘Software Engineer’ and title: ‘Software Developer’ but not title: ‘Senior’ or title: ‘Sr’

Basically, this should match Software Engineers and Software Developers that don’t have senior anywhere in their job title.

Specifying Multiple Search Parameters

You can specify multiple keywords or titles etc. Our search system will try and find results that match closest to your query. In this specific example, we will return the best results that match either title:’Founder’ or title:’CEO’

If you have multiple parameters with multiple values, it’s interpreted as an “AND” between filters, and “OR” within the filters. E.g.

The values returned will satisfy the following logical condition:
(Profile.title == «IBM» OR Profile.title == «GOOGLE») AND (Profile.title == «Founder» OR Profile.title == «CEO»)

Pagination

If you try to paginate further than this, you will get an error with status code 400 and the following response body.

For performance reasons, searches are truncated after 100 results, so please be sure to stay within the pagination boundaries.

Ordering Results

Request Body

NameDescriptionSchemaMinimumMaximum
queryJSON object containing a query.object
startThe index of the 1st element to returninteger110000
page_sizeThe number of profiles to returninteger1100

The query inside the search request body contains a list of search terms. Each search term must contain a list of keywords to search against that term. If any of the keywords for a given search term match a profile, it will be included in the results. If multiple filters are specified at least one keyword from each must match a profile.

You can also ensure a search excludes a certain matching phrase by prefixing the filter with exclude_ (see examples below).

Methods

Numbers with Operators

Query Format

NameDescriptionSchemaExample
nameA fuzzy-matched name, or exact if surrounded by quotesString«name»: [«Marc Benioff»]
company_domainProfiles working for companies with the given domain.String«company_domain»: [«rocketreach.co»]
company_fundingProfiles working for companies matching the given criteria. The strings are numbers combined with various mathematical operators.String«company_funding»: [«1000000 =», «9000-«]
company_website_urlProfiles working for companies matching the given criteria.String«company_website_url»: [«http://rocketreach.co»]
current_employerProfiles currently working for the given company.String«current_employer»: [«Salesforce»]
current_titleProfiles with the given title.String«current_title»: [«CEO», «Founder»]
degreeProfiles with the given degree.String«degree»: [«BA», «MS»]
keywordKeyword: Any keywords in a person’s profileString«keyword»: [«Marc Benioff», «Salesforce»]
locationLocationString«location»: [«San Francisco», «San Francisco Bay Area»]
majorProfiles with the given major.String«major»: [«Business», «Computer Science»]
naics_codesProfiles working for companies matching the given criteria. The strings are numbers combined with various mathematical operators.String«naics_code»: [«1111-9000»]
schoolProfiles with the given school.String«school»:[«UC Berkeley»]
sic_codesProfiles working for companies matching the given criteria. The strings are numbers combined with various mathematical operators.String«naics_code»: [«6021, 6022»]

Response Body

The search response contains pagination metadata, which indicate how many results can be retrieved for this query, as well as a list of profiles that matched the search terms. The search results contain profile metadata, but exclude contact information. The included teaser indicates the email domains and partial phone numbers for any contact information that has already been discovered. Keep in mind that contact information is searched in real-time, so the results may change during a lookup from what is indicated in the teaser.

The profile status is deprecated and doesn’t serve a useful purpose. It will be removed in future API versions.

Errors

If you JSON is not well formated you will get an error with status 400 and a brief description of the problem and how to correct it.

For example, the following request is not formatted correctly since JSON does not allow trailing commas.

Please follow the instructions in the response to fix the formatting issue.

Another common error is including a non-existent search term.

The resulting error will explain which fields are invalid.

Examples

Retrieve Account Info

The /account API allows you to retrieve your account information. The response will return your basic usage and profile information.

Parameters

Response

Intro to Bulk Lookups

The /bulkLookup API is similar to the /lookupProfile endpoint, but for large numbers of simultaneous lookups. This endpoint requires for at least one webhook URL enabled for this endpoint, or a webhook ID specified. Up to 100 lookups can be performed per batch.

Parameters

This enpoint accepts the following parameters.

NameDescriptionSchemaExample(s)
api_keyUser’s API Keystring«3eakf968a47fc8c8eb189cfe66708eac709c»
queriesA list of lookups to perform. See below for more details.list[<"company": "Salesforce", "name": "Marc Benioff">, <"profile_id": 5254>]
webhook_idIf using webhooks, submitting a webhook ID allows you to specify a different URL that is not the defaultinteger1024

Bulk Lookup Queries

NameDescriptionSchemaExample(s)
linkedin_urlLinkedIn URL of the desired profilestring«https://www.linkedin.com/in/marcbenioff»
idRocketReach-specific ID of the person you are looking for (see /search )integer5244
current_employerEmployer namestring«Salesforce», «Google»
nameName of the person you are looking forstring«Marc Benioff»
emailEmail of the person you are looking forstring«mbenioff@salesforce.com»

Response

Example: Lookup contact info by name, company

Putting it all together

The following example demonstrates a fully functional application, using the RocketReach API. Here, we lookup contact info of a person, by name and current_employer.

