Returned to shipper dhl что значит

Открыл диспут. Помогите с переводом

airtau

Начинающий

Заказал в интернет магазине товар. Оплатил по счету через палку. Продавец попросил доплатить за доставку намереваясь отправить DHL. На странице заказа появился трекинг. Пробиваю трекинг, значится «Returned to Shipper». Продавец подтвердил что товар вернулся и попросил прислать адрес для проверки. Я ему переслал подтвержденный адрес Paypal, после чего на любые вопросы молчание. Прошел уже месяц. Решил открыть диспут и вернуть деньги.
В англицком не очень силен. Помогите. Поправьте если что не так.

I send you this request again. Earlier, at your request email, I sent my exact address, but no response from you is not got.

If you don’t ship item, I’m asking to make a refund.

Returned to shipper dhl что значит. 81233. Returned to shipper dhl что значит фото. Returned to shipper dhl что значит-81233. картинка Returned to shipper dhl что значит. картинка 81233

olenatrofi

Новичок

jer0n

Начинающий

Хочу заметить, что DHL Express временно не доставляет посылки в Россию, в связи с проблемами с таможней. По этому, я написал бы так:

The parcel which you has shipped to me ( tracking number is 7385468672) was returned to you. Probably the problem is that the delivery into Russia via DHL currently is not available.Please, send me an order via USPS if it is possible. If not, make a refund.

airtau

Начинающий

I am writing to inform you that according to the tracking number you provided me with the parcel was returned to shipper. Probably the problem is that the delivery into Russia via DHL currently is not available. I would like to know the actual state of things. I sent you e-mail to confirm my mailing address before but I still haven’t received any answer.
Please, send me an order via USPS if it is possible. If not, make a refund.

Thank you in advance.

airtau

Начинающий
Продвинутый

airtau

Начинающий

В общем продавец ответил что он отправил мне лот снова. Я попросил дать мне трек на что он ответил что трек не изменился.

Это меня уже совсем развеселило 😆

По клайму пайпал вернули мне деньги по первому счету.

Источник

Немого о DHL или суровые реалии российского сервиса

Все звонки за меня совершал мой молодой человек Ярослав (ну или просто Яр), я просто сидела рядом и улавливала всю необходимую инфу. При первом звонке мы назвали габариты посылки, примерный вес и адрес назначения. Нам назначили точный ценник+скидку в 40% «на первое использование услуг». Стоимость выходила в 13330 рублей. Дорого ли? Неоправданно дорого. Почему-то переслать из Кореи в Москву посылку похожего веса и параметров стоит всего 90 долларов, но никак не 220. Дорого, но что поделать. Заказчик стоимость утвердил, за доставку доплатил, вопросов нет.

Мы оформили новую претензию уже по неинформированию клиента. Заказчик был вынужден оплатить пошлину. Если мы выигрываем этот спор, то компания-перевозчик покрывает расходы на таможенный сбор и я буду хотя бы способна частично покрыть расходы заказчика на перевозку одной ебучей посылки.

Однако. Сегодня Яру позвонили с компании. Деньги не вернут. Знаете на каком основании? «Сотрудники нашей компании не обязаны знать и оповещать обо всех налогах. Одна из наших операторов упоминала вам, что «ну возможны некоторые налоги». Налоги? Операторы в колл-центрах DHL не знают о такой хуйне, как VAT-налог на ввоз товара из СНГ в Евросоюз. Операторы не считают нужным о нем сообщить. Следующее: «Ваша заказчица сама должна была звонить фо французский офис и узнавать таможенные пошлины и ват-налог». Схуяли, если сотрудники не обязаны такого знать? Ах, да, Яру еще сначала сказали такую охуительную фразу: «Наш оператор не видел воочию вашу коробку, поэтому про объемный вес ничего сказать не смог. Если вас не устроила стоимость, вы могли не отправлять.»

Итак, давайте раскидаем факты:

1) Заказывая в DHL, вы платите за сантиметры упаковки, а не за ее вес.

2) Вам не скажут всю необходимую информацию. Вы столкнётесь с ней по факту, где вас либо отпендалят, либо запишут на ваш счёт эту ошибку.

3) Курьеры DHL без весов рассчитывают точный вес посылки и ее сантиметраж без рулетки.

5) Вам не скажут ничего про дополнительные траты, про необходимую информацию, про таможенные сборы, пока вы не спросите сами или не доебётесь.

6) Операторы и сотрудники сервиса не несут никакой ответственности за свои же проколы.

Источник

Отслеживание посылок «DHL Express»

Returned to shipper dhl что значит. dhl express f4c16e7b3dfee1b98e404ef2904f60984486d76c5c77325329a7cd39f4326229. Returned to shipper dhl что значит фото. Returned to shipper dhl что значит-dhl express f4c16e7b3dfee1b98e404ef2904f60984486d76c5c77325329a7cd39f4326229. картинка Returned to shipper dhl что значит. картинка dhl express f4c16e7b3dfee1b98e404ef2904f60984486d76c5c77325329a7cd39f4326229

Международная курьерская служба DHL Express занимается отправкой и получением почтовых отправлений более чем в 220 странах мира, включая Российскую Федерацию и страны СНГ и является одним из наиболее популярных почтовых операторов мира.

DHL отслеживание по номеру накладной

Отслеживание отправлений DHL возможно по 10 значному номеру накладной, наш сайт покажет вам все статусы отслеживания с переводом на русский язык.

Скачай приложение Посылки на свой iPhone или Android телефон, чтобы всегда знать где твои посылки и получать Пуш Уведомления о передвижении твоих посылок.

Returned to shipper dhl что значит. app store badge cde52442d82587e098b36a08e16034fc4364e6fe056600ffaf4a2a7f737652f4. Returned to shipper dhl что значит фото. Returned to shipper dhl что значит-app store badge cde52442d82587e098b36a08e16034fc4364e6fe056600ffaf4a2a7f737652f4. картинка Returned to shipper dhl что значит. картинка app store badge cde52442d82587e098b36a08e16034fc4364e6fe056600ffaf4a2a7f737652f4

Returned to shipper dhl что значит. google play badge 35b49f8463b9495e7a6837d592cc43f658de33d69df4492d25454444af04655c. Returned to shipper dhl что значит фото. Returned to shipper dhl что значит-google play badge 35b49f8463b9495e7a6837d592cc43f658de33d69df4492d25454444af04655c. картинка Returned to shipper dhl что значит. картинка google play badge 35b49f8463b9495e7a6837d592cc43f658de33d69df4492d25454444af04655c

