Tail skid 737 что это

737 Tailskid

Contents

Tail skid 737 что это. caption systems off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption systems off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption systems off Tail skid 737 что это. caption quiz off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption quiz off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption quiz off Tail skid 737 что это. caption techphotos off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption techphotos off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption techphotos off Tail skid 737 что это. caption history off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption history off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption history off Tail skid 737 что это. caption accidents off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption accidents off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption accidents off Tail skid 737 что это. . Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-. картинка Tail skid 737 что это. картинка Tail skid 737 что это. caption flightdeck off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption flightdeck off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption flightdeck off Tail skid 737 что это. caption videos off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption videos off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption videos off Tail skid 737 что это. caption techspecsdetailed off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption techspecsdetailed off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption techspecsdetailed off Tail skid 737 что это. caption photogallery off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption photogallery off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption photogallery off Tail skid 737 что это. caption sales off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption sales off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption sales off Tail skid 737 что это. caption production off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption production off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption production off Tail skid 737 что это. caption 737links off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption 737links off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption 737links off Tail skid 737 что это. caption pnotes off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption pnotes off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption pnotes off Tail skid 737 что это. caption newsreports off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption newsreports off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption newsreports off Tail skid 737 что это. caption sitemap off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption sitemap off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption sitemap off

Tail Skid (Series 400/800/900/900ER only)

See this page for more information on tailstrikes and their avoidance.

Tail skid 737 что это. tailstrike zoom. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-tailstrike zoom. картинка Tail skid 737 что это. картинка tailstrike zoom

Tail skid 737 что это. frontpage. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-frontpage. картинка Tail skid 737 что это. картинка frontpage

All of the information, photographs & schematics from this website and much more is now available in a 374 page printed book or in electronic format.

*** Updated 14 Nov 2021 ***

Tail skid 737 что это. facebook. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-facebook. картинка Tail skid 737 что это. картинка facebook Tail skid 737 что это. twitter. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-twitter. картинка Tail skid 737 что это. картинка twitter Tail skid 737 что это. instagram. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-instagram. картинка Tail skid 737 что это. картинка instagram Tail skid 737 что это. youtube. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-youtube. картинка Tail skid 737 что это. картинка youtube

Tail skid 737 что это. tailskid. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-tailskid. картинка Tail skid 737 что это. картинка tailskid737-400 tailskid

The yellow and red discs to the right of the picture are the APU fire bottle discharge indicators.

NOTE THAT THE TAILSKID ONLY PROTECTS THE AIRCRAFT DURING TAKE-OFF, NOT LANDING.

The FCOM has recently added the following warning:

«CAUTION: Cartridge assembly warning placard must be checked as soon as possible after the tailstrike. The tail skid skirt faring may re-extend due to gravity as time passes resulting in a reading error on the warning placard decal.»

Tail skid 737 что это. tailskid 800. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-tailskid 800. картинка Tail skid 737 что это. картинка tailskid 800

Tail skid 737 что это. 737 900er tailskid. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-737 900er tailskid. картинка Tail skid 737 что это. картинка 737 900er tailskid

Источник

Tail skid 737 что это

Это у вас во флайтсиме «такой хвостовой пяты» на 737 нет 🙂


Сколько вам платят за обсирание конкурентов?
===

Столько же, сколько Вам за написание подобной хрени в адрес участников форума.

Гиви Иванович Гоглидзе:

Это у вас во флайтсиме «такой хвостовой пяты» на 737 нет 🙂

Есть. И на 800/900, и на прочих NG и CL. За original не ручаюсь.

Tail skid 737 что это. 33754. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-33754. картинка Tail skid 737 что это. картинка 33754


Сколько вам платят за обсирание конкурентов?
===

Столько же, сколько Вам за написание подобной хрени в адрес участников форума.

На Нордстаровских 738 точно выпускаемую пяту видел.

Tail skid 737 что это. 87904. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-87904. картинка Tail skid 737 что это. картинка 87904

Сиэтл.
Не напомните чем для японцев и тайваньцев на 747 тилстрэйк закончился? (спустя N лет)
С ув.RR

Не дожидаясь начала расследования, президент авиакомпании «Джепэн эйрлайнз» Яшимото Такаги подал в отставку, а начальник технической службы «Джал» в аэропорту Ханеда сделал себе харакири.

Самолет успел налетать более 25 тысяч часов и совершить 18830 посадок. При изучении сервисных формуляров «борта» JA8119 выяснилось, что в июле 1978 года из-за ошибки пилота самолет совершил опасную посадку в аэропорту города Осака: хвост машины ударился о бетонку, и в результате возникших деформаций задний гермошпангоут треснул пополам. Под руководством приглашенных из США инженеров «Боинга» неисправность устранили, и самолет вновь вышел на линии.

Однако во время ремонта механики, вместо того чтобы соединить половинки гермошпангоута двумя рядами заклепок и усиливающей накладкой, решили обойтись всего одним рядом. Под воздействием переменных нагрузок во время цикла «взлет — посадка» металл толщиной 0, 9 см в местах сверления постепенно разрушался и в конце концов не выдержал. Перед последним рейсом самолет прошел профилактический осмотр, но никаких неполадок не обнаружили.

12 августа 1985 года на высоте 24000 футов (7200 м) задний гермошпангоут «Боинга-747» разрушился. Под большим давлением воздух из пассажирского салона со скоростью звука устремился в полости киля и руля высоты, естественно, не рассчитанные на подобные нагрузки. Спустя 15 минут после взлета над заливом Сагами лайнер лишился по меньшей мере двух третей хвостового оперения. Гидросистема полностью вышла из строя, и за 30 секунд огромный, современный, комфортабельный самолет превратился в неуправляемую 300-тонную машину. Версия об ошибке пилотов даже не возникала. Невероятное мастерство экипажа авиакомпании «Джал» заслуживает только восхищения, но «Боинг» оказался обреченным.

Источник

Tailstrikes

Contents

Tail skid 737 что это. caption systems off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption systems off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption systems off Tail skid 737 что это. caption quiz off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption quiz off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption quiz off Tail skid 737 что это. caption techphotos off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption techphotos off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption techphotos off Tail skid 737 что это. caption history off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption history off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption history off Tail skid 737 что это. caption accidents off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption accidents off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption accidents off Tail skid 737 что это. . Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-. картинка Tail skid 737 что это. картинка Tail skid 737 что это. caption flightdeck off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption flightdeck off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption flightdeck off Tail skid 737 что это. caption videos off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption videos off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption videos off Tail skid 737 что это. caption techspecsdetailed off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption techspecsdetailed off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption techspecsdetailed off Tail skid 737 что это. caption photogallery off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption photogallery off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption photogallery off Tail skid 737 что это. caption sales off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption sales off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption sales off Tail skid 737 что это. caption production off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption production off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption production off Tail skid 737 что это. caption 737links off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption 737links off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption 737links off Tail skid 737 что это. caption pnotes off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption pnotes off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption pnotes off Tail skid 737 что это. caption newsreports off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption newsreports off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption newsreports off Tail skid 737 что это. caption sitemap off. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-caption sitemap off. картинка Tail skid 737 что это. картинка caption sitemap off

Some facts, tips and news about tailstrikes on the 737.

Tail skid 737 что это. tailstrike zoom. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-tailstrike zoom. картинка Tail skid 737 что это. картинка tailstrike zoom

Tail skid 737 что это. frontpage. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-frontpage. картинка Tail skid 737 что это. картинка frontpage

All of the information, photographs & schematics from this website and much more is now available in a 374 page printed book or in electronic format.

*** Updated 14 Nov 2021 ***

Tail skid 737 что это. facebook. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-facebook. картинка Tail skid 737 что это. картинка facebook Tail skid 737 что это. twitter. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-twitter. картинка Tail skid 737 что это. картинка twitter Tail skid 737 что это. instagram. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-instagram. картинка Tail skid 737 что это. картинка instagram Tail skid 737 что это. youtube. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-youtube. картинка Tail skid 737 что это. картинка youtube

Tailstrike Geometry (Ref FCTM)

737 Tailstrike Geometry

ModelFlapsLiftoff Attitude
(degrees)
Minimum Tail
Clearance
inches (cm)
Tail Strike Pitch
Attitude
(degrees)
737-300110.023 (58)13.4
59.924 (61)
158.137 (94)
737-40059.123 (58)11.4
158.529 (74)
737-500110.034 (86)14.7
59.935 (89)
158.147 (119)
737-6001 or 59.028 (71)16.2
737-7001 or 59.129 (73)14.7
108.930 (76)
737-800 &18.513 (33)11.0
MAX-858.020 (51)
107.623 (58)
157.325 (64)
257.029 (73)
737-900 &18.013 (33)10.0
MAX-957.619 (49)
107.124 (61)
157.025 (64)
256.827 (69)

For Classics, Flaps 1 (-300) and flaps 5 (-400) takeoffs have the least clearance. Consider using a larger flap setting for takeoffs at light gross weights. Because of the short fuselage, aft fuselage contact is unlikely in the 737-500.

For NGs, Flaps 1 and 5 (-800/900/900ER) takeoffs have the least clearance. Consider using a larger flap setting for takeoffs at light gross weights. Because of the short fuselage, aft fuselage contact is unlikely in the 737-600.

Data taken from a presentation by Boeing given in 2004

Tail skid 737 что это. tailskid 800. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-tailskid 800. картинка Tail skid 737 что это. картинка tailskid 800

The 737-800 tailskid

Tail skid 737 что это. tailskid shortfield. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-tailskid shortfield. картинка Tail skid 737 что это. картинка tailskid shortfield

The FCOM has recently added the following warning:

«CAUTION: Cartridge assembly warning placard must be checked as soon as possible after the tailstrike. The tail skid skirt faring may re-extend due to gravity as time passes resulting in a reading error on the warning placard decal.»

Tail skid 737 что это. vt vjd tailstrike. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-vt vjd tailstrike. картинка Tail skid 737 что это. картинка vt vjd tailstrike

This photo from a 737-800 tailstrike following a bounced landing shows how far from the tailskid the fuselage contact will occur if the tailstrike is on landing.

Tail skid 737 что это. ec lav tailstrike to. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-ec lav tailstrike to. картинка Tail skid 737 что это. картинка ec lav tailstrike to

A 737-400 tailstrike on takeoff at Cork, Jun 2016

Takeoff Risk Factors

• Usually results from using erroneous data
– Wrong weights
– Incorrect center of gravity (CG)
• Nose up mis-trim can present problems
– Normal recommended rotation rate is 2 to 3 dps
– Nose up mis-trim can rotate 5 dps or more
– Aircraft may try to fly off runway without any pilot input

An example of incorrect CofG was a Flybondi 737-800 LV-HQY RTO after tailstrike at Iguazu on 16 Jul 2018. The preliminary report showed that the although the loadsheet showed 22.2% MAC, many of the passengers sat towards the rear of the cabin resulting in a T/O CoG around 40% MAC. The aircraft pitched up shortly after T/O thrust was applied, the fuselage contacted the runway and an RTO was performed.

Note that incorrect take-off speeds due to data entry errors have been the cause of several 737 tailstrikes. A good report on a recent event was recently published by the Australian ATSB here.

Tail skid 737 что это. vh vzr. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-vh vzr. картинка Tail skid 737 что это. картинка vh vzr

Prior to departure the aircraft’s takeoff data was calculated on an electronic flight bag (EFB) using its zero fuel weight (ZFW) instead of its takeoff weight (TOW). The pilots did not crosscheck or independently calculate the data. During the takeoff the aircraft suffered a tailstrike. Despite ATC asking the pilots if they had a tailstrike, the error subsequently being noticed in the EFB and a member of the cabin crew hearing a strange noise during the take off, the tailstrike checklist was not actioned. The aircraft continued to its destination and, after landing, damage was discovered on the underside of the aircraft.

Improper rotation techniques

• Too early or too late rotation
• Too fast or too slow rotation
• Excessive rotation rate
• Excessive initial pitch attitude
• Rotation at incorrect Vr for the weight and flap setting

Effects of Improper Rotation

Improper use of the flight director

• Cannot rotate on the flight director
• Flight directors are designed to provide pitch guidance only after the aircraft is airborne, nominally passing 35 feet
• Proper rotation rate reaches 35 feet with about 15 degrees and a speed of V2 + 10 (V2 + 15 on some models)
• An aggressive rotation into the pitch bar may rotate the tail into the ground

Review of Proper Takeoff Techniques

Rotation prior to Vr

Excessive initial pitch attitude

Heavy derate/flight control abuse during gusty/crosswind conditions

Tail skid 737 что это. ei czk tailstrike ldg. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-ei czk tailstrike ldg. картинка Tail skid 737 что это. картинка ei czk tailstrike ldg

A 737-400 tailstrike on landing at Moscow, Domodedovo, 23 Jul 2009

Landing Risk Factors

• Unstabilized approach
• Holding airplane off the runway in the flare
• Mis-handling of crosswinds
• Over-rotation during go-around

Note: Tail strikes on landing generally cause more damage. The tail may strike the runway before the main gear damaging the aft pressure bulkhead.

Unstablized Approach

Bounced Landings

«‘Bounced landings can occur because higher than idle power is maintained through initial touchdown, disabling the automatic speedbrake even when the speedbrakes are armed. During the resultant bounce, if the thrust levers are then retarded to idle, automatic speedbrake deployment can occur resulting in a loss of lift and nose up pitching moment which can result in a tail strike or hard landing on subsequent touchdown’»

Holding Airplane Off Runway in the Flare

• Allowing airspeed to decrease below Vref prior to landing flare resulting in high pitch attitude
• Trimming the stabilizer nose up just prior to or during landing flair
• Holding the airplane off with increasing pitch attitude in an attempt to make an extremely smooth touchdown
• Touchdown with an increasing pitch attitude
• Failure to fly nose gear onto runway immediately after main gear touchdown

Mis-handling of Crosswinds

• Crosswind landings may increase the tail strike risk, especially in gusty conditions
• To stay on glide path at high ground speeds, descent rates of 700 to 900 feet are required
• Cross controlling prior to touch down, reduces lift, increases drag, and may increase rate of descent
• Combined effects of high closure rate, shifting winds plus turbulence, can increase tail strikes

Over Rotation During Go-around

• Go-arounds initiated during flare and after a bounced landing, can cause tail strikes (eg HL7725)
• If a touchdown far down the runway is likely, consider a go-around
• Safe companies support go-arounds

Tail skid 737 что это. lv fua tailstrike on ga. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-lv fua tailstrike on ga. картинка Tail skid 737 что это. картинка lv fua tailstrike on ga

Damage to a 737-800, LV-FUA, after a tailstrike on go-around. Note that the damage is forward of the tailskid (Photo: Ignacio Vittori)

Review of Proper Landing Techniques

Tail skid 737 что это. tailstrikeonlanding. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-tailstrikeonlanding. картинка Tail skid 737 что это. картинка tailstrikeonlanding

Summary

• More tail strikes occur on landing than on takeoff
• Tail strikes are costly but can be prevented with proper training
• Tail strike awareness and training should be continuous
• Simulators can help
• Stabilize the approach by 500 feet AGL

Tail skid 737 что это. g gdfc. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-g gdfc. картинка Tail skid 737 что это. картинка g gdfc

Damage to a 737-800 tailskid after a bounced landing

Источник

Awkward: United 737 Sits On Its Tail After Landing!

A United Airlines 737 presented onlookers with an unusual sight when it tipped up and sat on its tail, during disembarkation, last Friday.

The incident involved United Airlines flight UA2509. United apparently uses this particular flight number for chartered flights, which is what this was. Friday’s flight originated in Los Angeles (KLAX), heading to Lewiston Nez Perce County Airport (KLWS), in Idaho, USA. This airport typically sees service from regional airlines, flying the likes of CRJ200s or something smaller.

Tail skid 737 что это. United Boeing 737 900ER 2. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-United Boeing 737 900ER 2. картинка Tail skid 737 что это. картинка United Boeing 737 900ER 2

So, who charters an entire United 737, and a 737-900ER at that? In this case, it’s the USC (University of Southern California) Trojans, an American football team. The incident happened ahead of their Saturday game against Washington State University’s Cougars.

The United crew flew their 737 into Lewiston without incident. They parked normally on a stand, and disembarkation began. According to local reports, all football players left the aircraft without issues. Remaining on the aircraft was the team’s coach, football team staff and members of the United crew.

Tail skid 737 что это. United 737 900ER USC tipup. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-United 737 900ER USC tipup. картинка Tail skid 737 что это. картинка United 737 900ER USC tipup

Photo: @JacdecNew via Twitter

According to some sources, United expected ground crews to attach a tail support stand on their 737. We don’t know if these would be airline crew members or airport staff, since 737s don’t visit this airport regularly. Pictures show that ground crews had removed a lot of luggage from the front luggage area of the aircraft.

Tail Support Stands And Unloading

There were no injuries from the incident. The crew ‘righted’ the aircraft and everyone disembarked safely. And perhaps just as important for the USC team, they won on Saturday. So this unusual experience of their coach’s apparently didn’t affect them! But why did it happen? And what is this “tail support stand” that this United 737 needed?

Tail skid 737 что это. Hall Industries Inc Tail Support Stand 737. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-Hall Industries Inc Tail Support Stand 737. картинка Tail skid 737 что это. картинка Hall Industries Inc Tail Support Stand 737

A 737 Tail Support Stand. Photo: Hall Industries Inc.

Some crews affectionately call it “the pogo stick”. When aircraft are ready to fly, they don’t need it. An airliner’s centre of gravity (CG) is always a bit forward of the wing. So if the main gear is under the wing, as in this case, the plane should sit comfortably on all of its wheels. However, during loading and unloading, things can vary quite a bit. This was the case with this United 737.

In the case of most aircraft, crews can avoid such situations with a bit of care and attention. You’ve probably had to wait when leaving the plane because someone is taking too long gathering their overhead luggage (and jacket, and duty-free bags, and…). If a few too many people near the back of the plane are stuck this way, crews will stop people near the front from leaving.

Tail skid 737 что это. United Boeing 737 900ER 3. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-United Boeing 737 900ER 3. картинка Tail skid 737 что это. картинка United Boeing 737 900ER 3

In the United 737 in Lewiston, the luggage may have also played a role. In any case, such incidents do happen from time to time. Longer aircraft need a bit more attention or a tail support stand. And the 737-900ER is rather long. Some aircraft actually incorporate a retractable “pogo stick”. Older planes with rear airstairs like the 727 didn’t need it, because the airstairs themselves effectively played this role.

The United 737 And… What About That Tail Skid?

Tail strikes like this are damaging, but not nearly as much as one during landing or takeoff. This United 737 has already flown again after this incident, to Houston (KIAH). This was most likely a positioning flight. But the plane cruised at FL390, indicating that there were no concerns regarding its pressurisation. The aircraft is a 737-924ER(WL), with registration N78448. It is just over nine and a half years old.

Tail skid 737 что это. United 737 900ER closeup. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-United 737 900ER closeup. картинка Tail skid 737 что это. картинка United 737 900ER closeup

The tailskid’s position, Vs the tailstrike! Photo: @JacdecNew via Twitter

Finally, a small footnote. You may know that most 737 airliners these days have a tail skid, and this United 737-900ER is one of them. But if you look at the ‘tip-up’ photo a bit more closely, it looks as if the tail skid is in the wrong place! So, what is that all about? Why have a tail skid if it’s not going to be the first thing that hits the ground?

The answer is that the skid isn’t there for static incidents, like this one here. For most 737s, it works on takeoff only. Even below normal rotation speed, the wings will support enough of the plane’s weight, for the main gear suspension to extend. And this means that the tail skid WILL be the first thing to hit the ground, in this scenario.

Tail skid 737 что это. United Boeing 737 900ER 1. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-United Boeing 737 900ER 1. картинка Tail skid 737 что это. картинка United Boeing 737 900ER 1

Hopefully, United will manage to return this aircraft to revenue service soon.

Tail skid 737 что это. SpyrosGe. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-SpyrosGe. картинка Tail skid 737 что это. картинка SpyrosGe

Spyros Georgilidakis has degrees in Business Enterprise and Management. He has 14 years of experience in the hospitality and travel industries, along with a passion for all-things-aviation and travel logistics. He is also an experienced writer and editor for on-line publications, and a licensed professional drone pilot.

Источник

Tail skid 737 что это

Tue Apr 29, 2008 8:40 pm

Thanks for any info.

RE: 737-900ER Tail Skid Question

Tue Apr 29, 2008 9:54 pm

The 900ER has a short field performance package. This was created originally for the 737-800 at the request of GOL so that they could land the 800 in Rio De Janeiro and Sao Paulo. The plane has ground spoilers that extend at a steeper angle and create more drag and a two position tail skid.

The two position tail skid has a hydraulic actuator which deploys from the tail skid. The hydraulic boom lowers automatically when the plane is on approach and provides extra protection against a tail strike. When the tail skid is not deployed it does look the same as the normal 800 and 900.

The difference is subtle, but you can see it if you compare the tail skid closely:

View Large View Medium
Tail skid 737 что это. 1333721. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-1333721. картинка Tail skid 737 что это. картинка 1333721
Photo © Raymond Ngu
View Large View Medium
Tail skid 737 что это. 1340506. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-1340506. картинка Tail skid 737 что это. картинка 1340506
Photo © Andre Oferta

RE: 737-900ER Tail Skid Question

Wed Apr 30, 2008 6:31 pm

RE: 737-900ER Tail Skid Question

Wed Apr 30, 2008 7:19 pm

Quoting RoseFlyer (Reply 1):
The 900ER has a short field performance package. This was created originally for the 737-800 at the request of GOL so that they could land the 800 in Rio De Janeiro and Sao Paulo. The plane has ground spoilers that extend at a steeper angle and create more drag and a two position tail skid.

The two position tail skid has a hydraulic actuator which deploys from the tail skid. The hydraulic boom lowers automatically when the plane is on approach and provides extra protection against a tail strike. When the tail skid is not deployed it does look the same as the normal 800 and 900.

The difference is subtle, but you can see it if you compare the tail skid closely:


Thanks for the info!

Quoting HAWK21M (Reply 2):
http://www.boeing.com/commercial/737family/pf/pf_900ER_fact.html
Any further links on the topic.
regds
MEL

Thanks for the link, but it’s the same one I referenced in my original post. Tail skid 737 что это. wink. Tail skid 737 что это фото. Tail skid 737 что это-wink. картинка Tail skid 737 что это. картинка winkAlthough for some reason, it didn’t automatically became clickable like it should have.

RE: 737-900ER Tail Skid Question

Thu May 01, 2008 6:30 pm

Quoting Pl4nekr4zy (Reply 3):
Thanks for the link, but it’s the same one I referenced in my original post. Although for some reason, it didn’t automatically became clickable like it should have.

True.I was enquiring if there were any additional links that the one qouted.
regds
MEL

RE: 737-900ER Tail Skid Question

Thu May 01, 2008 6:55 pm

Quoting HAWK21M (Reply 4):

True.I was enquiring if there were any additional links that the one qouted.

I don’t know anything else about the leading edge or tailing edge flap system that is specific to the 900ER. But if you have any questions about the two position tail skid, I probably can answer it although I don’t know of any links.

RE: 737-900ER Tail Skid Question

Fri May 02, 2008 7:57 am

Quoting HAWK21M (Reply 4):
True.I was enquiring if there were any additional links that the one qouted.
regds
MEL

Oh, gotchya, sorry. I don’t have any other links either.

Military Aircraft Every type from fighters to helicopters from air forces around the globe

Classic Airliners Props and jets from the good old days

Flight Decks Views from inside the cockpit

Aircraft Cabins Passenger cabin shots showing seat arrangements as well as cargo aircraft interior

Cargo Aircraft Pictures of great freighter aircraft

Government Aircraft Aircraft flying government officials

Helicopters Our large helicopter section. Both military and civil versions

Blimps / Airships Everything from the Goodyear blimp to the Zeppelin

Night Photos Beautiful shots taken while the sun is below the horizon

Accidents Accident, incident and crash related photos

Air to Air Photos taken by airborne photographers of airborne aircraft

Special Paint Schemes Aircraft painted in beautiful and original liveries

Airport Overviews Airport overviews from the air or ground

Tails and Winglets Tail and Winglet closeups with beautiful airline logos

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *