Touch device osu что это

(Ranked) Touch Device mod for Osu!CTB

Нет аккаунта?

(Ranked) Touch Device mod for Osu!CTB

First of all, this is NOT a simple «Mouse playstyle for Osu!CTB» request, I know there’s a Relax mod implemented for this reason.

This is about playing Osu! Catch The Beat with a Touchscreen device (Ranked)

Here’s some main points that will show why it seems to be as bad as many keyboard/joystick players think about and my proposal to solve the issues.

(Very minor point before: I tried myself playing on my cellphone and this playstyle is harder than it looks, but it’s easier than keyboard/joystick)

1) Osu!CTB and Osu!STD have the same problem with Touchscreen:
Jumps in Standard are (almost) equivalent to Hyperjumps and Sprints in CTB.
(In a performance view, they both have the «aim» and «speed» value)
Therefore simply allowing the Touchscreen playstyle with the keyboard/joystick playstyle won’t work, since people will just abuse the Touchscreen for harder spaced Hyperjumps/Corner sprint jumps.

2) Double Time mod makes the catcher have 1.5x movement for each key input, while using Touchscreen will make that easier (Example: Accuracy on Sliders)

3) Flashlight mod is easier (not that easy), since you only need to remember the place to tap (this might still decrease your accuracy a lot, but will make FC maps a lot easier)

4) Leaderboards on maps made mostly by hyperjumps will be full of Touchscreen players (This is already happening in Osu!STD though, so this point is kind of a reference to the separate leaderboard request as well)

5) Allowing Touchscreen playstyle will automatically add Mouse/Tablet playstyle, because there’s no way to make a difference during the replay/gameplay

6) The catcher can move with a variable amount of speed using Touch Devices/Mouse/Tablet (I’m talking of the Relax mod)

My proposal:

The «no mod» gameplay will still only allow «keyboard/joystick» playstyles and, already implemented for Osu!Standard, we should add a similar Touch Device mod that does these things:

0] You can’t use keyboard/joystick (To make it different from no mod)

1] Must be manually activated (like a mod) from the mod options

2] This will add the possibility for Touch Devices (and mouse/tablet) to control the catcher

3] The speed of the catcher will be fixed like a keypress even with Touch Devices/mouse/tablet (see next point), teleportation is possible only with the Touch Device
(Dragging will be equivalent to sprintless movement and Tapping will be equivalent to teleport)

4] Sprint key can’t be used! (Since Tapping equals to your sprint key and makes accuracy (droplets) harder to get. this way you get both an advantage and a disadvantage)

6] Performance Points should be recalculated in an alternate formula taking in consideration the «aim» and «speed» issues considerated before (also for DT and FL)
The main idea is that no mod pp will be higher than Touch Device mod pp for all maps (not sure if there might be exceptions. but I don’t think there’s a map like that)

7] Leaderboard Osu!CTB + Touch Device problem = Same as Osu!STD (Until STD is not solved, this won’t be as well)

Источник

ПОЛНЫЙ (почти) гайд по osu!

Touch device osu что это. 1596134947169884722. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-1596134947169884722. картинка Touch device osu что это. картинка 1596134947169884722

Touch device osu что это. 1596132220172564150. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-1596132220172564150. картинка Touch device osu что это. картинка 1596132220172564150

Touch device osu что это. 1596132299149197039. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-1596132299149197039. картинка Touch device osu что это. картинка 1596132299149197039

Жмем большущую центральную кнопку и переходим в раздел Options.

Также в этой вкладке отмечаем пункты «Игнорировать скины всех карт» (вспоминаем про хитсаунды) и «Свой курсор из скина».

Собственно, пожалуй, всё. С первоначальной настройкой мы закончили. В дальнейшем вы можете спокойно на ходу менять все эти настройки по своему усмотрению.

—Разбираемся с управлением—

Что нужно делать в osu? Проходить карты. Все. Больше ничего. Крайне интересная игра, да?))

Touch device osu что это. 1596134959133433883. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-1596134959133433883. картинка Touch device osu что это. картинка 1596134959133433883

Touch device osu что это. 1596135647123461776. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-1596135647123461776. картинка Touch device osu что это. картинка 1596135647123461776

Touch device osu что это. 1596136366196378412. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-1596136366196378412. картинка Touch device osu что это. картинка 1596136366196378412

Перво-наперво, карты разделяются по сложности. У каждой карты есть название сложности и та же сложность, но в звездах. Название сложности присваивает создатель карты; это может быть как какое-нибудь стандартное «Easy»/»Normal»/»Hard»/»Insane» (от самого легкого к самому сложному), так и полностью выдумка автора. Например, когда в одном наборе карт (про наборы чуток ниже) собирают карты от разных создателей, имена мапперов (создателей) частенько прописывают в сложностях, и в итоге мы видим что-то вроде «Akitoshi’s Hard», «Nely’s Advanced» и т.д. Ниже приведен список наиболее часто встречающихся названий (от легкого к сложному):

Теперь насчет наборов карт. Набор создается одним или несколькими игроками и включает в себя несколько сложностей одной и той же песни. Собственно, наборы мы и скачиваем, после чего просто проходим те сложности, которые хотим. Тренируемся, совершенствуемся, проходим более высокие сложности.

Наконец, о поиске карт. Можно искать по названию, исполнителю, источнику (название аниме/игры/фильма/etc), тегам. Кроме того, обратите внимание на фильтры: можно найти карты лишь определенного режима игры (к слову, этот гайд именно про osu!, а не другие режимы, вроде osu!taiko или osu!mania), статусу рейтинга (по умолчанию поиск ведется лишь по «проверенным» картам, т.е., рейтинговым, одобренным и любимым), жанру, языку и т.д. Для загрузки нужно лишь нажать на соответствующий значок.

Touch device osu что это. 1596138818179051659. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-1596138818179051659. картинка Touch device osu что это. картинка 1596138818179051659

Либо можно перейти на страницу карты и скачать оттуда, если, к примеру, вы не хотите загружать карту с видео (тем же опенингом).

Touch device osu что это. 1596138821116651148. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-1596138821116651148. картинка Touch device osu что это. картинка 1596138821116651148

Touch device osu что это. 1596140707129143591. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-1596140707129143591. картинка Touch device osu что это. картинка 1596140707129143591

Touch device osu что это. 1596140717115635739. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-1596140717115635739. картинка Touch device osu что это. картинка 1596140717115635739

Источник

Touch device osu что это

Touch device osu что это. header menu hamburger. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-header menu hamburger. картинка Touch device osu что это. картинка header menu hamburger

Touch device osu что это. 69f7ebe2735c366c65c0b33dae00e12dc40edbe4. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-69f7ebe2735c366c65c0b33dae00e12dc40edbe4. картинка Touch device osu что это. картинка 69f7ebe2735c366c65c0b33dae00e12dc40edbe4

Counter-Strike: Global Offensive

Touch device osu что это. 4 star large. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-4 star large. картинка Touch device osu что это. картинка 4 star large

Touch device osu что это. throbber. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-throbber. картинка Touch device osu что это. картинка throbber

Touch device osu что это. ico dialogue close. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-ico dialogue close. картинка Touch device osu что это. картинка ico dialogue close

Touch device osu что это. a76127327ab2afdf9ad297d2e1db58d461246abe medium. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-a76127327ab2afdf9ad297d2e1db58d461246abe medium. картинка Touch device osu что это. картинка a76127327ab2afdf9ad297d2e1db58d461246abe medium

Touch device osu что это. 94709c6e252563582fe5dce3c45704ae8c41e4cd medium. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-94709c6e252563582fe5dce3c45704ae8c41e4cd medium. картинка Touch device osu что это. картинка 94709c6e252563582fe5dce3c45704ae8c41e4cd medium

Touch device osu что это. filterselect blue. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-filterselect blue. картинка Touch device osu что это. картинка filterselect blue

Touch device osu что это. filterselect blue. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-filterselect blue. картинка Touch device osu что это. картинка filterselect blue

Touch device osu что это. filterselect blue. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-filterselect blue. картинка Touch device osu что это. картинка filterselect blue

Touch device osu что это. filterselect blue. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-filterselect blue. картинка Touch device osu что это. картинка filterselect blue

Touch device osu что это. filterselect blue. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-filterselect blue. картинка Touch device osu что это. картинка filterselect blue

Touch device osu что это. filterselect blue. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-filterselect blue. картинка Touch device osu что это. картинка filterselect blue

Touch device osu что это. filterselect blue. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-filterselect blue. картинка Touch device osu что это. картинка filterselect blue

Touch device osu что это. filterselect blue. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-filterselect blue. картинка Touch device osu что это. картинка filterselect blue

Touch device osu что это. filterselect blue. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-filterselect blue. картинка Touch device osu что это. картинка filterselect blue

Touch device osu что это. filterselect blue. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-filterselect blue. картинка Touch device osu что это. картинка filterselect blue

Touch device osu что это. filterselect blue. Touch device osu что это фото. Touch device osu что это-filterselect blue. картинка Touch device osu что это. картинка filterselect blue

Вступление:Здраствуй,Сегодня я (ApElSiNcA) решил для тебя написать руководство в котором расскажу как улучшить свою реакцию при помощи игры osu! Данное руководство будет полезно как новичкам которые даже не знакомы с игрой (osu!) так и более закалённым игрокам чтобы узнать значение некоторых терминов который даже я за пол года не знал. Приятного чтения ^_^

Но сначала термины
BPM
(bpm, от англ. beats per minute — «удары в минуту, темп») — показатель, определяющий скорость исполнения или воспроизведения композиции. BPM — это количество четвертных нот в минуту, например, 120 BPM означает, что в минуту играется 120 четвертных нот (следовательно, 2 четверти в секунду), или 120 четвертных ударов метронома в минуту.
Стримы в осу, как правило, замаплены на 1/4, 1/3 и реже — на 1/2 и 1/6 нотах.

Overall Difficulty (QD)
Этот параметр делает много вещей. Влияет на сложность спиннеров. Очень сильно влияет на точность, т. к. от большего значения проще выбить 100, 50 и мисс.

osu! — бесплатная музыкальная ритм-игра, написанная на языке C# в 2007 году. Игровой процесс схож с Tatakae! Ouendan, Elite Beat Agents и Тайко но Тацудзин.
Игровой процесс состоит в нажатии появляющихся на экране нот, ведению мячика по слайдерам, а также вращению спиннера максимально быстро. В зависимости от точности попадания в такт музыки, начисляются очки, за неправильное выполнение действий у игрока отнимаются «жизни», по истечению которых засчитывается поражение. Игра поддерживает многопользовательский режим.
Рейтинг
В зависимости от того, насколько игрок был аккуратен за уровень, начисляется ранг по окончанию уровня, всего ранги разделяются на:

SS — 100,00 % точности;
S — более 95 % точности, без пропусков и менее 1 % 50 очковых нажатий;
A — более 92 % точности, без пропусков или более 90 % 300-очковых нажатий;
B — более 86 % точности, без пропусков или более 80 % 300-очковых нажатий;
C — более 68 % точности;
D — точность ниже 68 %.

Спиннер:
Спиннер (англ. Spinner) — один из трёх типов объектов, с которыми взаимодействует игрок и, вероятно, самый редкий из них. Спиннер — это большой круг, занимающий всю высоту игрового поля, со шкалами оборотов по обе стороны. Большая внешняя окружность, сходная с кругом приближения, появляется рядом с границами спиннера и постепенно сужается к его центру. Игроку нужно зажать кнопку и крутить курсором по часовой или против часовой стрелки. До тех пор, пока кнопка зажата, курсор не сможет выйти за пределы спиннера. Спиннер считается пройденным, если все пункты шкалы были заполнены до того, как круг приближения достиг центра спиннера. Для заполнения каждого пункта шкалы может потребоваться разное количество оборотов, в зависимости от уровня сложности, выставленной для каждого битмапа. Если игрок заполнил всю шкалу, то каждый дополнительный оборот спиннера будет добавлять 1000 бонусных очков. Процесс вращения спиннера позволяет продолжительно заполнять полоску жизни, в зависимости от скорости вращения.

Стримы(Мульти тач):
Стрим (англ. Stream — «поток») — длинная последовательность кругов (реже слайдеров) с коротким временным промежутком. Чтобы успевать выбивать стримы, игроку нужно нажимать на обе кнопки мыши или клавиатуры.

В osu! есть моды для карт, которые усложняют или упрощают игровой процесс при этом увеличивая или уменьшая Множитель очков. Про них мы как раз и поговорим

Упрощающие моды

1) Easy (EZ):
«На прохождение дается 3 попытки. Ноты становятся крупнее, медленнее и требуют меньшей точности.
Множитель очков — 0,5х. Увеличивает размер кругов, а также уменьшает скорость их появления и общую сложность карты. Также дает игроку 3 жизни

2) No Fail (NF):
«Вы не проиграете, сколько не пытайтесь.»
Множитель очков — 0,5х. Не позволяет игроку проиграть и уменьшает количество заработанных за прохождение карты PP на 10%

3) Half Time (HT):
«Все тако-о-ое ме-е-едленное.»
Множитель очков — 0,3х. Замедляет скорость карты и уменьшает BPM

Усложняющие моды

1) Hard Rock (HR): «Жить и играть становится сложней.»
Множитель очков — 1,06х Интересный факт:Назван в честь самого сложного уровня в DS-игре “Elite Beat Agents”. Уменьшает размер круга на 1 полный тик ( <ССЫЛКА УДАЛЕНА> Пример ), скорость появления кругов и HP-дрейн от 2-3 до 10 тиков. Особенно заметен на картах со встроенным AR от 7. Довольно сложный мод (начиная со сложности карты Insane), так как требует от игрока не только точности, но еще и способности «читать» высокий AR. Инвертирует все игровые элементы на карте по оси X, то есть ноты, в оригинале расположенные в верхней части экрана, будут отображаться снизу, и наоборот

Специальные моды

1) Relax:
(УЗБАГОЙСЯ) «Не нужно нажимать на ноты, дайте пальцам отдохнуть.
Не имеет множителя очков (0x).
Больше не придется кликать на круги/слайдеры и зажимать клавишу при кручении спиннера, нужно лишь управлять курсором.

2) Auto Pilot:
«Курсор двигается сам, просто следуй ритму.
Не имеет множителя очков (0x).
Больше не придется управлять курсором, нужно лишь нажимать на кнопки мыши/клавиатуры в ритм музыке

3) Spun Out:
«Спиннеры проходятся автоматически.»
Множитель очков — 0,90х
Игра будет крутить спиннеры за тебя, позволяя в это время немного расслабиться

4) Auto:
«Посмотрите на идеальное прохождение карты.»
Позволяет игроку просмотреть идеальное прохождение выбранной карты. Работает прямо как реплей, во время просмотра позволяет ускорить игру в два раза, а также просматривать и оставлять комментарии к карте.

5) Cinema
Включается при повторном клике на Auto в меню выбора модов
Показывает только фон и сториборд без игровых объектов. Можно использовать с DT/NC/HT, и во время просмотра «карты» игрок будет слышать хитсаунды карты.

Специальные модификаторы
Target Practice Множитель очков — 1.00x (Стандард, не на ранк).
Необходимо просто играть и последовательно кликать на ноты. Игра прекратится сразу после первого промаха. Если хотите могу рассказать как его получить ^_^

на данном скриншоте я выбрал
Жанр: рок
Язык: английский
Дополнительно: с сторибоксом

После этого выбираем из списка любую понравившуюся карту (прослушать трек можно нажав на его «значок» ) и скачиваем его нажав на большую кнопку справа DOWNLOAD BEATMAP после чего открываем файл и вжух у вас есть новый трек

Источник

osu!, touchscreens and you

Нет аккаунта?

osu!, touchscreens and you

You may know me as the guy who made this weird game. In the last 48 hours I’ve been been told osu! has been broken since its inception and to «fix pp» many times, so I figure it probably best to centralise my thoughts and replies in one place (even though in most cases I did respond locally on twitter, forums, reddit or other).

Recently, a score was set using a touchscreen device which achieved a new high 900+ pp score. The performance point algorithm designed by Tom94 was made with many factors considered, one of which is «aim». Touchscreens greatly reduce the difficulty of aim as players using them now have up to 10 localised input points (their fingers) which both need to travel less distance and can preempt where they need to be for future hit objects.

Many people have proposed fixes so I’ll quickly explain why each one has flaws or inherent issues that are not easy to solve:

«The new play had low 80-90% accuracy! Just de-weight the accuracy in pp!»

«Make touchscreen only leaderboards!»

This is a HUGE infrastructure change. It needs database, osu-web (new and old), bancho, client, team and community structural changes. It would take me (and other team members) off any other task for a few weeks. All of this new infrastructure would be made for a currently very small group of touchscreen players.

I do not see this as a good solution when at the end of the day the majority mostly care about making sure scores like this do not appear higher than tablet scores. There’s definitely a time and place for splitting out ranking systems, but now is not that time.

«Lower the amount of pp weighting for aim!»

This would effectively place a skill cap on non-touchscreen plays and is not a true solution.

«Ban touchscreen players!»

No user should be banned for how they choose to play a game (within limits of course).

verto does a good job summing up quite well why this isn’t a simple algorithm-change issue and has some strong opinions on mapping which i can generally agree with to boot.

We are actively looking into a temporary or semi-permanent solution until we have more flexibility in changing infrastrcuture (this will need to come after lazer/new web goes live) and will keep you guys posted as we figure things out. A proposed solution of a touchscreen mod which devalues touchscreen pp values across the board may be something we apply as a stop-gap measure, for instance.

The pp calculation engine and infrastructure has always been designed to allow for online changes, which propagate out to all existing scores, so making changes retroactively is very possible, which means there is not an imminent danger from delaying any changes we push out.

In the mean time, if you are a programming/maths/statistics guru and want to help improve the very-stale pp algorithm – not necessarily to fix touchscreen because that is very much not possible with a single algorithm, but to make ongoing balancing changes – we have opened a new channel specifically for technical discussion of the performance points algorithm on the osu!dev discord network. Please note that a certain level of competence will be expected; this is not a place to meme, rage or bitch.

Keep playing and please enjoy osu! as a game, in a fun way, not a grim WORLD-IS-GOING-TO-END-DUE-TO-ONE-HIGH-TOUCHSCREEN-SCORE way Keep in mind everything that most everything I’ve said here is my opinion. Other people on the team may have differing opinions as many community members. We won’t be making any decisions without taking all feedback on board, so do feel free to add your own below!

Источник

Play style

This page will detail the various ways in which players can choose to play in their respective game modes.

Mouse-only

Note: Mouse-only was once the only way to play osu! until other playing methods were supported over time.

Also known as pure-mouse, mouse-only players navigate the in-game cursor with a mouse while tapping beats, following sliders, and spinning spinners with only clicking the left and right mouse buttons.

The play style is widely considered to be the hardest method to play with and mouse-only players who rank high in the overall rankings are usually greatly respected by the community.

Dual mouse

Dual mouse is a play style in which a player has a mouse in each hand; using one mouse to tap and another mouse to move the in-game cursor.

Note: It is also common for dual mouse players to tape the mouse used for clicking to the desk.

Mouse and keyboard

Mouse and keyboard is the most popular play style for osu! because it uses the most basic computer peripherals and puts less strain on the hand used for holding the mouse.

Mouse and keyboard players play in almost exactly the same way as mouse-only players with the only difference being that two keyboard keys ( Z and X by default) are used to tap instead of the mouse itself.

Some players use only the keyboard to tap while others only switch to the keyboard when streaming (the act of tapping a very fast string of hit objects in rapid succession) and use the mouse to click for everything else.

Tablet-only

Notice: This play style requires the use of a graphics tablet (digitiser).

Tablet-only players hover a tablet pen over a graphics tablet to navigate the in-game cursor and only tap beats by tapping the pen onto the surface of the graphics tablet itself.

Streaming with only one tapping input is widely regarded in the community to be nearly impossible at high BPM. Thus, to stream as a Tablet-only player, a player should alternate between tapping their pen onto the tablet and pressing one assigned secondary key (usually a tablet or keyboard key). This method is sometimes referred to as tapx.

Tablet and keyboard

Notice: This play style requires the use of a graphics tablet (digitiser).

Tablet and keyboard is a popular play style among many passionate, competitive, and top players.

Tablet and keyboard players «hover» or «drag» a tablet pen to navigate the in-game cursor and tap beats using the keyboard or the tablet buttons.

Much like mouse and keyboard, some players also use only the tablet pen to tap while others will switch to keyboard when streaming.

Touchscreen

This play style uses a touch-enabled monitor, laptop screen, or tablet to navigate the in-game cursor and tap hit objects.

To navigate the in-game cursor, touchscreen players touch the screen of their device with a tablet pen or their finger at the precise location in which they want the cursor to be at. This results in the cursor to appear as if it is «jumping» to the touched location.

When a touchscreen player taps the screen, their device will simultaneously move the cursor to that point, as well as send a mouse input. Thus, to tap beats, follow sliders, and spin spinners, touchscreen players will only touch hit objects when they want the hit object to be hit.

This play style may feel similar to playing osu!stream due to the act of touching the screen directly rather than moving a cursor.

Touchscreen and keyboard

Touchscreen and keyboard is a play style uses a keyboard for key inputs, and touchscreen device of some sort to navigate the in-game cursor; it is a play style most often adopted by touchscreen players who cannot perform streams using only the touchscreen.

Other styles

osu!taiko

Keyboard

Keyboard was once the only way to play osu!taiko until other playing methods were supported over time.

Simply, the player would press the assigned keyboard keys to hit the drum parts. By default, X / C were for the drum centre (Red) and Z / V were for the drum rim (Blue).

There are two main styles of setting the keys placement in the keyboard: KDDK (Taiko default, or BRRB) or DDKK/KKDD (or RRBB/BBRR). The letters represent the placement of the drum rim or drum centre (e.g. K in KDDK for drum rim, and D for the drum centre).

Note: For key-binding, the default is Z X C V (KDDK, or BRRB).

Taiko controller

A taiko controller is the default play style and controller for the Taiko no Tatsujin series(Taiko Drum Master for US).

Note: Some skilled players who play using a Taiko controller may create theirs from scratch while others purchase theirs via retail or online stores.

Players who use a Taiko controller carry a Taiko/drum stick in each hand and hit the centre (Red) or rim of the drum (Blue) to register the note based on where it is hit.

Notice: Most Taiko controllers connect to the computer by using a Bluetooth connector should there be no USB connector. Though this may increase latency

Other styles

osu!catch

Keyboard

A keyboard is the most commonly used and default play style for osu!catch.

To play with a keyboard, players press the left and right arrow keys to move the catcher and hold down leftShift to dash.

It is possible to edit the keys used; some players enjoy A / D for movement and the spacebar or rightShift to dash.

Keyboard and mouse

Keyboard and mouse is a minor alternative play style of keyboard, in which players can dash using mouse clicks instead. Though some players prefer the reverse and prefer to control the left and right movements by using the left/right mouse buttons and activate dashes with the keyboard.

Joystick

Using a joystick to control the catcher is a play style for players who are used to pixel-old arcade cabinets’ control scheme.

Players move the head of the joystick and press the face button, trigger, or keyboard key to dash.

Gamepad

Using a gamepad to control the catcher is a play style for players who prefer the feeling of a particular D-pad or control stick as opposed to a keyboard.

To move the catcher left and right, some players prefer to press the left/right arrows on their gamepad’s D-pad to move, while others prefer to use control stick directions. Though, due to a gamepad’s wide variety of buttons, players can use triggers, bumpers, or other face buttons to move the catcher.

To dash, many players use one of the face buttons on their gamepad. Though, some players prefer to use triggers, bumpers, or control sticks.

Other styles

osu!mania

Keyboard

Keyboard was once the only way to play osu!mania until other play methods was supported over time.

To play with a keyboard, players would press down the keys respective to their placement on the in-game keyboard. By default these keys are DFJK. The advantage of this play-style is that it can accommodate basically all the Keys setting.

Arcade controller

Arcade controllers from other rhythm games such as DJMAX, O2Jam, Beatmania IIDX, etc. are a play-style tuned for seasoned veterans at conveyor-type rhythm games.

Note: Since the use of 8 Keys requires the mapper’s decision or the use of game modifiers, most players owning these arcade controllers can handle up to 7 keys (max default) and 1 special.

Dance pad

Dance pads are controllers for games like the Dance Dance Revolution (DDR) series, and the Pump It Up (PIU) series. (StepMania is a semi–well known, community-driven clone of both of these games).

To play with a dance pad, players «dance» on the dance pad to input commands. DDR pads have 4 panels: Up, Down, Left, and Right. DDR Solo pads add Up-Left and Up-Right to that. PIU pads have 5 panels: Up-Left, Up-Right, Down-Left, Down-Right, and Centre. Some 9 panel pads also exist for the purpose of compatibility with both PIU and DDR without having to change a pad. Normal DDR and PIU pads are often used in doubles mode in their respective games, where one player uses 2 pads for a song. DDR Solo games were all single-player, so they aren’t commonly doubled.

A major drawback with using a dance pad is that it can be hard to hit multiple keys at once. To hit 4 notes on a DDR pad, you would either have to use your hands along with your feet to hit them, or position your feet on 2 panels at once.

Another drawback is that osu!mania maps may have been designed without dance game chart flow in mind, limiting the amount of charts you can (comfortably) dance to. Dance games are often charted with dancing chart flow. One big rule of charting for a dance game like DDR is mostly being able to switch feet for every note (with some exceptions). Since some osu!mania maps don’t really follow those rules, which can make it really awkward to play a lot of maps on a dance pad.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *