Xbox 360 controller patch mass effect что это
Mass Effect 3 «Gamepad Support»
Доработка: by Oddisey007
Tony_Redgrave
лучше бы написал что добавил/изменил. по твоему людям(читерам) прийдётся по вкусу править ещё и твой файл под свои вкусы?
Tony_Redgrave изменил только только то что в описании. И подкоректировал работу геймпада, больше ничего не трогал
Oddisey007 И это всё?
Oddisey007 дабы было видно насколько твой труд оказался существенен, надо было написать что «ДО», а что «ПОСЛЕ», а то так непонятно, этоль полностью переработанная функция которою можно скопировать и вставить или неполностью, ты просто взял в нескольких местах, поменял значение и подогнал по геймпад. Непонятно. zlodey444 Голубая птичко?! О_о
Oddisey007 : «Спойлер? Не, не слышал. » )))
ОТСТУПНИК Style нет знаешь красная xD
zlodey444 Не,не,не. зелёная :DDD
ЖЭKA
LanKastar Тебе ещё 8 уровней качать, так что не отвлекайся на пустяки.
Геймпад в игре не работает! Что делать, поиграть ведь хочется?
Не, господа, так не пойдет. До этого файлика была поддержка клаво-мыши, после него стала геймпадо-клаво-мышь. По сути, с геймпада нормально не поиграть, выбор ответа и лазанье в меню только мышью, а в бою умения применять только клавой. То есть перед теликом нормально не поиграешь. Я бы еще понял, если бы геймпад-мышь, но клаво-геймпад-мышь, это перебор. Как говорится, за попытку ставлю «пять», а по предмету «неуд».
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
ME1Controller
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
Mass Effect 1 Controller Support (Power Wheel)
This mod does not have any known dependencies other than the base game.
Mods requiring this file
Author’s instructions
File credits
— Moonshine for his work on ME2 and ME3 which inspired me to make this MOD.
— Heff for all his techincal support.
— Machine4578 and eezonaut for there relentless enthusiasm and testing.
— BarderothReturns for her config only mod which found all the xbox interfaces that weren’t broken.
— For extra testing: libm, daninthemix, MotokoKusanagi34, b3ft, Gikoku, Daiyus, rjms1974, Mivey and arkhamtheknight2.
— The creators of the tools used: ME1Explorer, JPEXS Free Flash Decompiler and UE Explorer.
Donation Points system
This mod is not opted-in to receive Donation Points
Version 1.2.2
Version 1.2.1
Version 1.2.0
Version 1.1.1
— Changes the behavior of the X/B button when drawing/holstering your weapon. This should now work like the xbox.
— Adds an out of combat run speed boost when holding the A button (Not just a camera angle change).
— Adding a 50% drop in right stick sensitivity when zoomed in.
— Further tweaks to correct mistakes in the tutorial strings.
— Fixes a crash that was possible by selecting «Mark all as viewed» from within the Journal when a mission or assignment was
currently expanded.
— Fixes Mako control weirdness introduced by the sensitivity changes in 0.3.0.
— Reduces the conversation wheel deadzone slightly (0.25 to 0.2)
— Fixes the map cursor for controllers that introduce their own deadzone (think nvidia shield)
— Fixes map control sensitivity for differing frame rates.
— Controller sensitivity for camera movement changed based on frame rate. The higher the frame rate the more sensitive the stick.
During game ticks the deltatime was not being factored in. This explains the differences in peoples opinions on controller
sensitivity. I’ve tweaked the maths so it should now take this into account.
— Removes the []’s around the initial «Press [START]» message, which was added in the last release
— Fixes the conversation wheel so no option is selected when the Left Stick is in the resting position.
— Adds button shortcuts ([A], [B], [X]) for the options when starting the decryption mini-game.
— Adds additional control over the decryption mini game.
= Left Stick now operates like the DPad.
= [A] moves towards the core
= [B] moves back from the core
— Updates the icons on the scoreboard in Pinnacle Station to be the correct controller icons.
— Allow user to enter custom name during character creation. Keyboard required.
— Removed back buttom from Mission Control (aka pause menu) and replaced with «Resume» button from XBOX360 Mission Control.
— Removed buttons from load/save screen. These have been replaced with the controller bar.
— Added []’s around controller buttons in tutorial messages.
— A couple of tutorial message updates.
— Switched compression over to 7za.
— Removes the inverted Y axis by default.
— Fixes the DPad squad orders to match xbox 360 controls.
— Fixes Conversation DeadZone Issue in the conversation wheel.
— First beta release
0.0.14 Release Notes
— Changes the way the Mako zoom operates to be like the XBOX360. This could be a risky change as I’m using a class variable called m_nCurConvSelection to hold zoom state.
I’m guessing this variable doesn’t operate outside of a conversation. Fingers crossed.
0.0.13 Relaase Notes
— Fixes the intermittent crash when browsing the map (hopefully).
0.0.12 Release Notes
— Switches the Mission Computer (aka the pause screen) controls to operate on from the Left Stick in a similar way to the conversation wheel instead of using DPad emulation. The
way it would have been on the XBOX 360.
0.0.11 Release Notes
— Allows the Quasar game at the back of Flux to be played with the controller.
— Allows the mini game to activate the laser to save liara to be cancelled.
— Allows better control over the mini game to activate the VI on Noveria.
0.0.10 Release Notes
— Fixes the accidental mapping of mako thrusters to the Y button.
— Fixes the problems experienced by players when selling items at a shop.
— Fix Tutorial messages for Femshep.
— Switch Mako thrust to the A button. X button is supposed to be for leaving and going back to the Normandy.
— Updated Tutorial messages to reflect controller commands.
— Fixes icon not getting updated when uninstalling xmods.
— Fixes «undefined» text on xmod screen
— Fixes Left and Right Analog stick inside the map screen
— Increases Right Analog Sensitivity for aiming.
— Fixes Right Analog scroll on the inventory screen.
— Fixes Right Analog scroll in the galaxy map.
— Fixes dead zone problems in the galaxy map.
— Fixes sensitivity issues for some controllers.
— Uninstalling xmods will now work but the icon will not show as blank. Still needs work.
— Removed debugging when pressing LB and RB.
— Removed the ability to mark up a mapped power with RB when out of combat.
— Added LB tap for last weapon switch.
— Added RB tap for mapped power
— Switch around keys to map xbox original and add Mako thrusters.
— Switched DESIGNER_UI back to the PC version. Looks like this was another minigame for doing things like activating the mining drill to save Liara.
This MOD adds full XBOX 360 controller support for playing Mass Effect 1.
The Mass Effect game shipped with all the original XBOX controller interfaces but in a very broken state with some functionality removed. This mod corrects these issues and re-implements features where necessary. The MOD switches over to use all the xbox user interfaces, with the exception of mini games/loadsave and settings. These exceptions have been adjusted to work with the controller.
Installing this MOD will break some elements of the keyboard and mouse support. The console will work fine. If you want to play with keyboard and mouse, uninstall this mod.
1.2.2 Release Notes
— Removing MEUITM binaries and updating instructions.
Installation
IMPORTANT: There are TWO INSTALLATION DIRECTORIES. One inside your user profile, one inside the game directory.
1. Run the game at least once to create the games profile settings.
2. Extract the files from the archive using winrar or 7-zip.
3. Copy the contents of Config (Backup originals first) to :
C:\Users\ \Documents\BioWare\Mass Effect\Config
IMPORTANT: these files are marked as «read only» to prevent the game modifying them on startup. If you want to modify them you
must change them back to «read only» before launching the game.
4. Copy the contents of «Mass Effect» directory to your install directory overriding the originals (Back them up first). These files should override the original files.
Steam: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common
Origin: C:\Program Files (x86)\Origin Games
5. Use MassEffectConfig.exe to set resolution and aspect ratio to 16:9
Common Problems
— No power wheel appears; I can’t put points into stats; Low sensitivity when aiming; Journal entries don’t work
You have copied the config correctly but you have not overridden the game binaries.
— Can’t loot containers.
— No controller prompts at all
You have not copied the config correctly. Or the config files are not being copied as «readonly» right click on them and check that they are marked as readonly.
— Controller doesn’t work, can’t get past «Press Start».
This MOD will only work against the primary Xinput controller. Check you don’t have other XInput wrappers or controllers attached.
— Can’t disable controller vibrations
The disable option doesn’t work through the menu. The binaries from here should help disable vibrations.
— Parts of the HUD are cut off.
This MOD does not support 4:3 resolution. Use the MassEffectConfig.exe to change to 16:9.
— Inverted controls, Sensitivity, dead zone. For some reason some users complain of inverted controls and not being able to change sensitivity using the method below.
Bindings=( Name=»XboxTypeS_RightX», Command=»Repeat CameraTurnLeftRight 1.0 0.2 | Repeat GuiAxis BIOGUI_EVENT_AXIS_RSTICK_X 1.0 0.2″)
Bindings=( Name=»XboxTypeS_RightY», Command=»Repeat CameraLookUpDown 1.0 0.2 | Repeat GuiAxis BIOGUI_EVENT_AXIS_RSTICK_Y 1.0 0.2″)
Left is for Left stick, Right for Right stick. X for X Axis, Y for Y Axis.
Taking the first one as an example:
StrafeLeftRight 1.0 0.2
REMEMBER to set the bioinput.ini file back to «read only» before you launch the game.
Installation Video
Still struggling with the installation? Try watching this video from Stiff Kun (my thanks).
Controls
This mod uses the same controls as the xbox 360. These can be found here.
Mass Effect 2&3
Excellent XBOX 360 Controller MODs for Mass effect 2 and 3 by Moonshine can be found here :
Customisation
If you want to adjust the sensitivity of the controller. Open bioinput.ini and modify:
The Y axis can be inverted in the setup menu.
XBox 360 Controller
Этот мод добавляет полную поддержку контроллера XBOX 360 для Mass Effect 1 на ПК.
Автор / ы : | Dybuk |
Просмотров : | 7008 ( +1 ) |
Скачиваний : | 1144 |
Прислал / (а) : | Zhе_НоLTi |
Дата создания : | 13.06.2017 14:40:03 |
Поделиться : | |
Теги : | Controller, HUD, Xbox360, mass effect, XBOX 360, modification, M.E.T.U.I.M., Mod, mass effect 1, me1 |
Этот мод добавляет полную поддержку контроллера XBOX 360 для Mass Effect 1 на ПК. Игра Mass Effect поставляется со всеми оригинальными интерфейсами контроллера XBOX, но в очень сломанном состоянии с удаленной функцией. Этот мод исправляет эти проблемы и, при необходимости, повторно реализует функции. Мод переключается на использование всех пользовательских интерфейсов xbox, за исключением мини-игр / нагрузок и настроек. Эти исключения были скорректированы для работы с контроллером. Установка этого мода нарушит некоторые элементы поддержки клавиатуры и мыши. Консоль будет работать нормально. Если вы хотите играть с клавиатурой и мышью, удалите этот мод. 1.2.0 Примечания к выпуску Монтаж4. Скопируйте содержимое каталога «Mass Effect» в каталог установки, переопределяя оригиналы (сначала создайте резервные копии). Эти файлы должны переопределять исходные файлы. Примеры пути установки: Основные вопросы после установки: — Отсутствует силовое колесо; Я не могу поместить очки в статистику; Низкая чувствительность при прицеливании. Вы скопировали конфигурацию правильно, но вы не заменили binaries игры. — Нельзя открывать контейнеры. Вы проигнорировали инструкции и скопировали конфигурацию в папку с игрой (ту, у которой все файлы по умолчанию .ini). Их необходимо скопировать в профиль пользователя. — Отсутствуют подсказки контроллера. Вы неправильно скопировали конфигурацию. — Контроллер не работает. Видео установки: Все еще проблемы с установкой? Попробуйте посмотреть это видео ниже (спасибо его автору). Mass Effect 2 «Gamepade patch» [поддержка геймпадов]Неофициальный патч для поддержки геймпадов(которые раньше не подддерживались) 1- Скачать архив,распаковать и установить в папку с игрой 2- В папке с игрой открываем config.bat 3- в появившимся окне нажимаем кнопку 2 чтоб перейти в режим геймпада и если хотите вернутся к клаве нажимаем 1
Вещь хорошая однозначно,до крушения Нормандии все идет отлично. Потом при создании персонажа не получается дать имя персонажу. Windows 10,64-битная версия. Пришлось вернуться на мышь-клавиатуру. не работает делал все по инструкции в открывшемься окне пишет в доступе отказано Работает, но через одно место, Невозможно ввести имя при создании персонажа Mass Effect Xbox 360 controller support 1.1About This FileXbox 360 Controller mod for Mass Effect by Atari1980 from the BioWare forums. Download an extract into the following folder, replacing the existing files: %USERPROFILE%\My Documents\BioWare\Mass Effect\Config What’s New in Version 1.1Released September 16, 2013 File InformationUser FeedbackRecommended CommentsThere are no comments to display. Please sign in to commentYou will be able to leave a comment after signing in Similar ContentTL;DR Quick start guide: Features Its features include: Supported Versions Install Uninstall Known Issues Antivirus Software Loading Other Fixes/Mods/Injectors The mod will load another dinput8.dll automatically if it has the name dinput8_Remote.dll. Just rename the DLL you want to load accordingly. Using this method will lead to an error if the renamed DLL is not itself a dinput8.dll. The mod will also automatically load all DLLs regardless of their names in a dinput8_Remote sub-directory. Just create a corresponding folder in the install directory of the mod. This is the only way to load multiple (conflicting) files. Contact And Support
|