Статусы отслеживания посылок DHL Express с переводом

СтатусПеревод/Описание
The shipment has been processed in the parcel center of originПеревозки был обработан в посылку центр происхождения
The shipment has arrived in the destination countryГруз прибыл в страну назначения
The shipment has been processed in the destination parcel centerПеревозки был обработан в посылку центр назначения
Shipment is prepared for customs clearance in country of destinationОтгрузка готовится к таможенному оформлению в стране назначения
The international shipment has been processed in the export parcel centerМеждународная пересылка, была обработана, экспорт
The shipment has been posted by the sender at the retail outletГруз был помещен отправителем в розничной торговой точке
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment trackingГруз будет перевозиться в страну назначения, а оттуда передали организации доставки. (Главная / онлайн отслеживания посылки
The international shipment has been processed in the parcel center of originМеждународные перевозки был обработан в посылку центр происхождения
The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronicallyДанные инструкции, по данной поставке были предоставлены отправителя к DHL в электронном виде
The shipment has left the import parcel center in the destination countryГруз покинул участок центр импорт в стране назначения
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: http://www.russianpost.ru/tracking20/English.htm)Груз будет перевозиться в страну назначения, а оттуда передали организации доставки. (Главная / онлайн отслеживания посылки: http://www.russianpost.ru/tracking20/English.htm)
The shipment is being prepared for delivery in the delivery depotОтправление готовится к доставке в отделения службы доставки
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: http://online.kazpost.kz/en/Tracking/Index)
The shipment has been processed in the parcel centerПеревозки был обработан в посылку центр
The shipment has cleared customs in the destination countryОтправление прошло таможенное оформление в стране назначения
The shipment has been successfully deliveredПосылка была успешно доставлена
The shipment could not be deliveredОтправление не может быть доставлено
The shipment has been picked upОтгрузка была подхвачена
The shipment has been loaded onto the delivery vehicleГруз загружен на транспортное средство доставки
The shipment has arrived at the parcel center of originГруз прибыл в посылку центр происхождения
The shipment has arrived at the export parcel centerГруз прибыл на участок в центре экспорта
The shipment has arrived in the transit countryГруз прибыл в страну транзита
The shipment is ready for pick-up by the recipient. The recipient has been informedГруз готов к получению адресатом. Получатель был проинформирован
The international shipment has arrived at the import parcel centerМеждународное отправление прибыло в посылку центр импорт
Return initiated The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: )
The shipment was misroutedГруз был ошибочно доставленных
The shipment is being brought to outlet Carl-Benz-Str. 1 35447 Reiskirchen for pick-up. The earliest time when it can be picked up can be found on the notification card
The shipment will be handed over to the customs office responsible for the recipient. The recipient can collect the shipment from there once he has received notification from customsГруз будет передан в таможенный орган несет ответственность за получателя. Получатель может забрать груз оттуда, как только он получил уведомление от таможни
The recipient has picked up the shipment from the retail outletПолучатель забрал груз с магазина
Shipment has been handed over to DHL Express for importГруз был передан в DHL Express для импорта
The shipment is being transported to the destination countryОтгрузка транспортируется в страну назначения
Shipment is in customsГруз на таможне
The item has left the import centerПункт покинула импорт центр
Shipment has arrived at hubГруз прибыл в хаб
Shipment has left hubГруз покинул хаб
Pick-up has been scheduled for the next working day and the information has been sent to the delivery personПикап был намечен на следующий рабочий день, и информация была отправлена к лицу доставки
Shipment has arrived at delivery locationГруз прибыл в место доставки
The shipment has been cancelled
With delivery courierС курьерской доставкой
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: )Груз будет перевозиться в страну назначения, а оттуда передали организации доставки. (Главная / онлайн отслеживания посылки: )
The shipment was misrouted and could not be delivered. The shipment will be readdressed and forwarded to the recipientГруз был ошибочно доставленных и не мог быть доставлен. Груз будет переадресован и направлен получателю
Shipment deliveredДоставку
The shipment could not be delivered, and the recipient has been notifiedОтправление не может быть доставлено, а получатель был уведомлен
The item was reprocessed due to damage. DHL’s customer services will contact the sender shortly
Shipment has left pick-up locationОтправление покинуло место посадки
The shipment has arrived at the parcel centerГруз прибыл на участок в центре
Shipment has been posted by the customer at the pick-up locationПеревозку была размещена заказчиком на месте
The item is on its way to the recipientТовар находится на пути к получателю
The item was reprocessed due to damage to the outer packagingЭтот пункт был переработанного из-за повреждения внешней упаковки
At the request of the recipient, delivery has been deferred. Delivery will take place at a later timeПо просьбе получателя, поставка была отложена. Осуществляется доставка в более позднее время
Due to a surcharge, the shipment could not be delivered and is being stored. The recipient has been informed
The recipient was not present and has been informed. The shipment is ready for pick-upПолучатель не присутствовал и был уведомлен. Груз готов к получению
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: http://www.posta.md/ro/tracking)
A 2nd attempt at delivery is being made2-я попытка доставки осуществляется
Delivery attempted; consignee premises closedДоставка покушение; грузополучатель помещениях закрытых
Shipment could not be delivered
The shipment could not be delivered todayГруз не может быть доставлен сегодня
Shipment returned to DHL Station due to unsuccesful delivery attemptОтгрузка вернулись на станцию DHL в связи с unsuccesful попытка доставки
The recipient was not presentПолучатель не присутствовал
The shipment is ready for pick-up. The recipient has been informedГруз готов к получению. Получатель был проинформирован
The shipment does not meet our dispatch conditions
The recipient is unknownПолучатель неизвестен
The shipment has not been picked up by the recipientГруз не забрал получатель
The shipment has been posted by the sender at the PACKSTATIONГруз был помещен отправителем в ПОСТАМАТ
Recipient refused delivery
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking:
Shipment on holdОтгрузка на удержание
The shipment has cleared customs in the country of originОтправление прошло таможенное оформление в стране происхождения
Delivery arranged, no details expectedОрганизована доставка, никаких подробностей ожидается
The shipment has been postponed and will probably be delivered on the next working dayОтгрузка была отложена и, возможно, будет доставлен на следующий рабочий день
Delivery attempted; recipient not home
The shipment is being brought toОтгрузка доводится до
The shipment has been delivered from the delivery depot to the recipient by simplified company delivery
Address information needed; please contact DHL Customer ServiceАдрес информация требуется, пожалуйста, свяжитесь с отделом обслуживания клиентов DHL
Shipment picked up in
The recipient has not picked up the shipment from the retail outlet within the seven-day storage periodПолучатель не забрал груз с магазина, в пределах семидневного срока хранения
The recipient refused to accept the shipmentПолучатель отказался принять отправление
The shipment has been taken from the PACKSTATION for onward transportationГруз был доставлен из ПОСТАМАТОВ для дальнейшей транспортировки
Due to damage, the shipment could not be delivered and will be stored. The recipient has been informed
The item is on its way to the senderТовар находится на пути к отправителю
Die Sendung wurde in der Zustellbasis bearbeitetThe shipment is processed at the delivery base
The shipment could not be delivered since the recipient was not present and is being stored. The recipient has been informedОтгрузка не может быть доставлена, поскольку адресат не присутствовал и хранится. Получатель был проинформирован
Shipment has arrived at pick-up location
The shipment has been declared for export customs clearanceГруз был заявлен для таможенного оформления экспорта
Due to an address error, the shipment could not be delivered

Меня зовут Павел. Я создал Посылки, приложение для отслеживания посылок из Китая и по всему миру, скачайте Посылки для iOS or Посылки для Android. Snow Trips сайт для сравнения горнолыжных курортов по стоимости поездки, ski pass, жилья, авиаперелета. Больше всего в жизни я люблю сноубординг, кайтсерфинг и путешествия о которых я рассказываю через фото и видео в ВК и Инстаграм.
Следуйте за моими приключениями в Твиттере и Моем Блоге.

Источник

DHL Return to Shipper: 5 Easy Steps (Updated)

DHL is the top international shipping express for eCommerce, delivering packages to over 220 countries. The multinational postal service has various great tools at its disposal committed to offering the best shipping experiences to its customers. One such tool is DHL Return to Shipper, where the recipient can easily arrange their return shipment themselves.

Sometimes it so happens that after receiving your package from DHL, you wish to return it to the shipper for some reason. DHL comes with its Return Shipment policy to aid you with that service. With DHL Return to Shipper, you can return your parcel by either dropping it at a DHL Service Point nearby or scheduling a pickup with them as per your convenience.

What You Will Know

Procedure to Return Shipment

Returning a parcel back to the shipper has never been so easy. But with DHL Return to Shipper, you can avail of that service to your greatest convenience. All you need to do is to plan a return shipment with My DHL Parcel and follow the steps below for DHL to take care of the return:

If you wish to drop your return shipment off at a DHL ServicePoint, then:

If you schedule a pickup, a DHL courier will visit you at your location at your convenient date and time to pick up the return shipment.

How Return Label Benefits the Shipper

As a sender, you can attach a return label to the package you are sending to your consignee. It not only improves your Customer Service but also provides you with the following added benefits:

However, if you are not comfortable with the process, then you can opt out of it and wait for the customer to request a return label online before issuing one.

How does DHL Return to Shipper Works?

The DHL Return to Shipper for returned shipments works in the four simple steps:

Creating a Return Label

This is the first step where the sender creates a return label for the customer. It can easily be created by choosing the option “Create Return Label” in the online shipping tool and specifying the return address.

Sending the Label

The sender can then either print and attach the return label to the shipment or directly mail it to the consignee.

Booking Return

This is to be done by the person who wants to return the package. Once the consignee receives the return label, they attach it to the package and book a return with the DHL services.

Returning Shipment

DHL then takes hold of the procedure from there, entrusting a DHL Express Courier to return the parcel safely to the return address.

How to Create DHL Return Label

Creating a return label is very easy with DHL. You can either opt to create it beforehand or after you have already sent the package.

To create the return label in advance, follow these steps:

Does the Parcel Automatically Return to Shipper?

There are certain cases in DHL shipping services where the parcel is found to return automatically to the shipper. Circumstances like these are totally uncalled for.
Yet, DHL does face certain challenges in their deliveries that create minor inconveniences.
This can happen due to several reasons as follows:

✅ The recipient is not available.
✅ The recipient refused delivery.
✅ The address is missing or incorrect.
✅ The house/office/premise is closed.
✅ The courier has failed multiple attempts at deliveries.

However, it will be unfair to assume that DHL returns the shipment right away without seeking to solve the problem. DHL does try to face the above challenges by attempting multiple deliveries, asking the recipient for a convenient time for delivery, and by trying to notify the recipient of the delivery.

It is only when DHL fails to contact the recipient or the recipient refuses delivery that they initiate the return procedure.

There are also certain other cases where DHL faces some legal issues in the delivery and proceeds with the return. DHL cannot deliver packages if:

✅ It contains certain forbidden items.
✅ It’s not packed properly.
✅ It exceeds the standard weight and measurement.

Tracking your Return Shipment

Once DHL initiates the procedure to return a package to the shipper, the sender will receive a new tracking number for the returned package. You can track your package anytime, anywhere by visiting the DHL official website.