The source code shown below uses the RocketReach Python SDK. We start by calling initializing the client. This checks to make sure that the api_key is valid, and that the user has sufficient credits to perform lookups. Under the covers, the SDK is simply calling the /account endpoint.
If everything looks good, we now call /lookupProfile to lookup contact info. The library also polls /checkStatus for you, when necessary.

import rocketreach rr = rocketreach.Gateway(api_key=’<< user.apiKey >>’) lookup = rr.person.lookup(extras=<'name': 'Marc Benioff', 'current_employer': 'Salesforce'>) if lookup.is_success: print(repr(lookup.person))

Example: Lookup contact info by LinkedIn URL

This is very similar to the previous example, but calls /lookupProfile with the li_url parameter.

Putting it all together

The following example demonstrates a fully functional application, using the RocketReach API. Here, we lookup contact info of a person, by name and current_employer.

The source code shown below uses the RocketReach Python SDK. We start by calling initializing the client. This checks to make sure that the api_key is valid, and that the user has sufficient credits to perform lookups. Under the covers, the SDK is simply calling the /account endpoint.
If everything looks good, we now call /lookupProfile to lookup contact info. The library also polls /checkStatus for you, when necessary.

import rocketreach rr = rocketreach.Gateway(api_key=’<< user.apiKey >>’) lookup = rr.person.lookup(linkedin_url=’https://www.linkedin.com/in/marcbenioff’) if lookup.is_success: print(repr(lookup.person))

Example: Search Title (role) at Company

If you are calling the RocketReach API endpoints directly, you will essentially need to use 3 calls. First call the /search endpoint.

Fully functional prototype app

In this example, we will search for people with a specific name and title, at a company. We will then lookup contact info for one of the search results.

import rocketreach rr = rocketreach.Gateway(api_key=’<< user.apiKey >>’) search = rr.person.search() # Build up our search query search = search.filter(name=’Marc Benioff’, current_title=’CEO’, current_employer=’Salesforce’) # Call the search endpoint with our query result = search.execute() if result.is_success: lookup = rr.person.lookup(result.people[0].id) if lookup.is_success: print(repr(lookup.person))

Python SDK

The Python SDK allows you to find anyone’s emails, social media and complete contact data, using only a few lines of code.

Install the SDK

pip install rocketreach

# The requests v2.2 or higher is a required dependency wget https://pypi.python.org/packages/source/r/requests/requests-2.2.1.tar.gz tar xzvf requests-2.2.1.tar.gz cd requests-2.2.1 python setup.py install # Install the rocketreach SDK wget https://files.pythonhosted.org/packages/20/9d/5ba988d0b2f94a19fb8f86ae87ef1a2eb79b3fd7da7cce00998b7051d57f/rocketreach-2.1.0.tar.gz tar xzvf rocketreach-2.1.0.tar.gz cd rocketreach-2.1.0 python setup.py install

Use one of the installation methods above to install the rocketreach package into your project’s virtual environment. The code is now ready to be integrated.

Initialize the SDK

Initialization is the first step to use the SDK. You will need you API key for this step.

import rocketreach rr = rocketreach.Gateway(api_key=’<< user.apiKey >>’) # Check that the SDK is working result = rr.account.get() if result.is_success: print(f’Success: ‘) else: print(f’Error: !’)

Call lookup() or search()

You can call any of our methods once the Gateway class is constructed. In this next example we will call lookup() using a name and current employer. Then, we’ll do the same lookup using a LinkedIn URL.

lookup_result = rr.person.lookup(name=’Marc Benioff’, current_employer=’Salesforce’) if lookup_result.is_success: print(lookup_result.person) lookup_result = rr.person.lookup(linkedin_url=’https://www.linkedin.com/in/marcbenioff’) if lookup_result.is_success: print(lookup_result.person)

By default, the lookup method blocks until /checkStatus returns complete. The caller can override this behavior and call lookup in a non-blocking context.

import time # Lookup 2 profiles, non-blocking and checkStatus ourself. lookup1 = rr.person.lookup(linkedin_url=’https://www.linkedin.com/in/marcbenioff’, block=False) lookup2 = rr.person.lookup(linkedin_url=’https://www.linkedin.com/in/reidhoffman’, block=False) # Check if the lookups are complete. while True: lookup_ids = [lookup1.person.id, lookup2.person.id] cs_result = rr.person.check_status(lookup_ids) num_complete = 0 for p in cs_result.people: if p.status == ‘complete’: num_complete += 1 if num_complete == len(lookups): break time.sleep(10) # Wait a few seconds before checking status again # All the lookups are ‘complete’.

check_status() can take either a single argument, or an array containing multiple IDs to lookup. Regardless of the number of arguments, the return value will always contain a person collection as an array (with 1 or more elements).

result = rr.person.check_status(5244) assert(len(result.people) == 1) result = rr.person.check_status([5244, 5234]) assert(len(result.people) == 2)

Examples

More detailed examples are listed below.

Reference

Calls are wrapped in a Result object. If the call was successful the Result object will encapsulate the return value.

Result object attributes

NameDescriptionType
requestRequest object sent to the server.requests.Request
responseResponse object received from the server.requests.Response
is_successIndicates if the call succeeded.bool
data (optional)Any data retrieved from the server response.dict
error (optional)Any error data retrieved from the server response. Returned if is_success is Falsedict
message (optional)A human readable message that explains what went wrong.str

Successful results will also contain an attribute containing a Python object representing the returned entity.

Gateway Initialization

Usage

result = rocketreach.Gateway(api_key=’<< user.apiKey >>’) result.person result.account

Arguments

NameDescriptionType
configGateway configuration object.rocketreach.GatewayConfig
api_keyUser’s api key,str

Returns

Gateway

NameDescriptionType
personAccess person functions, like lookup, check status and search.rocketreach.PersonGateway
accountAccess user account functions.rocketreach.AccountGateway

Account Information

Usage

result = rr.account.get() result.account

Arguments

Returns

Returns an Account within a result object.

Lookup

Usage

result = rr.person.lookup(5244) result.person

Aguments

Returns

Account

NameDescriptionType
current_employerPerson’s current employer name.str
current_personal_emailBest guess at most up-to-date personal email for this contact.str
current_titlePerson’s current job title.str
current_work_emailBest guess at most up-to-date work email for this contact.str
emailsList of emails for this contact.list
idPerson’s unique id.int
linkedin_urlPerson’s linkedin url.str
linksSocial links for this contact.dict
locationPerson’s current location.str
namePerson’s name.str
phonesPhone numbers associated with this contact.list
profile_picLink to a profile picture associated with this person.str
statusThe lookup status (‘complete’, ‘progress’, ‘searching’, ‘not queued’)str

Note: by default, the lookup status should be complete, since the lookup method polls check status and blocks until the lookup is finished.

Search

Usage

search = rr.person.search() search = search.filter(current_title=’Software Engineer’) result = search.execute() result.people

filter and exclude can take multiple parameters in one call, or the calls can be chained together.

search = rr.person.search() # these 2 filters are functionally equivalent s1 = search.filter(current_title=’Software Engineer’, current_employer=’Google’) s2 = search.filter(current_title=’Software Engineer’).filter(current_employer=’Google’)

You can filter a parameter multiple times to «or» their results together.

search = rr.person.search() # search current title is «Software Engineer» or «Software Developer» search = search.filter(current_title=’Software Engineer’).filter(‘Software Developer’)

search = rr.person.search() search = search.filter(current_title=’Software Engineer’) search = search.exclude(current_title=’Senior Software Engineer’)

search = rr.person.search() search = search.filter(current_title=’Software Engineer’) search = search.exclude(current_title=’Senior Software Engineer’) search.query

Arguments

See Search for a comprehensive list of arguments. The argument names will be the same.

Returns

PersonCollection, list of Person objects.

Pagination

Searches will only return 10 results at a time, but the API provides a pagination method that can be accessed through the Python SDK.

search = rr.person.search() # Add filters to your search start = 1 size = 10 result = search.execute() people = [] while result.is_success and result.people: start += size people.extend(result.people) search = search.params(start=start, size=size) result = search.execute()

search = rr.person.search() # Add filters to your search for person in search.iterator(): print(person)

The search object also supports indexing and slicing to limit the range of results.

Indexing causes the search to be immediately executed with the desired result returned.

Search object slices cannot contain steps.

Ordering

Relevance Return results most closely matching the search query. Popularity Ensure matching decision makers, executives and managers are closer to the top of the search results when they match the search criteria.

search = rr.person.search() search = search.options(order_by=’popularity’) result = search.execute()

RocketReach Data

How Do I Know if RocketReach Has Data For a Profile?

Do I Get Charged a Credit if No Data is Returned?

10,000/day are free on paid API plans

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *