Wall market что это
Корпорация Walmart – самый крупный ритейлер в мире. Волмарт принадлежит семьдесят брендов и более одиннадцати тысяч супермаркетов, гипермаркетов, универсамов почти в тридцати странах по всему миру. В частности в США, Канаде, Бразилии, Мексике, Китае, Японии. Флагманский интернет-гипермаркет Walmart.com, не может не представлять интереса по определению. Купить здесь можно все, что угодно тем, что можно без проблем оплатить товар и отправить его на любого форвардера. Один из немногих интернет-магазинов который может серьезно конкурировать с такими гигантом, как Amazon.
Самый крупный работодатель в мире, наибольшая торговая сеть на планете – про компанию Walmart можно рассказывать бесконечно. Она и основавший ее в 1965 году предприниматель Сэм Уолтон являются живым воплощением настоящей «американской мечты». Сын простых фермеров, открывший первый магазин на одолженные деньги и ставший самым богатым человеком в Соединенных Штатах. Исключительно благодаря своему трудолюбию, креативности и умению подниматься даже после самых неожиданных ударов судьбы. А ее ирония повсюду, даже в том, что название компании – Walmart, образованное от фамилии владельца и основателя, было сокращено преднамеренно, что бы минимизировать расходы на вывески. Книга Сэма Уолтона: «Сделано в Америке. Как я создал Walmart» стала бестселлером. Почитайте. Там есть чему поучиться.
Девиз компании: «Save Money. Live better«, что в вольном переводе означает: «Экономьте и позволяйте себе больше«. И эта концепция так и осталась без изменений со дня основания. Зачем платить больше? Здесь умеют считать деньги и ценят хорошее качество. Философия американского образа жизни.
Как вы понимаете, обходить стороной интернет-представительство такого гиганта, как Walmart – это моветон. Ведь именно магазины Walmart активнее других «штурмуют» поклонники распродаж в Черную Пятницу и под Рождество. И интернет-магазин будет интересен, прежде всего, тем, кто привык тратить рационально. Главная «фишка» всех магазинов Walmart – предлагать наиболее низкие цены, зарабатывать на оборотах, а не на величине наценки, получать товар напрямую от производителя, минуя посредников. Кстати добрая половина ассортимента – это продукция принадлежащих компании торговых марок (например, как Metro Cash & Carry торгует продукцией собственных марок ARO, Horeca, Rioba).
Ассортимент онлайнового Волмарт, как и традиционных магазинов этой компании бесконечно большой. Тут можно и одеться с ног до головы, и купить все для дома, начиная от мебели кончая посудой и бытовой химией, огромный выбор товаров для детей, продукты питания, медикаменты. Продолжать можно бесконечно долго.
Представленные в каталоге товары предлагает не только Walmart, здесь множество товаров от третьих продавцов, как например это принято на Amazon.com. Но здесь обычно – это крупные ритейлеры. В описании каждого товара вы увидите, кто является продавцом. Каждый из них имеет свою политику относительно доставки, возврата товара, свою службу поддержки. Также покупатели могут оставлять продавцам отзывы, которые формирую рейтинг.
Добрая треть брендов наверняка будет вам незнакома. Все для экономии. Зачем платить за известный бренд, если товар не хуже можно приобрести не переплачивая? Это принцип Walmart, успешность которого доказана на практике.
Каждый товар имеет отзывы покупателей. Не ленитесь читать их. Написаны они реальными людьми и содержат много полезной информации.
При выборе также обращайте внимание на информационные объявления такие, как «best seller» (бестселлер), «reduced price» (цена снижена), «clearance» (ликвидация).
В магазине великое множество предложений разнообразных кредитных программ, платежных карт, купонов и ваучеров. Но воспользоваться всем этим смогут лишь жители Соединенных Штатов. Вас также всячески будут пробовать «связать» с традиционным, не онлайновым Walmart, находящимся по соседству, предлагая скидки и полезные услуги.
Страны производители
Товары здесь продаются со всего мира и один из основных поставщиков, конечно, Китай. Достаточно много товаров произведенных в США. Они отмечаются специальным значком. Все эти они собраны в разделе «made in America».
Скидки и акции
В Walmart.com, как в любом уважающем себя интернет-магазине в обязательном порядке есть «предложение дня». Его вы найдете Value of the day. Здесь предлагаются товары со значительными скидками.