The tracking process will be the same; only this time, the sender will have to enter the new tracking number in the blank instead of the previous one.
DHL will also constantly notify the sender as well as the person sending back the package about the delivery status.

So, even if you do not track your return shipment, you will be kept in the loop with regular updates from DHL.

DHL Return to Shipper Cost

In case the shipment is undelivered as per the terms mentioned above or undervalued as per customs, or the receiver refuses the delivery or high customs charges on the packaging or shipment charges, it can transit back the merchandise to the shipper’s cost.

Besides failing this above-mentioned, company can release, dispose, or sold the shipment sustaining any liability to the shipper or sender. DHL also has right to dispose of the parcel or destroy it that prevents the law and forbids it from coming back to the shipper or contains dangerous goods.

Conclusion

Being the leading shipping express across the world, DHL always tries to cater to the needs of their customer and devise methods to let them have comfortable shipping. DHL Return to Shipper is one such device to ease the customers with their return shipments. With a user-friendly, simple design, DHL strives to provide the best customer service worldwide.

Источник

Explore

Explore

Returned to shipper dhl что значит. 1614969224184. Returned to shipper dhl что значит фото. Returned to shipper dhl что значит-1614969224184. картинка Returned to shipper dhl что значит. картинка 1614969224184

DHL Express Terms and Conditions of Carriage

(«Terms and Conditions»)

When ordering DHL’s services you, as “Shipper”, are agreeing, on your behalf and on behalf of the receiver of the Shipment (“Receiver”) and anyone else with an interest in the Shipment that these Terms and Conditions shall apply.

“Shipment” means all documents or parcels that travel under one waybill and which may be carried by any means DHL chooses, including air, road or any other carrier. A “waybill” shall include any Shipment identifier or document produced by DHL or Shipper automated systems such as a label, barcode, waybill or consignment note as well as any electronic version thereof. Every Shipment is transported on a limited liability basis as provided herein. If Shipper requires greater protection, then insurance may be arranged at an additional cost. (Please see below for further information). “DHL” means any member of the DHL Express Network.

Shipments cannot be delivered to PO boxes or postal codes. Shipments are delivered to the Receiver’s address given by Shipper but not necessarily to the named Receiver personally. Shipments to addresses with a central receiving area will be delivered to that area.

DHL may notify Receiver of an upcoming delivery or a missed delivery. Receiver may be offered alternative delivery options such as delivery on another day, no signature required, redirection or collection at a DHL Service Point. Shipper may exclude some delivery options on request.

If the Shipment is deemed to be unacceptable as described in Section 2, or it has been undervalued for customs purposes, or Receiver cannot be reasonably identified or located, or Receiver refuses delivery or to pay Customs Duties or other Shipment charges, DHL shall use reasonable efforts to return the Shipment to Shipper at Shipper’s cost, failing which the Shipment may be released, disposed of or sold without incurring any liability whatsoever to Shipper or anyone else, with the proceeds applied against Customs Duties, Shipment charges and related administrative costs with the balance of the proceeds of a sale to be returned to Shipper. DHL shall have the right to destroy any Shipment which any law prevents DHL from returning to Shipper as well as any Shipment of Dangerous Goods.

DHL’s Shipment charges are calculated according to the higher of actual or volumetric weight per piece and any piece may be re-weighed and re-measured by DHL to confirm this calculation.

Shipper, or the Receiver when DHL acts on Receiver’s behalf, shall pay or reimburse DHL for all Shipment or other charges due, or Customs Duties owed for services provided by DHL or incurred by DHL on Shipper’s or Receiver’s behalf. Payment of Customs Duties may be requested prior to delivery.

If DHL uses its credit with the Customs Authorities or advances any Customs Duties on behalf of a Receiver who does not have an account with DHL, DHL shall be entitled to assess a fee

If Shipper regards these limits as insufficient it must make a special declaration of value and request insurance as described in Section 8 or make its own insurance arrangements.

DHL’s liability is strictly limited to direct loss and damage to a Shipment only and to the per kilogram limits in this Section 6. All other types of loss or damage are excluded (including but not limited to lost profits, income, interest, future business), whether such loss or damage is special or indirect, and even if the risk of such loss or damage was brought to DHL’s attention.

6.2 DHL will make every reasonable effort to deliver the Shipment according to DHL’s regular delivery schedules, but these schedules are not binding and do not form part of the contract. DHL is not liable for any damages or loss caused by delay, but for certain Shipments, Shipper may be able to claim limited delay compensation under the Money Back Guarantee terms and conditions.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *