Super track pack dodge challenger что это
Dodge Challenger: вызов принят
Есть одна простая причина, почему новый Dodge Challenger, как и все Dodge 2011 года, должен быть лучше. У бренда – новый босс. Отнюдь не клерчила средних лет, которому, кроме гольфа после обеда, ничего не нужно, а его полная противоположность.
Создавший Chrysler 300C стремительный Ральф Жиль участвует на Viper в гонках, когда только может, и побеждает! Вокруг дома у него проложена 400-метровая картинговая трасса, и вообще, у него мощная деловая хватка и он обожает свое дело. Именно этого им не хватало многие годы.
Конечно, все было не так уж и плохо. Challenger всегда был значительно больше и тяжелее Camaro и Mustang, потому что его платформа ближе к длинным 300С и Charger. Mustang сейчас, пожалуй, слишком изящен, быстр и устойчив, чтобы соответствовать жанру мускул-кара, где силы всегда больше, чем ума.
Camaro слишком карикатурен. Классический по стилю Challenger остается в золотой середине один. В пони-каре всегда важнее всего была чудовищность размера, время горения шин и высота выхлопного визга. И по этим параметрам Challenger лидирует.
Поразительно, насколько быстро можно разогнать эту почти двухтонную глыбу американского железа. Когда мы впервые выехали на трек в 2009 году, абсурдной показалась сама мысль о том, что на такой огромной машине можно гонять. Но только до первого поворота. Там стало ясно, что Dodge знает, что делает, и за рулем Challenger наши рты расползались до ушей. На средних оборотах 6,1-литровый мотор развивал не такую уж большую мощность, но внизу и вверху диапазона было чем поживиться. Однако то была топовая версия SRT8. Слабые обычные V6 – другая тема.
На презентации моделей 2011 года стало ясно, что в офисе Dodge поняли и приняли все пожелания. Начав с моделей V6, Dodge выбросил старый вариант и поставил новенькую 3,6-литровую V-образную “шестерку” Pentastar, которая предложит твоей правой ноге 305 л.с. – на 55 сил больше – и 363 Нм момента. Руки получат совершенно новый электрогидроусилитель, который меняет усилие в зависимости от скорости и улучшает взаимопонимание с передними колесами. А заднице понравится иначе настроенная под веска новой конструкции, ко торая не только жестче и точнее, но и добавляет плавности ходу. Новые усилители тормозов во всем модельном ряду повышают их остроту и позволяют чувствовать предел сцепления передних колес лучше, чем когда-либо.
В пони-каре всегда важнее всего была чудовищность размера, время горения шин и высота выхлопного визга. И по этим параметрам Challenger лидирует.
У прокачки подвески и тормозов есть три ступени. Touring (стандарт для SE) – это 18-дюймовые колеса и обычные тормоза. Performance (стандарт для R/T и Rallye) – колеса 20 дюймов и тормоза в исполнении Performance Pack. И Super Track Pack (опция для R/T) – это 20-дюймовые диски, улучшенные амортизаторы и пружины, шины с высоким скоростным индексом, усиленные тормоза с более жесткими колодками и три режима контроля стабилизации с важнейшим режимом полного отключения ESC.
В моторах следующая ступень после 305-сильного V6 – 5,7-литровый 376-сильный Hemi V8 с моментом 556 Нм под капотом у R/T. Его следует считать выбором по умолчанию, потому что с этим мотором Challenger действительно оживает. Он напичкан кучей техноизысков для уменьшения расхода топлива, в том числе – возможностью отключения четырех цилиндров, “когда-мощности-нужно-меньше” (я думал-думал, но так и не придумал, когда такое может случиться в мускул-каре). Он правильно звучит и дает могучий пинок. Особенно, когда поет под дудку 6-ступенчатой механики Tremec – той же, что управляла табунами жеребцов в Viper. Автомат отличный, но по сравнению с механикой и ее пистолетной рукояткой – чистый отстой.
Он правильно звучит и дает могучий пинок
Как бы увлекателен ни был R/T, он не идеальный Challenger. Этот титул принадлежит SRT8 392. Цифры означают объем двигателя в старых добрых кубических дюймах (на новые деньги это 6424 см3) – дань памяти 1951 года, когда на Chrysler впервые поставили двигатель Hemi объемом 392 куб. дюйма. Эта версия имеет все прибамбасы базовой машины, о которых я говорил, плюс кучу допнастроек и доворотов.
А главное – у нее другая мощность. По 800 кубов на каждый из восьми цилиндров – представьте себе восемь Fiat 500 TwinAir! Мощность 470 л.с. и момент 637 Нм, то есть на 45 л.с. и 67,8 Нм больше, чем у прежнего. Но самое главное – инженеры SRT8 заполнили дыру в середине диапазона, и теперь при 2900 об/мин момент по сравнению с прежней машиной стал на 122 Нм выше.
В SRT8 тонна других мелких доделок – в том числе трехспицевый руль меньшего диаметра и всевозможные опции, от пары кожаных сидений с белыми полосами, которые очень напоминают гоночную лодку 70-х, до суперсовременной мультимедийной системы. Но это здесь не главное. На треке все это бледнеет, а когда ты бросаешь Challenger сквозь виражи, у него вдобавок к силе явно обнаруживается ум. Да, он большой и тяжелый. Но благодаря Ральфу новый Challenger – истинный мускул-кар с высшим образованием.
Самому мощному маслкару планеты добавили еще «лошадей»
Купе в версии Super Stock совмещает черты Demon и Redeye.
Если вы вдруг подумали, что, выкатив самый мощный кроссовер и самый мощный седан, в Dodge успокоились, спешим вас заверить – это вовсе не так: к Durango SRT Hellcat и Charger SRT Hellcat Redeye на сегодняшнем параде премьер присоединилась новая экстремальная модификация «Челленджера».
Dodge позиционирует свою двухдверку как самый мощный в мире маслкар с 2014 года, в котором в ходе планового обновления к семейству присоединился Challenger SRT Hellcat с 6,2-литровым V8 на 717 л.с. и 880 Нм. За ним последовали дрэговый 852-сильный Challenger SRT Demon и гражданский 808-сильный Challenger SRT Hellcat Redeye, а теперь настало время версии под названием Super Stock, которая является порождением двух последних.
Читайте также:
По большому счету, Super Stock – это все тот же Redeye с форсированным на 10 л.с. мотором, который сочетается с усиленным восьмидиапазонным автоматом и дифференциалом повышенного трения. От «Демона» новинке достались дрэговые шины Nitto, widebody-обвес, адаптивная подвеска с трековым режимом. Также предусмотрены лонч-контроль и функция прогрева задних покрышек (Line Lock).
В Dodge заявили, что Challenger SRT Super Stock проезжает четверть мили за 10,5 секунды, разгоняясь к финишу до 211 км/ч. 97 км/ч (60 миль в час) такое купе развивает за 3,3 секунды, а его максимальная скорость составляет 270 км/ч. Для сравнения, «Демон» набирает 97 км/ч за 2,3 секунды и проходит дрэговую дистанцию на 0,85 секунды быстрее, но у Super Stock есть два весомых преимущества: это полноценный дорожный автомобиль, пригодный для повседневных поездок, и ограничивать его тираж компания не планирует. В производство машину запустят осенью.
Галерея: Dodge Challenger SRT Super Stock (2020)
2020 Challenger SRT Super Stock Is the Newest Dodge Drag-racing Machine
807-horsepower Dodge Challenger SRT Super Stock Is the World’s Quickest and Most Powerful Muscle Car
• The 2020 Dodge Challenger SRT Super Stock is powered by the same supercharged 6.2-liter HEMI® high-output V-8 that powers the SRT Hellcat Redeye, but features a revised powertrain calibration that increases power output to 807 horsepower
• Challenger SRT Super Stock is the world’s quickest and most powerful muscle car:
o 0-60 miles per hour (mph) acceleration of 3.25 seconds
o Quarter-mile elapsed time of 10.5 seconds at 131 mph
o 168 mph top speed (tire-limited)
• Widebody comes standard on the Challenger SRT Super Stock, making room for the bigger wheels and standard drag radials and adding 3.5 inches of overall width to the vehicle
• Challenger SRT Super Stock is equipped with standard lightweight 18-inch-by-11-inch wheels in Low Gloss Granite finish, riding on sticky 315/40R18 Nitto NT05R drag radials at all four corners
• Challenger SRT Super Stock features lightweight all-aluminum Brembo four-piston brake calipers and 14.2-inch vented rotors
• Performance-tuned asymmetrical limited-slip differential has a 3.09 final drive
• Track mode within the SRT Drive Modes on the SRT Super Stock activates a revised shock tuning for the drag radials
• Dealer orders are scheduled to open for the 2020 Dodge Challenger SRT Super Stock this summer with production starting at Brampton (Ont.) Assembly Plant this fall. Deliveries to Dodge//SRT dealerships are scheduled to begin later this year
“I swore that we’d never build another Demon and we won’t,” said Tim Kuniskis, Global Head of Alfa Romeo and Head of Passenger Cars – Dodge, SRT, Chrysler and FIAT, FCA – North America. “But I also said that every Challenger Hellcat and Redeye comes with an unspoken commitment to uphold the brand and the new Challenger SRT Super Stock is engineered to do just that.”
The drag-racing, quarter-mile-crushing spirit of the limited-production 2018 Dodge Challenger SRT Demon lives on through the 2020 Challenger SRT Super Stock, which is powered by the same supercharged 6.2-liter HEMI® high-output V-8 engine that also currently powers the Challenger SRT Hellcat Redeye, paired with the TorqueFlite 8HP90 eight-speed automatic transmission.
Featuring a revised powertrain calibration that increases the shift point from 6,300 rpm to 6,400 rpm, the Challenger SRT Super Stock delivers a power output of 807 horsepower on pump gas, a 10-horsepower boost over the standard SRT Hellcat Redeye, and 707 lb.-ft. of torque.
In addition to the new powertrain calibration, the Challenger SRT Super Stock is built on a standard Widebody and features a new suspension, standard Brembo brakes, and a wheel and drag radial combination designed to give customers better hook off the line.
Standard SRT Super Stock features include:
• Lightweight 18-inch-by-11-inch wheels in Low Gloss Granite finish, riding on sticky 315/40R18 Nitto NT05R drag radials at all four corners
• Lightweight all-aluminum Brembo four-piston brake calipers and 14.2-inch vented rotors
• Performance-tuned asymmetrical limited-slip differential with a 3.09 final drive ratio
“Ask anyone who has ever driven a street car on low-profile performance tires and then back to back on drag radials with increased sidewall, and they will tell you the difference is game-changing,” Kuniskis added. “The SRT Super Stock package allows the Challenger Redeye to launch harder and pick-up three car lengths in the quarter-mile.”
• 0-60 mph acceleration of 3.25 seconds
• Quarter-mile elapsed time of 10.5 seconds at 131 mph
• 168 mph top speed (tire-limited)
The Challenger SRT Super Stock is not limited in production and will continue as the ultimate Dodge drag-racing model in the 2021 model year.
Dealer orders for the 2020 Dodge Challenger SRT Super Stock are scheduled to open this summer with production starting at Brampton (Ont.) Assembly Plant this fall. They are scheduled to start arriving in Dodge//SRT dealerships later this year.
SRT Super Stock goes stealth
The Challenger SRT Super Stock gets its name from the “Super Stock” class of vehicle in drag racing. It’s defined by vehicles that may look like ordinary passenger vehicles, but they are highly modified race cars.
The same can be said for the Challenger SRT Super Stock. While it may look like an ordinary Challenger with no special “Super Stock” badging, it packs the most powerful punch of the Challenger lineup, falling back on the Dodge motto, “if you know, you know.” The giveaway to identifying the SRT Super Stock: the 18-inch-by-11-inch wheels with a Low Gloss Granite finish, riding on massive, sticky 315/40R18 Nitto NT05R drag radials at all four corners.
Drag-focused drive modes
The Dodge Challenger SRT Super Stock gives the driver the ability to set up maximum drag strip performance and precision to cover the quarter mile as quickly as possible. To do this, it combines the best of both mechanical and electronic tuning to deliver maximum launch grip while still maintaining precision directional control.
The Challenger SRT Super Stock’s uniquely tuned Bilstein high-performance Adaptive Damping Suspension (ADS) helps to shift as much weight as possible to the rear tires at launch for maximum traction.
The drive mode settings on the Challenger SRT Super Stock include Auto (Street) mode, which sets the Bilstein ADS for comfortable ride with compliant handling, Sport mode, Track mode and Custom mode, which lets the driver select between Auto, Sport and Track mode configurations for the transmission, paddle shifters, traction, suspension and steering.
When Track mode is activated on the Challenger SRT Super Stock, the front Bilstein shocks are set for firm compression and soft rebound damping, while the rear Bilstein shocks are set for firm compression and firm rebound damping. That configuration is maintained as long as the car runs at wide open throttle. When the driver backs off the gas pedal, the system switches to soft compression and firm rebound, front and rear, for improved handling.
During Track mode, the traction control system is disabled to enable the rear wheels to spin for a burnout, but the electronic stability control system remains engaged to help the driver with straight-line performance.
Track mode options:
• TorqueFlite eight-speed transmission runs a calibration optimized for acceleration
• Electronic stability control is optimized for straight-line acceleration
• Suspension calibration changes to full firm in rear and firm compression and soft rebound in front
• Paddle shifters are turned on
• Steering is set to Drag mode for high-speed stability
• Cabin cooling diverted to SRT Power Chiller™
• Torque converter lockup point is raised in Drag mode
Auto (Street) mode options:
• Engine output level is set based on which key (red or black) is in the Challenger
o If red key is present, the power level can be set per customer preference
• Transmission, suspension and steering default to Auto (Street) mode
• Customers can set suspension and steering preference
• Electronic stability control defaults to full on
• Paddle shifters can be turned on or off per customer preference
• Eco mode is available only in Auto mode
Custom mode options:
• Nearly every combination of options available in Auto (Street) or Track mode can be configured in the Custom mode. For example, a driver could select the elements of Track mode related to engine and transmission performance, but could select Sport mode for the suspension and steering
Drag technology standard on all Challenger SRT Super Stock models
The Challenger SRT Super Stock is loaded with standard drag-specific components and technologies to deliver quick launches when the Christmas tree goes green. Features include:
• Launch Assist — Launched on the Challenger SRT Demon as a factory-production car first, Launch Assist helps resolve one of the biggest challenges to clean launches and driveline integrity – wheel hop, which happens when tires quickly slip and regain traction at launch, rapidly storing up and releasing energy in the driveline. These high torque spikes can quickly and severely damage driveline components and, up until now, the only solution was to back out of the throttle. Wheel speed sensors watch for signs that the tires are slipping/sticking. If hop is detected, the engine control module momentarily reduces torque to maximize traction almost instantly – without the driver having to lift the throttle. Launch Assist reduces loads in the driveline from wheel hop by up to 20 percent
• Launch Control — Holds the engine at optimal launch rpm and waits for the driver to release the brake. Launch Control then uses engine torque management to optimize wheel slip for maximum acceleration
• Line Lock — Engages the front brakes to hold the Challenger stationary, but leaves the rear wheels free for a burnout to heat up and clean the rear tires. The system will also let the driver perform a controlled rolling burnout and can engage for up to 200 rear wheel revolutions
• Torque Reserve — Becomes active once the engine speed passes 950 rpm. The system closes the bypass valve, “prefilling” the intake with boost, manages fuel flow to cylinders and manages spark timing to balance engine rpm and torque
• Race Cooldown — Also an industry first, minimizes any heat soak effects, allowing the engine to stay in optimum operating temperature. When the engine shuts down, the Race Cooldown feature keeps the engine’s cooling fan and low-temperature circuit coolant pump running to lower the supercharger/charge air cooler temperature. The driver can track the supercharger coolant temperature on the SRT Performance Pages in the 8.4-inch Uconnect touchscreen and know in real time when the supercharger is at the optimum temperature for another run. Race Cooldown was first featured on the Challenger SRT Demon in 2018 and became standard on Challenger SRT Hellcat models in 2019
• SRT Performance Pages — Bring critical vehicle performance data to the driver’s fingertips, including a real-time dyno graph, g-force heat map and much more
• SRT Power Chiller™ — This innovative, award-winning feature comes standard on both the Challenger SRT Super Stock and SRT Hellcat Redeye, diverts the air-conditioning refrigerant from the interior cabin to a chiller unit mounted by the low-temperature circuit coolant pump. Charged air coolant, after being cooled by ambient air passing through a low-temperature radiator at the front of the vehicle, flows through the chiller unit, where it is further cooled. The chilled coolant then flows to the heat exchangers in the supercharger. By lowering the intake air temperature further, the results equal an improvement in performance
Thirteen different distinct Dodge//SRT colors available across Challenger lineup
Dodge Challenger customers have a wide array of exterior colors and stripes from which they can choose to customize their muscle car. Thirteen different exterior colors and a wide variety of interior trim selections include:
• Black
• Black/Caramel (not available on SRT Super Stock)
• Black/Ruby Red (not available on SRT Super Stock)
• Demonic Red
• Sepia
Dodge//SRT
For more than 100 years, the Dodge brand has carried on the spirit of brothers John and Horace Dodge. Their influence continues today as Dodge proudly offers a complete lineup of performance vehicles that stand out in their own segments. For 2020, Dodge literally expands its high-performance Charger model lineup, adding a Widebody exterior to America’s only four-door muscle car. The 2020 Dodge Charger SRT Hellcat maintains its reign as the most powerful and fastest mass-produced sedan in the world.
The 2020 Dodge lineup also features the 2020 Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye, 2020 Dodge Challenger SRT Hellcat, the Challenger R/T Scat Pack Widebody and the 2020 Challenger R/T Scat Pack 1320. The 2020 Dodge Durango SRT, the fastest, most powerful and most capable American three-row SUV, completes the brand’s performance lineup. These visceral performance models join a 2020 brand lineup that includes the Durango, Grand Caravan, Journey, Charger and Challenger.
Dodge Challenger
Обновленный Dodge Challenger 2021
Вы можете заказать в автомобильной
компании Авто Премиум Груп
уже сегодня!
Dodge Challenger 2021 в наличии
Сейчас данный автомобиль доступен только под заказ!
Также, возможно, вас заинтересуют другие автомобили в наличии:
Dodge Challenger 2019 R/T Scat Pack В наличии 6.4 V8 HEMI® Бензин
Обновлённый Challenger
Легендарный маслкар Challenger в 2021 году получил следующие обновления: новый самый мощный 807-сильный спорткар Super Stock, основанный на версии Demon; Dodge Challenger R/T Scat Pack Shaker и T/A 392 теперь доступны с пакетом опций WideBody, предлагая расширенные колёсные арки и более широкие колеса и шины; 20-дюймовые диски теперь входят в стандартную комплектацию GT AWD и опциональны на версии SXT AWD; новый значок на приборной панели на SRT Hellcat и SRT Hellcat Redeye; новое покрытие Black Chrome на решетке радиатора, спойлере и бейджах на крыльях на SRT Hellcat Redeye и SRT Super Stock.
* Указана версия R/T Scat Pack Widebody в цвете TorRed
Новая версия Super Stock
Новый 2021 Dodge Challenger Super Stock основан на лимитированной версии Demon. Версия оснащена модернизированным 6,2-литровым двигателем HEMI® V8 с наддувом, которым оснащается Challenger SRT Hellcat Redeye, мощность 807 л.с. Challenger SRT Super Stock выделяется: уникально настроенными адаптивными амортизаторами Bilstein, мощными четырехпоршневыми тормозами Brembo, дисками размером 18 на 11 дюймов с отделкой Low Gloss Granite с шинами 315 / 40R18 Nitto NT05R. Super Stock разгоняется до 100 км/ч за 3,25 секунды и преодолевает четверть мили за 10,5 секунды, что делает его самым быстрым и мощным серийным маслкаром в мире.
Мощные двигатели
Садитесь, пристёгивайтесь и держитесь крепче! От дикой скорости до исключительного контроля над маслкаром, обновлённый Dodge Challenger 2021 предлагает двигатели на любой вкус. Двигатель 3,6 V6 Pentastar® мощностью 305 л.с.; двигатель 5.7 V8 HEMI® мощностью 375 л.с.; двигатель 6.4 V8 392 HEMI® мощностью 485 л.с.; двигатель SUPERCHARGED 6,2 V8 HEMI® SRT Hellcat мощностью 717 л.с.; двигатель SUPERCHARGED HO 6,2 V8 HEMI® Hellcat Redeye мощностью 797 л.с.; двигатель SUPERCHARGED HO 6,2 V8 HEMI® Super Stock мощностью 807 л.с.
* Указан двигатель от новой версии Super Stock
Пакет опций WideBody
Пакет опций WideBody опционален на моделях R/T Scat Pack, SRT Hellcat и SRT Hellcat Redeye. Он добавляет: 9 см в ширину спорткара, шины 305 / 35ZR20 Pirelli, установленные на дисках 20 на 11 дюймов и режимы вождения SRT. R/T Scat Pack Widebody оснащен более крупными адаптивными амортизаторами, шестипоршневыми тормозами Brembo и алюминиевыми дисками размером 20 на 11 дюймов. Версии SRT Hellcat Widebody и SRT Hellcat Redeye Widebody стандартно оснащены дисками 20 на 11 дюймов.
* Указана версия T/A 392 WideBody в новом цвете Gold Rush
Лучший спорткар в соотношении мощность/цена
Разнообразие сидений
Dodge Challenger предлагает 19 различных вариантов сидений. Версии GT, GT All-Wheel Drive, R / T и R/T Scat Pack предлагают сиденья из черной кожи Nappa с замшевыми вставками из перфорированной замши Alcantara и строчкой. Отделка кожей Black-Laguna с перфорированными вставками из кожи Laguna, серебряной строчкой, логотипом SRT® Hellcat и красными ремнями безопасности на комплектациях SRT Hellcat, SRT Hellcat Redeye и SRT Super Stock. И всё это в шести различных цветовых схемах.
* Указан салон версии SRT Hellcat с кожаными сиденьями Laguna, перфорированными вставками и красными ремнями безопасности.