Sl1 dark souls что это
Dark Souls Remastered: игра, которая дала встряхнуться
В этом обзоре пойдет речь о моем знакомстве с серией игр Dark Souls, её механиках, сложности, сюжете.
Вступление
Последнее время у меня происходит так называемая “игровая импотенция” — при определённом количестве игр, которые у меня есть (разных жанров, вселенных и т.д) мне всё надоело. Не поймите меня неправильно, я не перестал любить игры, у меня возникает огромное желание играть, но когда я запускаю одну из современных AAA, то я попросту забрасываю её. Из-за этого у меня повисло несколько обзоров.
И тут, после очередной передышки от игр, я вспоминаю про залежавшеюся серию Dark Souls. До этого я смотрел много обзоров на эту серию, видео о забавных моментах и реакцию на боссов. Один вывод который я смог сделать — это чертовски сложная игра и только избранные опытные игроки могут ей пройти. Я, конечно, не новичок и коллекция пройденных игр у меня большая, но я казуал и такой шум по поводу сложности этих игр меня напугал. В итоге эта серия и оказалась в библиотеке Steam так ни разу и не запускаемой. Но из-за проблемы, описанной выше, я все же решил прикоснуться к данной серии. И начал я с Dark Souls Remastered.
Геймплей
Я долго думал как оформить данный обзор, может рассказать о механиках по порядку или как-то еще. Но Dark Souls это тот случай где геймплей, арт-дизайн, левел дизайн и сюжет взаимосвязаны и переплетены и я решил рассказать о своем опыте в данной игре.
Немного своего опыта от уклонения. Анимация переката работает, как мне кажется, кривовато из-за чего получаешь много несправедливого урона. В связи с этим, мне пришлось отказаться от данной механики и в протяжении всей игры использовать щит. Он не ультимативное средство, если все время блокировать может закончиться стамина, а также он пропускает некоторые виды урона. Некоторые боссы и локации заставляли меня действительно попотеть, иногда я даже забрасывал игру, думая что не смогу её пройти.
Еще игра не обучает своим механикам. Обучение являет собой описание о том какая кнопка за что отвечает. Зачастую мы лишь имеем намеки на то, что за что отвечает и как пользоваться тем или иным предметом.
Мир данной игры открытый, но с некоторыми условностями. Это не такой открытый мир как в ведьмаке или ассасинах. Конечно, мы можем попасть в любую точку в любой момент после обучающей локации, просто сам мир построен по-другому. Он представлен в виде небольших или средних коридорных зон, которые находятся рядом или друг над другом и связаны сетью срезов. Расположение локаций построено очень грамотно что упрощает перемещение по миру до открытия быстрого перемещения. Все локации разные и очень атмосферные. Быстрое перемещение выполнено в виде перемещения между кострами. Костер — это специальное место возле которого мы прокачиваем героя, меняем снаряжение, восстанавливаем аптечки и сохраняем прогресс. Костры разбросаны по всем локациям, некоторые из них спрятаны что осложняет прохождение.
Основной валютой в игре являются души. Они нужны для прокачки, ими нужно платить у торговцев и кузнецов.
В Dark Souls Remastered есть онлайн. Он выглядит в виде вторгающихся в вашу игру игроков которые мешают вам прохождению. За убийство такого игрока вам дают некоторое количество душ и человечность. Вам тоже дают возможность вторгаться.
Сюжет
Это очень интересная часть игры. Мы попадаем в темный, умирающий мир, который нам предстоит спасти. Проходя игру я узнал о безысходности, смерти, интригах, самопожертвовании, суицидальном героизме, помешательстве, смысле жизни, безнадёжности, обмане, разочаровании и заговорах.
Сюжет подается через диалоги с персонажами, описание предметов и арт-дизайн локаций. Игра не ведет за руку по сюжету, а лишь намекает где ваша следующая цель и что вообще вам делать. Лор не систематизирован и вам самим придется складывать частицы пазла чтобы понять что вообще здесь происходит. Всё что происходит в данном мире, связанное с сюжетом и геймплеем объяснено лором игры.
Имеются также условные дополнительные задания. Я бы их назвал больше историями, которые текут параллельно вашей, описывая правила мира и людей которые живут в нем.
Итог
Я получил огромное удовольствие от прохождения этой игры, несмотря на смазанную последнюю четверть игры. В этой части игры у меня случился странный баг который закрыл некоторые важные срезы в игре, а также некоторые важные двери из-за чего я не смог пройти значительную часть игры, но хорошо что прохождению основной части это не помешало.
Также пару слов о сложности. Игра сложна, без сомнений. Я даже пару раз забрасывал из-за того что у меня сгорело одно место, но все крики о том что пройти игру невозможно, этот страх и ужас, по большей части неправдивы. Поэтому не бойтесь и смело играйте, ибо вы пропустите огромную часть опыта который вам может подарить эта игра.
По поводу бага. Такой проблемы я вообщем не замечал у других игроков, так что шанс что она появиться у вас очень мал.
SL1 challenge: how hard is it?
Dark Souls
PlayStation 3
User Info: Da Dood
I’m very interested in this challenge, and have no clue how insane it’ll be.
What class/kind of build do people aim for? I’m more of a melee player, which is why I’m kinda worried about some parts.
Thanks for any help!
User Info: Kourama
User Info: szathmab
User Info: Da Dood
Yeah, that’s mainly why I asked about the class (that and the starting items).
I’ll try to go melee and will keep a pyro glove ready just in case.
User Info: MsSushiA
The only real rough part is in the beginning where you don’t have good equipment yet. Once you get your Elemental Weapons and Pyromancies though it gets a whole lot easier, and the only bumps you should encounter are a few of the bosses (namely O&S and Four Kings.)
Otherwise it is very much doable and have been done by a lot of people (some even place more restrictions like no Elemental/Pyromancy)
User Info: seyyjJ
The only real rough part is in the beginning where you don’t have good equipment yet. Once you get your Elemental Weapons and Pyromancies though it gets a whole lot easier, and the only bumps you should encounter are a few of the bosses (namely O&S and Four Kings.)
Otherwise it is very much doable and have been done by a lot of people (some even place more restrictions like no Elemental/Pyromancy)
This. When you get +5 lightning weapon it’s easier than you would have imagined. O&S is really tough one but for me Four Kings was the easiest boss on my SL1 run so far.
User Info: Da Dood
I’m thinking as long as Four Kings can’t OHKO you, you can always just heal and keep tanking him to death. right?
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
New Starting Classes (SL1)
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
This mod gives yet another choice of new classes for a fresh playthrough. All Classes start at soul level 1 leaving you with plenty of options for how you want to level your character without locking you too far into a preset build. The mod was designed with PvE builds in mind, and obviously is expected to only be used in offline mode.
Credits and distribution permission
Author notes
This author has not provided any additional notes regarding file permissions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is not opted-in to receive Donation Points
Note: If you uninstall this mod, remember that you cannot use any characters created with this mod unless you are willing to be softbanned (Only able to play online with other ‘Cheaters’)
Update: For anyone wanting to make your own custom classes mod, here is the full guide and every tool you will need
packaged together in one place:
https://www.mediafire.com/file/ku01tornda51v31/Create_Custom_Classes_-_Guide_and_Tools.zip/file
I wanted to make these classes feel more balanced with each other so in addition to making each Class ‘Soul Level 1’, I was sure that every single one shared the same total amount of stat points. Each Class has a total of 80 stats.
I choose to start each class with two rings, that I felt best helped these classes feel more fun to play from the get-go. My aim with this mod was to provide players like myself with a breath of fresh air for new games. I hope these New Classes can give an excuse to come back and enjoy just one or two more trips through Lordran!
Class 1: Warrior
Designed to be a STR focused build, without sacrificing the ability to roll. Should be a very versatile melee build.
Soul Level: 1
Humanity: 1
Vitality: 12
Attunement: 6
Endurance: 14
Strength: 16
Dexterity: 10
Resistance: 10
Intelligence: 6
Faith: 6
Head: Standard Helm
Chest: Hard Leather Armor
Hands: Hard Leather Gauntlets
Legs: Hard Leather Boots
Right Hand: Bastard Sword
Left Hand: Blader Shield
Alt-Right Hand: None
Alt-Left Hand: None
Rings: Cloranthy Ring, Ring of Steel Protection
Items: None
Class 2: Assassin
Designed as a good start for a DEX Build. The enhanced roll animation from the Dark Wood Grain Ring should help this class feel extremely quick and nimble.
Soul Level: 1
Humanity: 1
Vitality: 10
Attunement: 6
Endurance: 16
Strength: 14
Dexterity: 16
Resistance: 6
Intelligence: 6
Faith: 6
Head: Thief Mask
Chest: Black Leather Armor
Hands: Black Leather Gloves
Legs: Black Leather Boots
Right Hand: Bandits Knife
Left Hand: Parrying Dagger
Alt-Right Hand: None
Alt-Left Hand: None
Rings: Dark Wood Grain Ring, Hornet Ring
Items: Throwing Knives (x10)
Class 3: Faithful Knight
Obviously, this is something of a homage to Dark Souls Mascot. This build is designed as an STR+FTH build, and in many ways is intended to be the official ‘Chosen Undead’.
Note: Highly recommend levelling up to 20 Faith ASAP to take advantage of Lightning Spear.
Soul Level: 1
Humanity: 1
Vitality: 10
Attunement: 10
Endurance: 8
Strength: 12
Dexterity: 10
Resistance: 10
Intelligence: 6
Faith: 14
Head: Elite Knight Helm
Chest: Elite Knight Chest
Hands: Elite Knight Gloves
Legs: Elite Knight Boots
Right Hand: Astora’s Straight Sword
Left Hand: Crest Shield
Alt-Right Hand: Sunlight Talisman
Alt-Left Hand: None
Rings: Ring of Favor and Protection, White Seance Ring
Items: Lightning Spear, Heal
Class 4: Cryptic Knight
Designed as a DEX+FTH Build. I expect having the only 100% Physical Defense Shield with a fast parry speed, combined with the Hornet Ring, is going to make this class very satisfying in the right hands.
Soul Level: 1
Humanity: 1
Vitality: 8
Attunement: 12
Endurance: 10
Strength: 10
Dexterity: 14
Resistance: 6
Intelligence: 6
Faith: 14
Head: None
Chest: Lord Blade Robe
Hands: Lord Blade Gloves
Legs: Lord Blade Waistcloth
Right Hand: Balder Side Sword
Left Hand: Heater Shield
Alt-Right Hand: Canvas Talisman
Alt-Left Hand: None
Rings: Darkmoon Seance Ring, Hornet Ring
Items: Heal, Emit Force
Class 5: Sorcerer
Designed as a primarily Sorcery Build, with Dexterity also in mind. Dusk Crown ring further emphasizes this class as ‘The Glass Canon’.
Soul Level: 1
Humanity: 1
Vitality: 8
Attunement: 16
Endurance: 8
Strength: 6
Dexterity: 14
Resistance: 6
Intelligence: 16
Faith: 6
Head: Big Hat
Chest: Black Cleric Robe
Hands: Black Manchette
Legs: Black Tights
Right Hand: Mail Breaker
Left Hand: Small Leather Shield
Alt-Right Hand: Sorcerer’s Catalyst
Alt-Left Hand: None
Rings: White Seance Ring, Dusk Crown Ring
Items: Great Heavy Soul Arrow
Class 6: Pyromancer
STR Focused Pyromancer Class. Starts with Battle Axe, one of the best weapons in the game, and in my mind, this class is something of a combination of the Vanilla Pyromancer and Bandit Classes.
Soul Level: 1
Humanity: 1
Vitality: 10
Attunement:14
Endurance: 10
Strength: 14
Dexterity: 12
Resistance: 8
Intelligence: 6
Faith: 6
Head: Tattered Cloth Hood
Chest: Tattered Cloth Robe
Hands: Tattered Cloth Manchette
Legs: Heavy Boots
Right Hand: Battle Axe
Left Hand: Spiked Shield
Alt-Right Hand: Pyromancy Flame
Alt-Left Hand: None
Rings: Poisonbite Ring, Flame Stoneplate Ring
Items: Great Combustion
Class 7: Dark Artist
Designed with more of a Dex focused Pyromancy Build, but this class is honestly the first of more experimental Classes. For more advanced players, this could make a very good ‘Berserker’ Archetype. High-risk high reward playstyle.
Soul Level: 1
Humanity: 1
Vitality: 10
Attunement: 16
Endurance: 10
Strength: 12
Dexterity: 12
Resistance: 8
Intelligence: 6
Faith: 6
Head: Snickering Top Hat
Chest: Chesters Long Coat
Hands: Chesters Gloves
Legs: Chesters Trousers
Right Hand: Barbed Straight Sword
Left Hand: Dark Hand
Alt-Right Hand: Pyromancy Flame
Alt-Left Hand: None
Rings: Ring of Evil Eye, Red Tearstone Ring
Items: Black Flame
Class 8: Explorer
This could be unofficially be dubbed my ‘Speedrun’ Class. Made to be as flexible as possible, with pretty even stats that can be adapted to any powerful weapons you find early thanks to your arsenal of equipment that can let you explore Blighttown, New Londo ruins, Tomb of the Giants and Demon ruins way earlier than any other classes.
Soul Level: 1
Humanity: 1
Vitality: 10
Attunement: 10
Endurance: 12
Strength: 10
Dexterity: 10
Resistance: 8
Intelligence: 10
Faith: 10
Head: Sunlight Maggot
Chest: Wanderer Coat
Hands: Wanderer Manchette
Legs: Wanderer Boots
Right Hand: Jagged Ghost Blade
Left Hand: Grass Crest Shield
Alt-Right Hand: None
Alt-Left Hand: None
Rings: Rusted Iron Ring, Orange Charred Ring
Items: Master Key
Class 9: Juggernaut
Psssst Kid, you want sum. poise?
You know what they say! If you can’t git gud, git poised instead.
But for real though, this class may possibly be OP but look at that absolute UNIT. I’m scared that if I tried to nerf him he might just Gregor Clegane my family.
Soul Level: 1
Humanity: 1
Vitality: 15
Attunement: 6
Endurance: 12
Strength: 19
Dexterity: 6
Resistance: 10
Intelligence: 6
Faith: 6
Head: Black Iron Helm
Chest: Black Iron Armor
Hands: Black Iron Gauntlets
Legs: Black Iron Leggings
Right Hand: Great Club
Left Hand: none
Alt-Right Hand: none
Alt-Left Hand: none
Rings: Havel’s Ring, Wolf Ring
Items: None
Class 10: Deprived
My personal favourite class, and only one I ever touched in the entire Souls series. The fact that Dark Souls 1 doesn’t have deprived at Soul Level 1 is the only thing that motivated me to learn to make this mod (This is my first mod btw).
This is deprived as I believe it should be. Start off so underpowered you look exactly the same as the hollows around you, yet but pushing through, you stand to arguably gain more than any other class. If you find this class too hard, keep in mind you begin with MAX ITEM DISCOVERY meaning that you won’t have to grind almost at all to find better armour and weapons. Rest assured, if you put the work in, this class will reward you for it.
Soul Level: 1
Humanity: 10
Vitality: 10
Attunement: 10
Endurance: 10
Strength: 10
Dexterity: 10
Resistance: 10
Intelligence: 10
Faith: 10
Head: None
Chest: None
Hands: None
Legs: None
Right Hand: Broken Straight Sword
Left Hand: Cracked Round Shield
Alt-Right Hand: None
Alt-Left Hand: None
Rings: Gold Serpent Ring, Silver Serpent Ring
Items: None
Installation:
Extract Zipfile contents straight into Dark Souls Remastered Directory.
If this doesn’t make sense to you, feel free to message me in the comments for this mod. If I don’t see it, it’s likely a fellow modder will be able to help you!
Uninstallation:
1) Right click Dark Souls Remastered on steam
2) Click on properties
3) Click on the ‘Local files’ tab
4) Finally, ‘Click Verify Integrity Of Game Files. ‘
5) Once Steam has finished loading, your game will be back to normal!
And finally, if anyone of you out there thinks that you can do better than me. then I bet you probably can! I give any and everyone full permission to use to mod however they like. They are welcome to put it in their mod, they are welcome to edit however they like to upload it as their own version. So long as Nexus is happy, I don’t mind people using my mod without my permission. You do NOT have to ask me first if you want to do something, just go right ahead. After all I made this mod as a fan of this great game so that players can have even more fun with it. That’s all that matters to me!