Оплата
Доставка
Служба поддержки
Связаться со службой клиентской поддержки можно по электронной почте, заполнив специальную форму или же по телефону в США: 1-800-966-6546.
Резюме. Безусловно, очень интересный интернет-магазин с честными низкими ценами. Особенно в Черную Пятницу и под Рождество посетить его стоит обязательно. Купить дорого здесь нельзя по определению. Поклонники люксовых брендов будут разочарованы, в Волмарт их нет.
Оформление заказа
Теперь мы кратко, пошагово расскажем вам, как оформить заказ на Walmart.com. Но сначала разберемся со стандартным описанием товара.
После того, как все нужные товары добавлены в корзину, нажимайте оранжевую кнопку «Proceed to Checkout» и переходите к оформлению заказа. Для начала регистрируйтесь, как новый пользователь. Нажимайте «Create Account».
Заполняйте простую форму, латинскими буквами (на английском языке). Если хотите подписаться на рассылку и получать дайджест новостей и акций, то поставьте галочку.
Вводите адрес доставки – «Shipping Address». Для примера мы заполните форму стандартными данными клиента форвардинговой компании Shipito.com. Поставьте галочку о том, что адрес плательщика совпадает с адресом доставки («Billing same as shipping»).
Затем система вам, возможно, предложит выбрать скорректированный адрес, покажет возможные опции доставки. На финальном этапе необходимо будет ввести реквизиты карты. Оплата через Paypal при доставке на форвардера не пройдет, поэтому выбирайте оплату картой напрямую. Ввести необходимо имя и фамилию в точности, как указано на лицевой стороне карты, номер, срок действия, код безопасности (expiration date) – три последние цифры на оборотной стороне карты. Адрес плательщика тут также должен совпадать с адресом доставки.
Walmart — история самого крупного в мире ритейлера
$500 миллиардов, американский ритейлер Walmart занимает первое место по выручке в мире — опережая Apple, Toyota, Volkswagen и все нефтяные компании, включая Saudi Aramco. На «Уолмарт» работают более 2,2 миллионов человек, а общее количество магазинов приближается к 12 тысячам. Заглянем в историю этого гиганта и узнаем, какими способами ритейлер удерживает лидерство в XXI веке.
Содержание
Разносчик молока, спасатель, основатель Walmart
Сэм Уолтон принимал участие в бизнесе с детства — в 1920-х, будучи школьником, он доставлял молоко с семейной фермы клиентам. Вскоре к этому прибавилась продажа подписки на журнал и доставка газет. Позже, став бойскаутом, он заслужил звание скаута-орла быстрее всех в истории штата Миссури. Летом 1932 года Сэм, благодаря своим навыкам, спас тонущего малыша из воды.
Навыки лидерства проявлялись в старших классах школы, где Сэм Уолтон был старостой, а затем и в Миссурийском университете, где он занимал должности президента почётного общества старшекурсников, президента старшего курса и участника правления студенческого объединения. После выпуска Сэма пригласил на работу J. C. Penney, один из крупных ритейлеров США. Но проработал он там недолго — с 3 июля 1940 года по начало 1942-го.
Первый Walmart и стремительное развитие
К 60-м Сэм, добившийся успеха с магазинами по франшизе, решил создать собственный бренд. Первый «Уолмарт» открылся 2 июля 1962 года в городе Роджерс, штат Арканзас. Его главной идеей было нахождение американских поставщиков, готовых предлагать достойный товар по низкой цене.
В последующий десяток лет Сэм Уолтон заслужил звание одного из гениальнейших предпринимателей США. Он постоянно вводил новые методики работы и без предупреждения посещал «Уолмарты» по всей стране, оценивая эффективность вводимых им инноваций.
Одной из фирменных черт Walmart с 1980-х годов являются приветствующие работники, стоящие на входе в каждый магазин. Его главная роль — настраивать покупателей на позитивный лад и снижать долю краж (шоплифтинга).
Инновации «Уолмарт» в ритейле и экологичности
В 1998 году Walmart запустил Wal-Mart Television Network, телевизионный канал, транслируемый во всех магазинах и анонсирующий скидки, а также рассказывающий о продуктах, новостях и новинках развлекательной индустрии. К 2007 году покупатели получили возможность заказывать любой товар онлайн и забирать его в магазине. На сегодняшний день Walmart обеспечивает бесплатную доставку в течение двух дней для более чем двух миллионов товаров.
Стремясь продемонстрировать приверженность сохранению окружающей среды, Walmart в конце 2005 года открыл два экспериментальных магазина в Техасе и Колорадо. Они оснащены ветровыми генераторами, солнечными панелями, работающими на биотопливе бойлерами и холодильниками на воде. Также с 2006 года «Уолмарт» повысил количество органических товаров в своих магазинах, конкурируя с Whole Foods и Wild Oats.
У Walmart запущено несколько проектов, нацеленных на привнесение передового опыта в шоппинг и снижение выбросов в атмосферу. Среди них — инкубатор Store No 8 и инициатива Project Gigaton, по которой «Уолмарт» и его партнёры должны снизить выбросы на одну гигатонну в ближайшие несколько лет. А специальные роботы, разрабатываемые компанией, будут анализировать расположение товаров на полках и предлагать ещё больше данных для анализа продаж.
Что сегодня можно купить в Walmart в XXI веке
Конечно, ритейлер не конкурирует с премиальным сегментом бутиков, однако миллионы людей в мире могут купить в «Уолмарт» всё, что им нужно для жизни. Помимо дешёвых брендов, в магазинах сети можно встретить и, к примеру, ботинки Timberland. Это перекликается с оригинальной идеей Сэма Уолтона, уделявшего особое внимание американским производителям.
Но одежда и обувь, конечно, далеко не главные направления для Walmart. Электроника, мебель, книги, лекарства, спортивная экипировка, автозапчасти, рукоделие и даже персонализированные вещи для свадьбы — сложнее найти то, чего в «Уолмарте» нет.
Wall Market
Wall Market
Background information
Region
Affiliation(s)
Residents
Gameplay details
Items
Enemies
Quests
Quests
Walled in on all sides, Midgar’s biggest and most infamous entertainment quarter is run almost entirely by a man named Don Corneo. Free of Shinra’s influence, this dangerous area of the city offers «intriguing» ways to pass the lonely nights.
Wall Market is an entertainment quarter and shopping center in the Sector 6 of Midgar Slums in Final Fantasy VII and Final Fantasy VII Remake. It is famous for its dangerous «red light district» atmosphere run by the local crime lord, Don Corneo.
Contents
Story [ ]
This place is scary in a lot of ways. Especially for a girl.
Cloud Strife, a mercenary working for the eco-terrorist organization Avalanche, ventures into Wall Market with the florist Aerith Gainsborough while following Cloud’s childhood friend and Avalanche member Tifa Lockhart, who was sent to investigate Don Corneo under the cover story of auditioning to be his bride. Cloud is forced to disguise himself as a woman to sneak into Corneo’s mansion, with him and Aerith gathering items in the original game while earning the endorsement of Wall Market’s influential members in the remake.
Cloud being attacked by Corneo’s lackeys.
With his disguise in place, Cloud and Aerith enter the Don’s mansion and find Tifa, learning of her mission and that Corneo has been spying on Avalanche for the Shinra Electric Power Company, the corporation that runs Midgar and pollutes the planet with its mako reactors. After selecting his «bride,» Corneo ends up being confronted by the trio in his bedroom. After Corneo is forced to reveal Shinra’s intention to destroy Sector 7 where an Avalanche cell is stationed, he sends Cloud, Tifa and Aerith plummeting through his trap door to the sewers in an attempt to feed them to his «pet» Abzu.
Following the Sector 7 incident, its debris damaged parts of Sector 6 and Wall Market which Cloud’s group exploit to reach Midgar’s upper levels to rescue Aerith from Shinra. Cloud’s group also learns that Don Corneo has left Wall Market and gone into hiding in fear of Shinra’s retaliation for tipping Avalanche off on their plans.
Geography [ ]
Overview [ ]
Wall Market is a vibrant shopping center in Sector 6, joined by the S7-6 road to Sector 6’s Evergreen Park and its gate to the Sector 7 Slums, and joined to the Sector 5 Slums by the S5-6 Road. It is home to many stores inside buildings and tents set up around the market. Neon lights advertise the market’s many attractions, including a diner, a gym, a bar named Drunkards, and the Honeybee Inn. Don Corneo’s mansion is also located at the far end of the market.
In contrast to the rest of Midgar’s slums, Wall Market’s buildings are in better shape, appearing better maintained, and very decorated. It has fewer piles of scrap outside of those owned by the weapon store owner. The buildings vary wildly in aesthetic, taking inspirations from a variety of architectural style from, oriental Asian styles to American Western false from architecture.
Between Final Fantasy VII and Final Fantasy VII Remake, all the major landmarks are present in both versions. However, the layout of the landmarks is altered, and new attractions are added in the form of Sam’s Delivery Service, Madam M’s hand massage parlor and the Corneo Colosseum. In addition, the Honeybee Inn changes entirely, a large central tower is added to mark its location, and large billboards can be seen around the market with both English and Japanese writing advertising shows.
Sam’s Delivery Service [ ]
Seen only in Final Fantasy VII Remake, Sam’s Delivery Service is a chocobo-drawn delivery service ran by Chocobo Sam, one of Corneo’s henchmen. It is located outside the south entrance to Wall Market. The Delivery Service has a main building and a few other warehouses, resembling Western false front architecture. Adjacent to the main building are chocobo stables, and a chocobo carriage at the front.
The inn is a hotel located directly at Wall Market’s entrance from the Sector 5 Slums. It is a mostly concrete building with a metal roof. Inside, it has a vending machine that sells items, as well as several rooms to stay in.
Item store [ ]
The store marked «Item» out front is a small metal cubicle not run by a human clerk. Though it has shelves with items around it, none are available for purchase. Inside is a computer terminal, which is guarded by a machine gun turret at the top.
The store offers nothing during Cloud’s first visit, but in Final Fantasy VII, the Premium Heart, Tifa’s ultimate weapon, is obtained after returning with the Highwind.
Diner [ ]
The Diner is a food joint that resembles a standard American diner. It sells a Korean B.B.Q. Plate, Sushi Plate, or its own special.
Pharmacy [ ]
The Pharmacy is a small, modest store with a single room, and shelves of medicine by the counter. It sells medicinal items in the form of deodorant, disinfectants, and digestive, as well as restorative items. The store also gives free items in the exchange for a Pharmacy Coupon.
Boutique [ ]
The Boutique is a clothing store inside a brick building, run by the store owner’s son. It sells clothing and produces custom-made dresses, and clothes are seen hung up on mannequins around the store. In Final Fantasy VII, it is here that Cloud obtains his custom-made dress after fetching the shop’s owner from a bar; in Final Fantasy VII Remake, it is involved in sidequests.
Materia store [ ]
The Materia store is a well-decorated store in a tent. It has antique vases on shelves and ornaments, and is lit by candidates. The store clerk lays on a rug in the back of the tent, with more decorations behind him. In both Final Fantasy VII and Final Fantasy VII Remake, the merchant is involved in optional quests.
Madam M’s parlor [ ]
Seen only in Final Fantasy VII Remake, Madam M’s parlor is a building in the style of Japanese-Western Eclectic architecture. It is a hand-massage parlor ran by Madam M, one of Corneo’s henchmen, offering a «poor man’s course,» a «standard course,» and a «luxury course» to clients. The building has well-decorated wallpapers with flower patterns keeping with its Japanese aesthetic, and is lit by Chinese lamps and candles.
Honeybee Inn [ ]
Honeybee Inn in Final Fantasy VII (top) and Final Fantasy VII Remake (bottom).
The Honey Bee Inn is a brightly lit building, marked by honeybee mascots lit up as well as bright billboards. The Honeybee Inn changes drastically between versions.
In Final Fantasy VII, it is a members-only adult club in the original version, visitable on initial visit to Wall Market when Cloud received a membership card. Inside are several brightly-colored, themed rooms occupied by different guests, with keyholes that can be used to peep into them. Depending on the room chosen, Cloud obtains either Bikini briefs or Lingerie for Cloud’s disguise.
In Final Fantasy VII Remake, the Honeybee Inn is a VIP night club run by Andrea Rhodea. The staff wear themed bee costumes, and the club is frequented by Corneo’s staff. The club puts on shows nightly, and Andrea Rhodea takes appointments, but has a tightly booked schedule.
Drunkards [ ]
Drunkards [1] is a bar is a wide room with a kitchen, several stalls around wooden tables, a screen, a karaoke booth, and a dart board. Several patrons visit the bar, including the owner of the boutique, and a sick patron in the bathroom.
Weapon store [ ]
The weapon store, advertised by a neon sign reading «Machine Gun,» is located close to piles of scrap that belong to the store owner. It is a concrete building that has two offices located behind metal fences. The right office is a counter, situated in front of machine guns with ammunition on display. The store owner is in the left office, and contains posters, a computer, as well as a tank on display.
The gym is a large tent building. It contains workout equipment, such as dumbbells, barbells, and pull-up bars, and a large boxing ring. Trophies can be seen on shelves. It is frequented by a variety of patrons who compete with one another.
In Final Fantasy VII, the gym is named Men’s Hall, and also serves as a gathering point for cross-dressers led by a man named «Beautiful Bro.» It is visited by Cloud to obtain a wig for his disguise, and a squatting minigame determines the wig achieved. In Final Fantasy VII Remake, no references to cross-dressing are included at the gym, and it is visited both for a squats minigame involving Cloud, as well as a pull-ups minigame involving Tifa. In this version, the building is marked by a large building with Japanese writing.
Corneo Colosseum [ ]
Seen only in Final Fantasy VII Remake, the Corneo Colosseum is a grand building in the style of Japanese architecture, with large statues located both outside and within its reception. The building hosts major tournaments such as the Corneo Cup as rare events, and in-between, smaller matches take place, with a variety of competitors.
The Japanese aesthetic is consistent inside the building. In the reception, patterns are engraved in gold on the walls, ink paintings hung on posters, and kanji symbols written on doors.
The Colosseum arena itself is located deep underground. Several large gold statues of warriors and dragons surround the central arena, and a large screen gives information on competitors for the audience watching from the podiums. Backstage, the area is less inviting, with a few undecorated concrete rooms for challengers to rest in between matches.
Corneo Hall [ ]
Corneo’s mansion is a grand building in the style of Japanese architecture, located at the end of Wall Market. In Final Fantasy VII, it is located behind walls. In Final Fantasy VII Remake, it is located behind a moat with a bridge across to it, with several lamps lighting the way to its entrance, and statues by the front door. The entrance is guarded by a bouncer who only lets women enter.
The mansion is home to many scenes of debauchery and perversion. Like its interior, much of the mansion has an oriental Asian aesthetic in terms of ornaments and decorations, and is primarily colored with bright red colors and gold engraving. This is prominently showcased in the entrance room, the central foyer, as well as Corneo’s office and bedroom. After taking the stairs, the office where Corneo chooses his bride can be entered through a grand door at the back, the lackey room through a door on the right, and a door on the left leads to the torture room. Rigged underneath Corneo’s personal chambers lives the monster Abzu in the sewers.
Corneo’s office has many statues by the entrance, a long red carpet leading to Corneo’s desk, and at the back is a door to his bedroom. This room is brightly lit by a Chinese lantern and disco ball, and the top of his king-sized bed has a statue of a Chinese dragon. The room also has a trap door on the carpet in front of the bed that will send unsuspecting visitors plummeting to the sewers.
The torture room, in contrast to the rest of the mansion, has a medieval aesthetic and is a stone dungeon lit by a single candle. The room has several torture devices around a red table in the center. The lackey room is a less decorated room than the rest of the mansion, a room with a few wooden tables and a TV.
Urban advancement district [ ]
Adjacent to Corneo’s mansion is a detour through an urban advancement district, littered with piles of scrap, rubble, and construction material. Though there were plans to develop this area between Sectors 6 and 7, it has gone untouched for years. [2] On the other side of the wall is the Sector 7 slums. At the end of this, is a damaged stone wall, painted with graffiti, that once climbed can lead up to Midgar’s upper plates.
Gameplay [ ]
Final Fantasy VII [ ]
Wall Market is visited first by a party of Cloud and Aeris in «To Corneo Hall,» as they must find a way to enter Corneo’s mansion. The event involves Cloud acquiring parts for a dress in order to infiltrate the mansion, beginning with a boutique store. Depending on the quality of the items gathered for the dress throughout the market, Corneo will choose Cloud, Tifa, or Aeris as his bride.
Wall Market is later returned to briefly during «Aeris’s Secret» as Cloud, Tifa, and Barret search for a way to reach the Shinra Building. The three eventually use a rope near the wall at the back of Wall Market.