Room cool book rule что лишнее
Учебник Rainbow English 2. Step 11
УЧИМСЯ ВМЕСТЕ
1. Послушай песенку прощания и скажи, кому в ней говорят «до свидания)» (64).
В песне говорят до свидания Nelly, Melly, Jim, Benny, Betty, Kim, Lizzy, Willy, Tim.
2. Прочитай список имён и скажи, сколько семей остановилось в гостинице.
Мы видим, что в гостинице остановились представители 5 семей.
3. Найди лишнее слово в каждом ряду.
Мы вычеркнули лишнее слово в каждом ряду. Наша логика такая:
4. Некоторые подписи иод картинками перепутались. Поработайте в парах. Скажите «да» (yes) там, где подпись верна, и «нет» (по) там, где есть ошибка.
5. А. Познакомься с сочетанием букв и звуком, который оно передаёт.
ее — [i:] — Это сочетание букв читается как долгий русский звук [и]. Обозначать мы его будем вот так [и:].
Б. Послушай, как диктор читает слова с этим буквосочетанием, и повтори их (65). Картинки подскажут тебе, что эти слова означают.
6. Слово meet встречалось тебе и прежде. Вспомни, в какой фразе meet означает «встречать», «знакомиться». Послушай, как Джастин (Justin) представляет своей маме одного из новых друзей (66). Скажи, как он представил всех остальных, и проверь себя.
7. Поработайте в группах. Представьте своих одноклассников новому ученику. Кто-то должен сыграть его роль.
Для ответа используйте фразы из упражнения 6.
8. Прочитай эти слова.
9. Выбери правильные подписи к картинкам. Проверь себя (67).
УЧИМСЯ САМОСТОЯТЕЛЬНО
Учебник Spotlight 5. Student’s Book. Страница 40
2с. My collection — Моя коллекция
1. Listen and repeat — Послушай и повтори
2. Listen and choose the correct number — Прослушай запись и выбери правильное число
3. Ask and answer questions as in the example — Спроси и ответь на вопросы как показано в примере
A: How old is Emma? — Сколько лет Эмме?
D: She’s thirty. — Ей тридцать лет.
A: Where’s she from? — Откуда она?
B: She’s from England. — Она из Англии.
A: How old are Miguel and Marta? — Сколько лет Мигелю и Марте?
B: They’re sixty. — Им по 60 лет.
A: Where are they from? — Откуда они?
B: They’re from Spain. — Они из Испании.
A: How old is Pedro? — Сколько лет Педро?
B: He’s thirty-five. — Ему 35 лет.
A: Where’s he from? — Откуда он?
B: He’s from Mexico. — Они из Мексики.
4. Look at the title. What’s Tom’s collection? Listen, read and check. — Посмотри на заголовок. Какая коллекция у Тома? Послушай, прочитай и проверь
Hi, my name’s Tom. I’m eleven years old and I’m from London. I’ve got a great stamp collection! My album has got sixty-eight stamps in it. My stamps are from Japan, France, Australia, Canada and New Zealand. I like stamps because they have nice pictures. I’m proud of my collection. Stamp collecting is easy and fun. It makes me happy.
Привет, меня зовут Том. Мне одиннадцать лет и я из Лондона. У меня есть большая коллекция марок! В моем альбоме шестьдесят восемь марок. Мои марки из Японии, Франции, Австралии, Канады и Новой Зеландии. Мне нравятся марки, потому что на них красивые картинки. Я горжусь своей коллекцией. Коллекционировать марки легко и весело. Это делает меня счастливым.
Ответ: Tom’s collection is a stamp collection. — Коллекция Тома — коллекция марок
5. Read and complete sentences 1-3. — Прочитай и заполни предложения 1-3
6. a) Find all short forms in the text. — Найди все короткие формы в тексте
Ответ: My name’s Tom./I’m eleven …/I’m from …/I’ve got …/I’m proud of …
b) Rewrite the sentences. Use short forms. — Перепиши предложения. Используй короткие формы
7. What collections have you got? Ask and answer. — Какая коллекция есть у тебя? Спроси и ответь
A: I’ve got a stamp collection. What about you? — У меня коллекция марок. А у тебя?
В: I haven’t got a stamp collection but I’ve got a CD collection. — У меня нет коллекции марок, но есть коллекция CD.
A: I’ve got a doll collection. What about you? — У меня коллекция кукол. А у тебя?
В: I haven’t got a doll collection but I’ve got a postcard collection. — У меня нет коллекции кукол, но есть коллекция почтовых открыток.
A: I’ve got a stickers collection. What about you? — У меня коллекция стикеров. А у тебя?
В: I haven’t got a stickers collection but I’ve got a toy soldiers collection. — У меня нет коллекции стикеров, но есть коллекция игрушечных солдатиков.
8. Portfolio: Write a short paragraph about your collection (40-50 words). Write: • your name • your age • where you are from • what your collection is • how you feel about it — Портфолио: Напиши короткий текст о своей коллекции (40-50 слов). Напиши свое имя, возраст, откуда ты, какая коллекция у тебя есть, что ты чувствуешь
My name is Nina Safronova. I am ten years old. I am from Russia. I’ve got a great doll collection. I have twenty-five dolls from many different countries. I like dolls because they have nice clothes. I love my collection.
Меня зовут Нина Сафронова. Мне 10 лет. Я из России. У меня коллекция кукол. У меня 25 кукол из разных стран. Мне нравятся куклы, потому что у них красивая одежда. Я люблю свою коллекцию.
Room cool book rule что лишнее
В этой статье можно будет найти ответы к рабочей тетради английского языка за 3 класс, 1 части. ГДЗ будет для рабочей тетради по программе Satrlight, авторов Эванс, Баранова, Дули, Копылова. Это учебное пособие рассчитано для учащихся углубленно занимающихся английским языком. В принципе в 3 классе рано еще говорит о каком-то углубленном изучении языка, однако надо же с чего-то начинать. В данном случае вот с этой самой рабочей тетради!
С учетом того же, что это один из первых годов обучения английского, задания здесь не такие уж сложные и выполнить их под силу даже начинающему, на что собственно и ориентирована программа. Если же и возникнут затруднения, то все можно разрешить с помощью нашего ГДЗ.
Как вы уже поняли, мы совсем не сторонники того, чтобы списывали без разбора и понимания происходящего. Нам кажется надо действовать по следующей стратегии. Во-первых, попытаться все сделать самим, предварительно изучив тему и повторив словарные слова. Во-вторых, уже только можно свериться с тем, что же есть у нас. То есть это ГДЗ для самопроверки. Ну уж совсем в критических случаях можно и списать, но не постоянно.
Ответы к 1 части рабочей тетради Starlight 3 класс Баранова, Дули:
Выбираем интересующий нас модуль и смотрим ответы по нему!
В этой статье можно будет найти ответы к рабочей тетради английского языка за 3 класс, 1 части. ГДЗ будет для рабочей тетради по программе Satrlight, авторов Эванс, Баранова, Дули, Копылова. Это учебное пособие рассчитано для учащихся углубленно занимающихся английским языком. В принципе в 3 классе рано еще говорит о каком-то углубленном изучении языка, однако надо же с чего-то начинать. В данном случае вот с этой самой рабочей тетради!
С учетом того же, что это один из первых годов обучения английского, задания здесь не такие уж сложные и выполнить их под силу даже начинающему, на что собственно и ориентирована программа. Если же и возникнут затруднения, то все можно разрешить с помощью нашего ГДЗ.
Как вы уже поняли, мы совсем не сторонники того, чтобы списывали без разбора и понимания происходящего. Нам кажется надо действовать по следующей стратегии. Во-первых, попытаться все сделать самим, предварительно изучив тему и повторив словарные слова. Во-вторых, уже только можно свериться с тем, что же есть у нас. То есть это ГДЗ для самопроверки. Ну уж совсем в критических случаях можно и списать, но не постоянно.
Ответы к 1 части рабочей тетради Starlight 3 класс Баранова, Дули:
Выбираем интересующий нас модуль и смотрим ответы по нему!
STARTER UNIT
*STARTER UNIT
1. Find the names. Match them to the pictures. Найдите имена. Сопоставьте их с картинками.
Erlina Эрлина
Mona Мона
Emma Эмма
Harry Гарри
Lee Ли
2. Draw and write. Нарисуй и напиши.
3. How many? Count and write. Сколько? Посчитай и напиши.
One Six Two
Three Three Eight (pink and yellow flowers)
Один Шесть Два (вместе с совой)
Три Три Восемь (розовые и желтые цветы)
Шесть
4. Listen and write a name. Послушайте и напишите имя.
1. − Hello! What’s your name?
− Alex.
− How do you spell it?
− A−L−E−X.
2. − Hello! What’s your name?
− Ann.
− Ann? How do you spell it?
− A−N−N.
3. − And you? What’s your name?
− Lucy.
− How do you spell it?
− L−U−C−Y.
1. Алекс 2. Энн 3. Люси
5. Read and find the stickers for these. Прочтите и найдите наклейки для них.
1. − Hello, Harry! − Привет, Гарри!
− Hi, Mona! − Привет, Мона!
2. − Hi! I’m Lee. What’s your name? − Привет! Я Ли. Как тебя зовут?
− Hi! I’m Emma. − Привет! Я Эмма.
3. − Hello! − Привет!
− Hi! − Привет!
6. Read and choose the right answer. Прочтите и выберите правильный ответ.
1. A: Hello, I’m Tom. What’s your name? Привет, я Том. Как тебя зовут?
B: a) My name’s Yelena. Меня зовут Елена.
b) This is Yelena. Это Елена.
2. A: How do you spell it? Как это пишется?
B: a) It’s a beautiful name. Это красивое имя.
b) Y−E−L−E−N−A. Y−E−L−E−N−A.
3. A: Hi, Yelena. Nice to meet you. Привет, Елена. Приятно с Вами познакомиться.
B: a) Nice to meet you, too! Мне тоже приятно познакомиться!
b) I’m fine, thanks. Я в порядке, спасибо.
7. Go to the Student’s Book and read the story on pages 10−11. Colour the picture. Перейдите к Учебнику и прочтите рассказ на страницах 10−11. Раскрасьте картинку.
8. Read and answer the questions. Прочитайте и ответьте на вопросы.
1. How old is Lee? Сколько лет Ли?
Lee is ten. Ли десять лет.
2. How old is Mona? Сколько лет Моне?
Mona is nine. Моне девять лет.
3. How old are you? Сколько тебе лет?
I am nine. Мне девять лет.
9. Look and complete the crossword puzzle. Посмотри и разгадай кроссворд.
Who’s missing? Кто пропущен?
Lee is missing. Ли пропущен.
10. Complete the words. Then colour the picture. Завершите слова. Затем раскрасьте картинку.
1. r e d красный
2. o ra ng e оранжевый
3. y e ll ow желтый
4. g r e en зеленый
5. b lu e синий
6. pur p l e фиолетовый
11. Read and colour the picture. Прочитайте и раскрасьте картинку.
a red ball красный мяч
a blue robot синий робот
a green yo−yo зеленый йо−йо
a purple kite фиолетовый воздушный змей
a black and white cat черно − белый кот
a black dog черная собака
12. Read and complete the sentences. Прочтите и завершите предложения.
white John cat eight fish Anna blue seven
Привет! Меня зовут 1) Джон. Привет! Меня зовут 5) Анна.
Мне 2) восемь лет. Мне 6) семь лет.
Это мой 3) кот. Это моя 7) рыбка.
Он 4) белый. Она 8) синяя.
13. Read and circle the right answer. Прочтите и обведите правильный ответ.
1. Which of these words has NOT got the /e/ sound?
A. red
B. me
C. spell
2. Which of these words has NOT got the /i:/ sound?
A. red
B. she
C. he
3. Read the phonetic symbol. Which word is it? /stri:t/
A. see
B. she
C. street
4. Read the transcription. Which word is it? /’sevən/
A. spell
B. seven
C. Sheena
1 − B, 2 − A, 3 − C, 4 − B.
14. Read and colour the picture. Прочтите и раскрасьте картинку.
The rubber is red. Ластик красный.
The schoolbag is green. Рюкзак зеленый.
The pencil case is purple. Пенал фиолетовый.
The pencil is yellow. Карандаш желтый.
The book is blue. Книга голубая.
The desk is orange. Стол оранжевый.
15. Find the words. Match them to the pictures. Найдите слова. Сопоставьте их с картинками.
desk стол письменный
plane самолет
book книга
rubber ластик
orange апельсин
pencil карандаш
16. Complete the questions and the answers. Заполните вопросы и ответы.
1. Что это? − Это школьный портфель.
2. Что там? − Это самолет.
3. Что там? − Это пенал.
4. Что это? − Это ручка.
17. Find the stickers for these. Найдите для них наклейки.
a book книга
a pencil case пенал
a pencil карандаш
a rubber ластик
a schoolbag портфель
a pen ручка
18. Look at the pictures. Unscramble the letters. Write the words. Посмотри на картинки. Расшифруй буквы. Напиши слова.
1. notebook блокнот
2. teacher учитель
3. sharpener точилка
4. ruler линейка
5. classroom классная комната
6. chair стул
19. How many? Count and write. Сколько? Посчитай и напиши.
1. three pencils три карандаша
2. two rubbers два ластика
3. four chairs четыре стула
4. five boards пять досок
5. six notebooks шесть блокнотов
20. Look at the picture and complete the sentences. Посмотри на картинку и закончи предложения.
1. Look at Emma’s hat. It’s so funny!
2. Look at Harry’s kites. They’re so funny!
3. Look at Mona’s schoolbag. It’s so funny!
4. Look at Lee’s pencils. They’re so funny!
1. Посмотри на шляпу Эммы. Она очень смешная!
2. Посмотрите на воздушных змеев Гарри. Они такие забавные!
3. Посмотрите на рюкзак Моны. Он очень забавный!
4. Посмотрите на карандаши Ли. Они такие забавные!
21. Read and write True or False. Прочтите и напишите Верно или Неверно.
1. Erlina is in Harry’s pencil case. True
2. Emma’s pencils are funny. False
3. Miss Dee is a teacher. True
1. Эрлина в пенале Гарри.
2. Карандаши Эммы забавные.
3. Мисс Ди − учительница.
22. Who’s in Miss Dee’s class? Read and tick (√). Кто в классе мисс Ди? Прочтите и отметьте (√).
23. Listen and draw a line. Послушайте и проведите линии.
1. − Whose rubber is this?
− Rubber?
− Yes. Whose is it?
− It’s Jill’s rubber.
− Jill? It’s Jill’s rubber.
− Yes.
2. − Whose pencil case is this?
− It’s Kim’s pencil case.
− Kim’s pencil case?
− Yes, it’s Kim’s pencil case.
3. − Whose notebook is this?
− Notebook? Oh, it’s Tom’s notebook.
− It’s Tom’s notebook.
− Yes, it’s Tom’s notebook.
4. − Whose sharpener is this?
− It’s Ben’s sharpener.
− Ben?
− Yes, it’s Ben’s sharpener.
1. − Чей это ластик?
− Ластик?
− Да. Чей он?
− Это ластик Джилл.
− Джилл? Это ластик Джилл.
− Да.
2. − Чей это пенал?
− Это пенал Ким.
− Пенал Ким?
− Да, это пенал Ким.
3. − Чья это тетрадь?
− Тетрадь? О, это тетрадь Тома.
− Это тетрадь Тома.
− Да, это тетрадь Тома.
4. − Чья это точилка?
− Это точилка Бена.
− Бена?
− Да, это точилка Бена.
Jill − rubber Джилл − ластик
Kim − pencil case Ким − пенал
Tom − notebook Том − тетрадь
Ben − sharpener Бен − точилка
24. Complete the text and read it. Дополните текст и прочтите его.
1) Sit down and 2) be quiet, please! 3) Open your books and 4) read the story. Now, 5) write the story in your notebook, please!
1) Сядьте и 2) будьте тише, пожалуйста! 3) Откройте ваши книги и 4) прочитайте рассказ. Теперь 5) напишите рассказ в своей тетради, пожалуйста!
25. Circle the odd one out. Обведите лишнее слово.
A. stand − black − glad − say
B. room − cool − book − rule
C. board − run − sun − fun
D. ten − meet − pen − red
А. стоять − черный − рад − говорить
В. комната − классный − книга − правило
C. доска − бегать − солнце − веселье
D. десять − встречать − ручка − красный
26. Match the words to their transcription. Сопоставьте слова с их транскрипцией.
1. under − /’ʌndə/ под
2. school − /sku:l/ школа
3. sun − /sʌn/ солнце
4. rule − /ru:l/ правило
5. apple − /’æpl/ яблоко
6. stand − /stænd/ стоять
7. rubber − /’rʌbə/ ластик
8. hat − /hæt/ шляпа
MODULE 1. My Family
*MODULE 1. My Family
1. Look at the family tree. Read the sentences and write yes or no. Посмотрите на семейное древо. Прочтите предложения и напишите да или нет.
1. Chin is Lee’s dad. yes
2. Kim is Lee’s sister. no
3. Wen is Lee’s brother. yes
4. Lan is Lee’s mum. no
1. Чин − отец Ли. да
2. Ким − сестра Ли. нет
3. Вэн − брат Ли. да
4. Лан − мама Ли. нет
• Memory Game.
A: Who’s Chin? Кто такой Чин?
B: Lee’s dad. Папа Ли.
A: Who’s Kim? Кто такая Ким?
B: Lee’s mum. Мама Ли.
A: Who’s Wen? Кто такой Вэн?
B: Lee’s brother. Брат Ли.
A: Who’s Lan? Кто такая Лан?
B: Lee’s sister. Сестра Ли.
2. Write the numbers. Then match. Напиши номера. Затем сопоставь.
11 − eleven
16 − sixteen
15 − fifteen
19 − nineteen
14 − fourteen
12 − twelve
13 − thirteen
18 − eighteen
20 − twenty
17 − seventeen
3. Look and match the pictures to the sentences. Then write the sentences. Посмотрите и сопоставьте картинки с предложениями. Затем напишите предложения.
1. I am a singer. − d. I’m a singer.
2. You are funny. − a. You’re funny.
3. He is my brother. − b. He’s my brother.
4. She is a teacher. − c. She’s a teacher.
1 − d. Я певица.
2 − a. Ты смешной.
3 − b. Он мой брат.
4 − c. Она учитель.
4. Make the sentences and read them. Сделайте предложения и прочитайте их.
1. sad / am / I
I am sad.
2. are / happy / We
We are happy.
3. cute / You / are
You are cute.
4. They / lovely / are
They are lovely.
1. Мне грустно.
2. Мы счастливы.
3. Вы милые.
4. Они прекрасны.
5. Inga is from Russia. She is writing about herself and her family. Complete the sentences. Use am, is, are. Инга из России. Она пишет о себе и своей семье. Закончите предложения. Используйте am, is, are.
1. I am a student from Moscow, Russia.
2. It is a very big city.
3. My father and mother aren’t singers.
4. My father is a teacher.
5. My mother isn’t from Russia.
6. She is from Poland.
7. I am ten years old.
8. My brother’s name is Sergey.
9. He is ten years old.
10. We are twins.
1. Я − студентка из Москвы, Россия.
2. Это очень большой город.
3. Мои папа и мама − не певцы.
4. Мой отец − учитель.
5. Моя мама не из России.
6. Она из Польши.
7. Мне десять лет.
8. Имя моего брата − Сергей.
9. Ему десять лет.
10. Мы − близнецы.
6. Circle and write. Обведи и напиши.
1. mum мама
2. grandpa дедушка
3. sister сестра
4. dad папа
5. grandma бабушка
6. brother брат
7. Read the sentences. Then write the names. Прочитай предложения. Затем напиши имена.
1. Ben is Joe’s grandpa. Бен − дедушка Джо.
2. Mimi is Joe’s sister. Мими − сестра Джо.
3. Ann is Joe’s grandma. Энн − бабушка Джо.
4. Liz is Joe’s mum. Лиз − мама Джо.
5. Rob is Joe’s dad. Роб − отец Джо.
8. Choose the right answer. Выбери правильный ответ.
1. Are you Emma’s brother?
a) Yes, I am not.
b) Yes, I am.
2. Is she a singer?
a) No, she isn’t.
b) No, she is.
3. Is it a ruler?
a) Yes, I am.
b) Yes, it is.
4. Is he Alvin?
a) No, you aren’t.
b) No, he isn’t.
1 − b, 2 − a, 3 − b, 4 − b.
1. Вы брат Эммы?
2. Она певица?
3. Это линейка?
4. Он Элвин?
9. Read and answer the questions. Прочтите и ответьте на вопросы.
1. Они счастливы? Да.
2. Мы братья? Нет.
3. Она грустная? Да.
4. Это цветы? Да.
5. Вы сестры? Да.
6. Это апельсин? Нет.
10. Choose words from the box to complete the sentences. Выберите слова из рамки, чтобы закончить предложения.
• They’re • isn’t • is (x2) • are • He isn’t • She’s • It’s
1. My father and mother aren’t doctors. They’re teachers.
2. St.Petersburg isn’t in Germany. It’s in Russia.
3. Harry isn’t happy. He’s sad.
4. My sister is twenty years old.
5. She’s a pretty girl.
6. Olga and Denis are late. Where are they?
1. Мои отец и мать не врачи. Они учителя.
2. Санкт−Петербург не в Германии. Это в России.
3. Гарри не счастливый. Он грустный.
4. Моей сестре двадцать лет.
5. Она красивая девушка.
6. Ольга и Денис опаздывают. Где они?
11. Go to the Student’s Book and read the story on pages 46−47. Then put the pictures on order and match them to the speech bubbles. Перейдите к Учебнику и прочитайте рассказ на страницах 46−47. Затем расположите картинки по порядку и сопоставьте их с репликами.
− This is my dad, Chin. − Это мой отец, Чин.
− Erlina! Help! − Эрлина! Помоги!
− What’s that? − Это что?
− Look at the vase! It’s OK now! − Посмотри на вазу! Теперь она в порядке!
12. Draw a vase for Lee’s mum. Нарисуй вазу для мамы Ли.
13. Find the stickers for these. Найди наклейки для этого.
walk ходить, гулять
drive водить машину
ride кататься верхом
run бегать
14. Follow the lines and complete the sentences. Следуйте линиям и завершите предложения.
1. Сэм − полицейский.
2. Питер − почтальон.
3. Мэт − пожарный.
4. Рой − молочник.
15. Read and answer the questions about yourself. Прочтите и ответьте на вопросы о себе.
16. Listen and draw lines. Послушай и проведи линии.
Hi! My name is Tony. This is a picture of my family. Can you see my grandpa? His name is Nick. My grandma’s name is Anna. Can you see my mum and dad? My dad’s name is Sam. My mum’s name is Kelly. And that’s my little sister, Pat. Isn’t she cute?
Привет! Меня зовут Тони. Это фотография моей семьи. Вы видите моего дедушку? Его зовут Ник. Мою бабушку зовут Анна. Вы видите моих маму и папу? Моего отца зовут Сэм. Мою маму зовут Келли. А это моя младшая сестра Пэт. Разве она не милая?
17. Complete the text and read it. Дополните текст и прочтите его.
family grandpa dad mum grandma sister
Это 1) семья Тони. Его 2) бабушку зовут Анна, а его 3) дедушку зовут Ник. Келли и Сэм его 4) мама и 5) папа. А Пэт его 6) сестра. Она очень милая.
18. Find the words with /ə/, /æ/, /ɒ/ sounds and write them in columns. Найдите слова со звуками /ə/, /æ/, /ɒ/ и запишите их в столбцы.
/ɒ/ /æ/ /ə/
dog cat rubber
doll teacher
box ruler
orange sharpener
MODULE 2. At the Toy Shop
*MODULE 2. At the Toy Shop
1. Read and draw a line. Прочтите и проведите линию.
1 − e, 2 − c, 3 − a, 4 − b, 5 − d, 6 − f.
2. Colour the picture and complete the dialogues. Раскрасьте картинку и завершите диалоги.
1. Alvin: What are these?
Emma: They’re cameras.
Alvin: They’re really nice!
2. Alvin: What are these?
Emma: They’re teddy bears.
Alvin: They’re really nice!
3. Alvin: What are these?
Emma: They’re robots.
Alvin: They’re really nice!
1. Элвин: Что это?
Эмма: Это фотаппараты.
Элвин: Они действительно хороши!
2. Элвин: Что это?
Эмма: Это плюшевые мишки.
Элвин: Они действительно хороши!
3. Элвин: Что это?
Эмма: Это роботы.
Элвин: Они действительно хороши!
3. Read and circle the right item. Прочтите и обведите нужный элемент.
1. This / That bike is great!
2. Look at these / those presents!
3. These / Those roller skates are cool.
4. This / That doll is my sister’s.
5. Look at these / those kites!
6. Look at this / that robot!
1. Этот / Тот велосипед великолепен!
2. Посмотрите на эти / те подарки!
3. Эти / Те роликовые коньки классные.
4. Эта / Та кукла принадлежит моей сестре.
5. Посмотрите на этих / тех воздушных змеев!
6. Посмотрите на этого / того робота!
4. Look and complete the crossword puzzle. Посмотрите и разгадайте кроссворд.
1. GLASSES СТАКАНЫ
2. HELICOPTERS ВЕРТОЛЕТЫ
3. LORRIES ГРУЗОВИКИ
4. CARS АВТОМОБИЛИ
5. WATCHES ЧАСЫ
6. BUSES АВТОБУСЫ
7. PRESENTS ПОДАРКИ
8. BOXES КОРОБКИ
5. Count and write the answers. Посчитайте и запишите ответы.
1. 25 + 25 = fifty
2. 40 − 20 = twenty
3. 49 − 9 = forty
4. 22 + 13 = thirty−five
5. 15 + 8 = twenty−two
6. 15 + 15 = thirty
7. 30 + 19 = fourty−nine
8. 36 − 20 = sixteen
9. 50 − 8 = forty−two
10. 15 + 17 = thirty−two
1. 25 + 25 = пятьдесят
2. 40 − 20 = двадцать
3. 49 − 9 = сорок
4. 22 + 13 = тридцать пять
5. 15 + 8 = двадцать два
6. 15 + 15 = тридцать
7. 30 + 19 = сорок девять
8. 36 − 20 = шестнадцать
9. 50 − 8 = сорок два
10. 15 + 17 = тридцать два
6. Read, draw and colour the pictures. Прочитайте, нарисуйте и раскрасьте картинки.
1. two purple lorries два фиолетовых грузовика
2. three red watches трое красных часов
3. four blue boxes четыре синих коробки
4. five yellow cars пять желтых машин
7. Read and circle the right answers. Прочтите и обведите правильные ответы.
1. Happy Birthday, Tom! This aeroplane is for you! a / b / c / d
2. Wow! A doll! Thanks, everyone! a / b / c / d
3. Open it and see! a / b / c / d
4. Oh, that’s a nice lorry! a / b / c / d
1 − b, 2 − d, 3 − a, 4 − c.
1. С Днем Рождения, Том! Этот самолет для тебя!
2. Ух ты! Кукла! Спасибо всем!
3. Открой и посмотри!
4. О, какой же хороший грузовик!
8. Listen and colour the picture. Послушай и раскрась картинку.
− Look at the roller skates.
− Yes.
− Right. Colour the roller skates purple.
− Pardon?
− Colour the roller skates purple.
Can you see the purple roller skates? This is an example. Now you listen and colour.
1. − Now look at the camera.
− The camera? Oh, yes!
− Colour the camera is green.
− OK. The camera is green.
2. − Look at the teddy bear.
− Sorry?
− The teddy bear. Colour it brown.
− The teddy bear? Brown?
− Yes.
3. − Now look at the bus.
− OK. What colour is the bus?
− Red.
− Red?
− Yes. Colour the bus red.
4. − Now look at the lorry.
− Pardon?
− The lorry. Colour the lorry yellow.
− Yellow?
− Yes. That’s right!
Well done! This is a lovely picture!
− Посмотри на роликовые коньки.
− Да.
− Хорошо. Раскрась роликовые коньки в фиолетовый цвет.
− Простите?
− Раскрась роликовые коньки в фиолетовый цвет.
Вы видите фиолетовые роликовые коньки? Это пример. Теперь вы слушаете и раскрашиваете.
1. − Теперь посмотри на камеру.
− Камера? О да!
− Цвет камеры зеленый.
− ОК. Камера зеленая.
2. − Посмотри на плюшевого мишку.
− Простите?
− Плюшевый мишка. Раскрась его в коричневый цвет.
− Плюшевый мишка? Коричневый?
− Да.
3. − Теперь посмотри на автобус.
− ОК. Какого цвета автобус?
− Красный.
− Красный?
− Да. Раскрась автобус в красный цвет.
4. − А теперь посмотри на грузовик.
− Простите?
− Грузовик. Раскрась грузовик в желтый цвет.
− Желтый?
− Да. Верно!
Отличная работа! Это прекрасная картинка!
9. Go to the Student’s Book on pages 62−63. Read the story and complete the sentences. Перейдите к Учебнику на страницы 62−63. Прочтите рассказ и завершите предложения.
car birthday toy shop buses
1. Сегодня у Гарри день рождения!
2. Дети в магазине игрушек.
3. У Гарри два красных автобуса.
4. Подарок Гарри − большая машина.
10. Find the stickers for these. Найдите для этого наклейки.
These are Janet’s birthday presents:
a 1) _ teddy bear, a 2) _ guitar, a 3) _ camera and a 4) _ bike.
Happy birthday, Janet!
Это подарки Джанет на день рождения:
1) плюшевый мишка, 2) гитара, 3) камера и 4) велосипед.
С днём рождения, Джанет!
11. What are the presents? Write the sentences. Какие это подарки? Напишите предложения.
1. Look! These are my present. Two guitars, a bus and a plane.
2. Look! These are my present. Three cars, a teddy bear and a camera.
3. Look! These are my present. Two lorries, a train and a helicopter.
1. Смотри! Это мои подарки. Две гитары, автобус и самолет.
2. Смотри! Это мои подарки. Три машины, плюшевый мишка и фотоаппарат.
3. Смотри! Это мои подарки. Два грузовика, поезд и вертолет.
12. Make the sentences. Составь предложения.
1. This is my doll.
These are my dolls.
2. This is my teddy bear.
These are my teddy bears.
3. This is my helicopter.
These are my helicopters.
4. That is my roller skate.
Those are my roller skates.
5. This is my present.
These are my presents.
6. This is my kite.
These are my kites.
7. This is my glass.
These are my glasses.
8. That is my book.
Those are my books.
1. Это моя кукла. Это мои куклы.
2. Это мой плюшевый мишка. Это мои плюшевые мишки.
3. Это мой вертолет. Это мои вертолеты.
4. Это мой конек на роликах. Это мои роликовые коньки.
5. Это мой подарок. Это мои подарки.
6. Это мой воздушный змей. Это мои воздушные змеи.
7. Это мой стакан. Это мои очки.
8. Это моя книга. Это мои книги.
13. Read and complete the card. Прочтите и заполните открытку.
Дорогой Кенни,
Тебе одиннадцать сегодня!
С днем рождения!
С любовью от
Ерики
14. Do they rhyme? Read and circle. Они рифмуются? Прочитай и обведи.
plane / train
Yes / No
box / ball
Yes / No
car / guitar
Yes / No
самолет / поезд
коробка / мяч
машина / гитара
15. Match the items to the sounds. Сопоставьте предметы со звуками.
train guitar girl thirty plane car ball tall short
поезд гитара девочка тридцать самолет машина мяч высокий низкий
MODULE 3. It’s so Cute!
*MODULE 3. It’s so Cute!
1. Read and colour the picture. Прочтите и раскрасьте картинку.
This is Mr Potato Head. Look! He’s got fair hair. He’s got a big red nose and small green eyes. He’s got yellow ears and a pink mouth. He’s so funny!
Это мистер Картофельная голова. Смотри! У него светлые волосы. У него большой красный нос и маленькие зеленые глаза. У него желтые уши и розовый рот. Он такой забавный!
2. Read and write the letter. Прочтите и напишите букву.
1. She’s got a big nose and small ears. C
2. He’s got a big nose and a small mouth. E
3. They’ve got big ears and small noses. A
4. She’s got a big mouth and a big nose. B
5. He’s got big ears and big eyes. D
1 − C, 2 − E, 3 − A, 4 − B, 5 − D.
1. У нее большой нос и маленькие уши.
2. У него большой нос и маленький рот.
3. У них большие уши и маленькие носы.
4. У нее большой рот и большой нос.
5. У него большие уши и большие глаза.
3. Ask and answer the questions. Задайте и ответьте на вопросы.
1. A: What’s Kenny like?
B: He’s got fair hair and blue eyes.
2. A: What’s Martha like?
B: She’s got black hair and brown eyes.
3. A: What’s Liam like?
B: He’s got red hair and dark eyes.
4. A: What’s Sam like?
B: He’s got brown hair and green eyes.
4. Read and find stickers for these. Прочтите и найдите для них наклейки.
1. They’ve got small heads and long tails. Мыши
2. They’ve got cute faces and small pink ears. Котята
3. They’ve got long legs and big eyes. Лягушки
1. У них маленькие головы и длинные хвосты.
2. У них милые мордашки и маленькие розовые ушки.
3. У них длинные ноги и большие глаза.
5. Read and correct the sentences. Прочтите и исправьте предложения.
1. Dogs have got two legs.
No! Dogs haven’t got two legs. They’ve got four legs.
2. Cats have got one ear.
No! Cats haven’t got one ear. They’ve got two ears.
3. Horses have got six legs.
No! Horses haven’t got six legs. They’ve got four legs.
4. Rabbits have got long tails.
No! Rabbits haven’t got long tails. They’ve got short tails.
5. Mice have got five heads.
No! Mice haven’t got five heads. They’ve got one head.
6. Kangaroos have got short tails.
No! Kangaroos haven’t got short tails. They’ve got long tails.
1. У собак две ноги.
Нет! У собак не две ноги. У них четыре ноги.
2. У кошек одно ухо.
Нет! У кошек не одно ухо. У них два уха.
3. У лошадей шесть ног.
Нет! У лошадей не шесть ног. У них четыре ноги.
4. У кроликов длинные хвосты.
Нет! У кроликов не длинные хвосты. У них короткие хвосты.
5. У мышей пять голов.
Нет! У мышей не пять голов. У них одна голова.
6. У кенгуру короткие хвосты.
Нет! У кенгуру не короткие хвосты. У них длинные хвосты.
6. Read and write the questions. Then colour the picture. Прочтите и напишите вопросы. Затем раскрасьте картинку.
A: 1) Have you got a pet, Bill?
B: Yes, I have. Its name is Jet.
A: 2) Has it got four legs?
B: Yes, it has got four legs.
A: 3) Has it got big ears?
B: No, it’s got small ears.
A: 4) Has it got brown eyes?
B: Yes, it’s got brown eyes. And it’s got a black body.
A: 5) Has it got a long tail?
B: Yes, it’s got a long red tail.
A: 1) У тебя есть домашнее животное, Билл?
B: Да, есть. Его зовут Джет.
A: 2) У него четыре ноги?
B: Да, у него четыре ноги.
A: 3) У него большие уши?
B: Нет, у него маленькие уши.
A: 4) У него карие глаза?
B: Да, у него карие глаза. И у него черное тело.
A: 5) У него длинный хвост?
B: Да, у него длинный рыжий хвост.
7. Read and complete the email. Прочтите и заполните электронное письмо.
Dear Yuri,
Here 1) is a photo of our new house in Omsk. It 2) is a beautiful house! It 3) has got four big bedrooms. It’s 4) got a very big garden, too! We’ve 5) got a new pet. It 6) is a kitten. We 7) have also got Max, our dog. Max and the kitten 8) are very happy together.
What about you? 9) Are you happy with your new house? 10) Have you got a new pet? Write and tell me.
Love,
Viktor
Дорогой Юрий,
Вот 1) это фото нашего нового дома в Омске. Это 2) − красивый дом! В нем 3) есть четыре большие спальни. В нем еще 4) есть очень большой сад! У нас 5) есть новый питомец. Это 6) − котенок. У нас 7) есть также есть Макс, наша собака. Макс и котенок 8) очень счастливы вместе.
Что насчет тебя? 9) Ты счастлив в своем новом доме? 10) Есть ли у тебя новый питомец? Напиши и расскажи.
С любовью,
Виктор
8. Look and complete the crossword puzzle. Посмотрите и разгадайте кроссворд.
1. FEET СТУПНИ
2. TEETH ЗУБЫ
3. WOMEN ЖЕНЩИНЫ
4. MEN МУЖЧИНЫ
5. CHILDREN ДЕТИ
9. Go to the Student’s Book and read the story on pages 84−85. Then read the sentences and write yes or no. Перейдите к Учебнику и прочитайте рассказ на страницах 84−85. Затем прочтите предложения и напишите да или нет.
1. Emma and Mona go for a walk. yes
2. The kitten is in a box. no
3. It’s got a big nose. no
4. Harry and Lee have got wet legs and feet. yes
1. Эмма и Мона идут гулять. да
2. Котенок в коробке. нет
3. У него большой нос. нет
4. У Гарри и Ли мокрые ноги и ступни. да
10. Read, draw and colour the picture. Прочтите, нарисуйте и раскрасьте картинку.
I’m Karl the kitten. I’ve got two blue eyes. I’ve got a long tail and a fat body. I’m orange all over! I’m really cute!
11. Make the sentences. Составьте предложения.
1. У моей собаки длинное тело.
2. У тебя светлые волосы?
3. У меня нет коричневого кота.
4. У мыши длинный хвост?
5. У его котенка голубые глаза.
6. У него большие ступни.
12. Listen and circle the right picture. Слушайте и обведите правильную картинку.
1. − Has Sue got a pet frog?
− Yes, she has.
− Is it a green and yellow frog?
− No, it’s a green and black frog.
2. − Has she got a cat?
− She’s got two cats.
− Have they got blue eyes?
− Yes, they have.
3. − Has she got a mouse?
− Oh, yes! She’s got a white mouse.
− A white mouse?
− Yes!
4. − Sue’s got a dog, too!
− Has it got long ears?
− No, it’s got very short ears.
1. − У Сью есть домашняя лягушка?
− Да, есть.
− Это зелено−желтая лягушка?
− Нет, это зеленая с черным лягушка.
2. − У нее есть кошка?
− У нее две кошки.
− У них голубые глаза?
− Да.
3. − У нее есть мышь?
− О да! У нее есть белая мышь.
− Белая мышь?
− Да!
4. − У Сью еще есть собака!
− У нее длинные уши?
− Нет, у нее очень короткие уши.
1 − B, 2 − A, 3 − A, 4 − B.
13. Choose a word. Write the correct word next to the numbers 1−7. There is one example. Выберите слово. Напишите правильное слово рядом с числами 1−7. Сделан один пример.
fish sofa eyes house milk kite tail leg
У меня четыре 1) ноги, два уха, два синих 2) глаза и длинный 3) хвост. Я − маленькое животное. Я живу в 4) доме. Я люблю есть 5) рыбу. Мой любимый напиток − 6) молоко. Я сплю на 7) диване и люблю играть мячами. Что я? Я − кошка!
14. Unscramble the letters and write the words. Then match them to the sounds. Расшифруй буквы и напиши слова. Затем сопоставьте их со звуками.
1. book книга
2. home дом
3. chair стул
4. bear медведь
5. ear ухо
6. foot стопа
7. nose нос
8. hear слышать
15. Complete the song. Завершите песню.
Мой бедный 1) старый 2) медведь
3) У него нет 4) нос
И всего одно 5) хорошее 6) ухо!
И сейчас его 7) волосы уже не светлые,
Но мне мой Тедди 8) дорог!
MODULE 4. Talent Show
*MODULE 4. Talent Show
1. Find the stickers for these. Найдите для этого наклейки.
1. She can dance. 2. He can jump. 3. She can draw.
4. She can fly. 5. She can ride a horse. 6. He can swim.
1. Она умеет танцевать. 2. Он умеет прыгать. 3. Она умеет рисовать.
4. Она умеет летать. 5. Она умеет кататься на лошади. 6. Он умеет плавать.
2. What can they do? Write sentences. Что они умеют делать? Напишите предложения.
1. Lee can ride a horse.
2. Emma can draw.
3. Harry can swim.
4. Mona can ride a bike.
1. Ли умеет ездить верхом.
2. Эмма умеет рисовать.
3. Гарри умеет плавать.
4. Мона умеет ездить на велосипеде.
3. Listen and put a tick (√) or a cross (X). Слушайте и поставьте галочку (√) или крестик (X).
What can Alvin do? Что умеет делать Элвин?
− Can you play the piano?
− No, I can’t play the piano.
− Can you dance, Alvin?
− Yes, I can!
− Can you draw?
− Oh, yes! I can draw very well.
− Can you swim?
− Swim? Oh, yes!
− Ты умеешь играть на пианино?
− Нет, я не умею играть на пианино.
− Ты умеешь танцевать, Элвин?
− Да, я умею!
− Ты умеешь рисовать?
− О да! Я очень хорошо рисую.
− Ты умеешь плавать?
− Плавать? О да!
4. Ask and answer the questions. Then, write them. Задай и ответь на вопросы. Затем напиши их.
draw √ ride a horse X
jump X play the piano X
dance √ swim √
1. Can he draw? Yes, he can.
2. Can he jump? No, he can’t.
3. Can he dance? Yes, he can.
4. Can he ride a horse? No, he can’t.
5. Can he play the piano? No, he can’t.
6. Can he swim? Yes, he can.
1. Он умеет рисовать? Да, он умеет
2. Он умеет прыгать? Нет, не умеет.
3. Он умеет танцевать? Да, он умеет.
4. Он умеет ездить на лошади? Нет, не умеет.
5. Он умеет играть на пианино? Нет, не умеет.
6. Он умеет плавать? Да, он умеет.
5. Look, read and match the items to the speech bubbles. Посмотрите, прочтите и сопоставьте предметы с репликами.
a. We can hop! 2 Мы можем подпрыгивать!
b. We can ride a bike! 4 Мы умеем кататься на велосипеде!
c. We can sing! 1 Мы можем петь!
d. We can jump! 3 Мы умеем прыгать!
1 − c, 2 − a, 3 − d, 4 − b.
6. Make the sentences. Составить предложения.
1. Собака swim √ jump √ fly X
Dogs can swim and jump, but they can’t fly.
2. Лягушка jump √ swim √ draw X
Frogs can jump and swim, but they can’t draw.
3. Паук run √ jump √ swim X
Spiders can run and jump, but they can’t swim.
1. Собаки умеют плавать и прыгать, но они не умеют летать.
2. Лягушки умеют прыгать и плавать, но они не умеют рисовать.
3. Пауки умеют бегать и прыгать, но они не умеют плавать.
7. Look, read and circle the right answers. Посмотрите, прочитайте и обведите правильные ответы.
1.
A: Он умеет ездить на велосипеде?
В: Да, умеет. / Нет, не умеет.
2.
A: Он умеет танцевать?
В: Да, умеет. / Нет, не умеет.
3.
A: Она умеет играть на пианино?
В: Да, умеет. / Нет, не умеет.
4.
A: Он умеет плавать?
В: Да, умеет. / Нет, не умеет.
5.
A: Он умеет летать?
В: Да, умеет. / Нет, не умеет.
6.
A: Она умеет ездить на лошади?
В: Да, умеет. / Нет, не умеет.
8. You are a famous magician! Draw and write what you can do. Вы известный фокусник! Нарисуйте и напишите, что вы умеете.
9. Go to the Student’s Book and read the story on pages 100−101. Then read and write a name. Перейдите к Учебнику и прочитайте рассказ на страницах 100−101. Затем прочтите и напишите имя.
1. She can play the piano. Emma
2. She can sing. Mona
3. He can play the guitar. Lee
4. He’s a very good magician. Harry
1. Она умеет играть на пианино.
2. Она умеет петь.
3. Он умеет играть на гитаре.
4. Он очень хороший фокусник.
10. Read and match the pictures to the speech bubbles. Прочтите и сопоставьте картинки с репликами.
1 − c, 2 − a, 3 − d, 4 − b.
1. У меня есть идея!
2. Вот и Удивительный Гарри!
3. Вы видите очки?
4. Ты очень хороший фокусник!
11. Look at the table and write questions and short answers. Посмотрите на таблицу и напишите вопросы и короткие ответы.
drive a car ride a horse play tennis sing play the piano
Irina X √ X X √
Ruslan X √ √ √ X
Mikhail √ X X √ X
1. A: Ирина умеет водить машину?
B: Нет, не умеет.
2. А: Руслан умеет ездить на лошади?
В: Да, умеет.
3. А: Михаил умеет петь?
В: Да, умеет.
4. А: Ирина умеет играть в теннис?
B: Нет, не умеет.
5. А: Руслан умеет играть на пианино?
В: Нет, не умеет.
6. A: Михаил умеет ездить на лошади?
В: Нет, не умеет.
12. Complete the texts and read them. Дополните тексты и прочтите их.
drive ride on fast fly
1. Динь! Динь! Я умею ездить на моем велосипеде! Иногда быстро, а иногда медленно! Смотри, как я еду!
2. Ой! Ой! Я могу летать на моем самолете! Ремень безопасности надет! Ура!
3. Бип! Бип! Я могу водить мою машину! Смотри, как я еду!
13. Make the sentences. Составьте предложения.
1. brother / Her / can’t / the piano. / play
Her brother can’t play the piano.
2. you / the / aeroplane? / see / Can
Can you see the aeroplane?
3. fly / Nadia / can’t / but / can / she / a bike. / ride
Nadia can’t fly but she can ride a bike.
4. They / well. / sing / can’t / very
They can’t sing very well.
1. Ее брат не умеет играть на пианино.
2. Вы видите самолет?
3. Надя не умеет летать, но умеет кататься на велосипеде.
4. Они не могут хорошо петь.
14. Choose the right word and complete the text. Подберите правильное слово и дополните текст.
1. is / am
2. Her / His
3. have / has
4. a / an
5. has / can
6. isn’t / can’t
This 1) is my brother!
2) His name is Benny. He is a clown. He 3) has got big feet, 4) a big red nose and his hair is green! Benny 5) can draw and sing very well, but he 6) can’t dance.
Это 1) мой брат!
2) Его зовут Бенни. Он − клоун. У него 3) большие ноги, 4) большой красный нос и зеленые волосы! Бенни 5) умеет рисовать и петь очень хорошо, но он 6) не умеет танцевать.
15. Read the story and find the words. Then write the words to the transcription. Прочтите рассказ и найдите слова. Затем напишите слова в транскрипцию.
The Sailor Cat
Tom is a white cat. He hasn’t got a home. He’s cold and hungry.
Tom then sees a sailor. The sailor has got some fish.
«Meow,» says Tom to the sailor. «Hello,» says the sailor. «Here’s a fish for you.»
Tom eats the fish. «I like this sailor,» Tom thinks and runs after him into his ship.
From that day on Tom has got a home, food, and people to love him. He stays on the ship and is a real sailor cat.
Кот−матрос
Том − белый кот. У него нет дома. Ему холодно и он голоден.
Затем Том видит моряка. У моряка есть рыба.
«Мяу,» − говорит Том моряку. «Здравствуй,» − говорит моряк. «Вот тебе рыбка.»
Том ест рыбу. «Мне нравится этот моряк,» − думает Том и бежит за ним на его корабль.
С этого дня у Тома есть дом, еда и люди, которых он любит. Он остается на корабле и становится настоящим матросским котом.
1. /waɪt/ white
2. /həʊm/ home
3. /seɪlə/ sailor
4. /fɪʃ/ fish
5. /ʃɪp/ ship
6. /deɪ/ day
7. /fʊd/ food
8. /lʌv/ love
9. /steɪz/ stays
10. /kꬱt/ cat
1. белый
2. дом
3. моряк
4. рыба
5. корабль
6. день
7. еда
8. любить
9. остается
10. кот
16. Read the story again and answer the questions. Прочтите историю еще раз и ответьте на вопросы.
1. What’s the cat’s name?
Cat’s name is Tom.
2. Has he got a home?
No, he hasn’t. He hasn’t got a home.
3. What has the sailor got?
The sailor has got some fish.
1. Как зовут кота?
Кота зовут Том.
2. У него есть дом?
Нет. У него нет дома.
3. Что есть у моряка?
У моряка есть немного рыбы.
MERRY CHRISTMAS!
==MERRY CHRISTMAS!
• Complete the text. Дополни текст.
presents star Christmas tree Christmas carols Santa
Рождество − мое любимое время в году. Мы украшаем нашу 1) Рождественскую елку и сверху вешаем большую 2) звезду. Мы поем 3) Рождественские колядки в школе. Мы с братом ждем 4) Санту, чтобы он принес нам наши 5) подарки.
Я люблю Рождество. Это здорово!
CONSOLIDATION
==CONSOLIDATION
1. Read and colour. Then write mummy, daddy, sister, brother. Почитай и раскрась. Затем напиши мама, папа, сестра, брат.
My mummy is yellow and green. Моя мама желтого и зеленого цвета.
My daddy is blue and red. Мой папа синего с красным цвета.
My sister is purple and pink. Моя сестра фиолетового с розовым цвета.
My brother is orange and black. Мой брат оранжевого и черного цвета.
Не забудьте раскрасить рисунок в соответствующие цвета!
2. Unscramble the letters and then write the words. Draw lines. Расшифруй буквы, а затем напиши слова. Нарисуй линии.
1. pencil карандаш
2. schoolbag школьная сумка
3. book книга
4. rubber ластик
5. desk письменный стол
6. pencil case пенал
3. Circle eight presents. Use the remaining letters to write Mark’s question. Обведите восемь подарков. Оставшимися буквами напишите вопрос Марка.
− What is your present? − Какой у тебя подарок?
− It’s an aeroplane! − Это самолет!
1. roller skates роликовые коньки
2. bike велосипед
3. car автомобиль
4. teddy bear плюшевый мишка
5. helicopter вертолет
6. camera фотоаппарат
7. lorry грузовик
8. guitar гитара
4. Find the missing numbers. Найди пропущенные числа.
1 10 20 30 40 − forty
2 44 42 40 38 − thirty−eight
3 15 20 25 30 − thirty
4 33 36 39 42 − forty−two
5 50 45 40 35 − thirty−five
5. Colour the jobs to get to Willow. Раскрасьте профессии, чтобы добраться до Уиллоу.
START − teacher − milkman − singer − magician − fireman − policeman − postman − Willow
СТАРТ − учитель − молочник − певец − фокусник − пожарный − полицейский − почтальон − Уиллоу
6. Read and draw the picture. Прочтите и нарисуйте картинку.
ears уши
eyes глаза
legs ноги
arms руки
mouth рот
tail хвост
7. Read and colour the picture. Прочтите и раскрасьте картинку.
My Di!
by Kelly
Look at Di the dinosaur. She is very funny! She’s got a pink head and yellow hair. She’s got blue eyes, a black nose and orange ears.
Di’s got purple arms and hands and red legs and feet.
She’s got a big green body, too.
I think Di’s great!
Моя Ди!
от Келли
Посмотрите на динозавра Ди. Она очень веселая! У нее розовая голова и желтые волосы. У нее голубые глаза, черный нос и оранжевые уши.
У Ди руки и кисти рук фиолетового цвета и красного цвета ноги и ступни.
У нее еще большое зеленое тело.
Я считаю, что Ди великолепна!
8. Now draw your dinosaur and write about it. Теперь нарисуйте своего динозавра и напишите о нем.
My Zavrik!
by Nika
Look at Zavrik the dinosaur. He is very funny! He’s got a red head and orange hair. He’s got green eyes, a yellow nose and purple ears.
Do’s got red arms and hands and blue legs and feet.
He’s got a big brown body.
I think Zavrik’s great!
Мой Заврик!
автор: Ника
Посмотрите на динозавра Заврика. Он очень смешной! У него красная голова и оранжевые волосы. У него зелёные глаза, желтый нос и фиолетовые уши.
У До красные руки и ноги и голубые ноги и ступни.
У него еще большое коричневое тело.
Я думаю, что Заврик великолепен!
9. Look and write what the children can or can’t do. Посмотрите и напишите, что дети умеют, а что не умеют делать.
1. Mary can’t draw.
2. Mark can play the guitar.
3. Claire can sing.
4. Peter can’t ride a bike.
5. Sam can play football.
6. Jenny can fly a kite.
1. Мэри не умеет рисовать.
2. Марк умеет играть на гитаре.
3. Клэр умеет петь.
4. Питер не умеет ездить на велосипеде.
5. Сэм умеет играть в футбол.
6. Дженни умеет запускать воздушного змея.
BOARD GAMES
==BOARD GAMES
==Board Game 1
1. Key Обозначение
Go back to start Вернись на начало
Say what it is Скажи, что это
Say the missing word(s) Скажи пропущенное слово(а)
Say or do Скажи или сделай
START НАЧАЛО
Count to ten. Сосчитай до десяти.
One, two three, four, five, six, seven, eight, nine, ten.
What’s this? _ a pen.
What’s this? It’s a pen. Что это? Это ручка.
Say your favourite colour. Назови свой любимый цвет.
My favourite colour is blue. Мой любимый цвет синий.
How _ are you? I’m nine.
How old are you? I’m nine. Сколько тебе лет? Мне 9.
Name the characters from Troll Tales. Назовите персонажей из Troll Tales.
The characters from Troll Tales are Trog and Pog. Персонажи Рассказов о троллях Трог и Пог.
Nice to meet you! Приятно с Вами познакомиться!
_ to the Magic Forest!
Welcome to the Magic Forest! Добро пожаловать в Волшебный лес!
Say the name of Mona’s dog. Назовите имя собаки Моны.
What’s your name? Maria. Как тебя зовут? Мария.
Sing the Colours Song. Спойте «Цветную песню».
Colours Song
Hello purple, hello blue,
Red for me and green for you!
Hello orange, yellow too,
Red for me and green for you!
Goodbye purple, goodbye blue,
Red for me and green for you!
Goodbye orange, yellow too,
Red for me and green for you!
Цветная песня
Привет фиолетовый, привет синий,
Красный для меня и зеленый для тебя!
Привет оранжевый, желтый тоже,
Красный для меня и зеленый для тебя!
Прощай фиолетовый, прощай синий,
Красный для меня и зеленый для тебя!
Прощай, оранжевый, желтый тоже,
Красный для меня и зеленый для тебя!
==Board Game 2
1. Key Обозначения
Go back to start Вернись на начало
Say what it is Скажи, что это
Say the missing word(s) Скажи пропущенное слово(а)
Say or do Скажи или сделай
START
Name three of Harry’s birthday presents.
Thank you. _ welcome.
Sing It’s my birthday today!
What are these? _ cars.
Name four things you can recycle.
Who’s this? _ my mum.
_ Birthday!
Name three jobs.
What’s this? _ it and see.
Name six members of a family.
FINISH
НАЧАЛО
Назови три подарка Гарри на день рождения.
Спасибо. _ пожалуйста.
Спой Сегодня мой день рождения!
Что это? _ машины.
Назовите четыре вещи, которые вы можете переработать.
Кто это? _ моя мама.
_ День рождения!
Назови три профессии
Что это? _ это и посмотри.
Назовите шесть членов семьи.
ФИНИШ
A red bus, two red lorries, a big car.
Thank you. You’re welcome.
It’s my birthday today:
It’s my birthday today,
It’s my birthday today!
These are my presents,
It’s my birthday today!
Here’s a kite and a plane,
And a super toy train!
These are my presents,
It’s my birthday today!
Here’s a ball and a car,
And a new toy guitar!
These are my presents,
It’s my birthday today!
What are these? These are cars.
Paper, plastic, glass, aluminium.
Who’s this? She’s / This is my mum.
Fireman, milkman, postman.
What’s this? Open it and see.
Brother, sister, mum, dad, grandma, grandpa.
Красный автобус, два красных грузовика, большая машина.
Сегодня мой день рождения:
Сегодня мой день рождения,
Сегодня мой день рождения!
Это мои подарки,
Сегодня мой день рождения!
Вот змей и самолет,
И супер игрушечный поезд!
Это мои подарки,
Сегодня мой день рождения!
Вот мяч и машина,
И новая игрушечная гитара!
Это мои подарки,
Сегодня мой день рождения!
Что это? Это автомобили.
Бумага, пластик, стекло, алюминий.
Это кто? Она / Это моя мама.
Пожарный, молочник, почтальон.
Что это? Открой и посмотри.
Брат, сестра, мама, папа, бабушка, дедушка.
==Board Game 3
1. Key Обозначения
Go back to start Вернись на начало
Say what it is Скажи, что это
Say the missing word(s) Скажи пропущенное слово(а)
Say or do Скажи или сделай
I can dance, sing, ride a bike and swim.
It’s got a small nose!
Beep, beep, beep!
Beep! Beep! Beep!
I can drive my car!
Seat belt on, watch me go!
Beep! Beep! Beep!
I can drive my car
Sometimes fast and sometimes slow!
Yeeow! Yeeow! Yeeow!
I can fly my plane!
Seat belt on, watch me go!
Yeeow! Yeeow! Yeeow!
I can fly my plane
Sometimes fast and sometimes slow!
Ring! Ring! Ring!
I can ride my bike!
Helmet on, watch me go!
Ring! Ring! Ring!
I can ride my bike
Sometimes fast and sometimes slow!
Can you sing? Yes, I can.
My favourite character is Winnie−the−Pooh. He is very funny. He’s got a yellow body and brown eyes. Winnie−the−Pooh has got small hands and feet, too. He’s fantastic!
What does he look like? He’s got blue eyes.
Can you fly? No, I can’t.
A nose, a mouth, eyes, ears.
Has she got long hair? Yes, she has.
I’ve got hair on my ears:
I’ve got hair on my ears.
I’ve got hair on my head.
I’ve got hair on my tail.
I’ve got hair on my legs!
I’ve got hair everywhere,
From my head to my feet!
I’ve got hair everywhere,
I’m a kitten and I’m sweet!
I’ve got hair on my tummy.
I’ve got hair on my feet.
And when I lick my body,
I’ve got hair on my teeth!
Я умею танцевать, петь, кататься на велосипеде и плавать.
У него маленький носик!
Бип! Бип! Бип!
Бип! Бип! Бип!
Я умею водить машину!
Ремень безопасности застегнут, смотри, как я еду!
Бип! Бип! Бип!
Я могу водить машину
Иногда быстро, а иногда медленно!
Ага! Ага! Ага!
Я могу управлять своим самолетом!
Ремень безопасности застегнут, смотри, как я еду!
Ага! Ага! Ага!
Я могу летать на своем самолете
Иногда быстро, а иногда медленно!
Динь! Динь! Динь!
Я могу ездить на велосипеде!
Шлем надет, смотри, как я еду!
Динь! Динь! Динь!
Я могу ездить на велосипеде
Иногда быстро, а иногда медленно!
Ты умеешь петь? Да, я умею.
Мой любимый персонаж − Винни−Пух. Он очень смешной. У него желтое тело и карие глаза. У Винни−Пуха еще маленькие ручки и ножки. Он фантастический!
Как он выглядит? У него голубые глаза.
Ты можешь летать? Нет, я не могу.
У нее длинные волосы? Да.
У меня волосы на ушах:
У меня волосы на ушах.
У меня волосы на голове.
У меня волосы на хвосте.
У меня волосы на ногах!
У меня везде волосы,
С головы до ног!
У меня везде волосы,
Я котенок и я милый!
У меня на животе волосы.
У меня на ногах волосы.
И когда я облизываю свое тело,
У меня волосы на зубах!
MY PICTIONARY
==MY PICTIONARY
==My numbers
• Find the stickers for these. Найди подходящие наклейки.
two − 2
eight − 8
nineteen − 19
seventeen − 17
twelve − 12
==My classroom
• Find the stickers for these. Найди подходящие наклейки.
ruler линейка
pen ручка
notebook блокнот
sharpener точилка
pencil case пенал
==Lee’s family
• Find the stickers for these. Найди подходящие наклейки.
brother, Wen брат, Вэн
mum, Kim мама, Ким
dad, Chin папа, Чин
sister, Lan сестра, Лан
grandpa дедушка
grandma бабушка
==At the Toy Shop
• Find the stickers for these. Найди подходящие наклейки.
roller skates роликовые коньки
camera фотоаппарат
lorry грузовик
helicopter вертолет
present подарок
==My face/My body
• Find the stickers for these. Найди подходящие наклейки.
eye глаз
teeth зубы
mouth рот
body тело
leg нога
foot стопа
hair волосы
ear ухо
head голова
arm рука
hand кисть руки
==Time for action
• Find the stickers for these. Найди подходящие наклейки.
do karate заниматься каратэ
play the piano играть на пианино
ride a horse кататься на лошади
jump прыгать
fly летать
swim плавать
draw рисовать
dance танцевать
SCHOOL PLAYS
==SCHOOL PLAYS
==The Magic Forest
==The Toy Shop
The Toy Shop
Scene 1
Emma: Look, a toy shop! Let’s buy a present for Harry’s birthday!
Alvin: What are these?
Emma: They’re teddy bears.
Alvin: What are they?
Audience: Teddy bears!
Alvin: They are nice!
Lee: No, not a teddy bear!
Alvin: What are these?
Mona: Bikes!
Alvin: What are they?
Audience: Bikes!
Alvin: They are nice!
Lee: No, not a bike!
Alvin: What are these?
Emma: Roller skates!
Alvin: What are they?
Audience: Roller skates!
Alvin: They are nice!
Lee: No, not roller skates!
Alvin: What are these?
Mona: Balls!
Alvin: What are they?
Audience: Balls!
Alvin: They are nice!
Lee: No, not a ball!
Mona & Emma: What, then?
Lee: Look at these cars! Cool!
Mona & Emma: Yes! Yes! A car for Harry!
Alvin: Yes! Yes! A car for Harry!
All: Oh, oh! Hello, Harry!
Scene 2
Emma: Happy Birthday, Harry. This is for you.
Harry: What is it?
Emma: Open it and see!
Erlina: What is it?
Audience: A guitar!
Harry: Wow! A guitar! Thank you!
Mona: Happy Birthday, Harry! This is for you.
Harry: What is it?
Mona: Open it and see!
Erlina: What is it?
Audience: A ball!
Harry: Wow! A ball! Thank you!
Lee: Happy Birthday, Harry! This is for you.
Harry: What is it?
Lee: Open it and see!
Erlina: What is it?
Audience: An aeroplane!
Harry: Wow! An aeroplane! Thank you!
Emma, Mona & Lee: Happy Birthday, Harry!
Alvin & Erlina: Let’s sing, everyone!
All: It’s my birthday today,
It’s my birthday today!
These are my presents,
It’s my birthday today!
Here’s a kite and a plane,
And a super toy train!
These are my presents,
It’s my birthday today!
Here’s a ball and a car,
And a new toy guitar!
These are my presents,
It’s my birthday today!
Магазин игрушек
Сцена 1
Эмма: Смотрите, магазин игрушек! Давайте купим подарок Гарри на день рождения!
Элвин: Что это?
Эмма: Это плюшевые мишки.
Элвин: Что это?
Зрители: Плюшевые мишки!
Элвин: Они милые!
Ли: Нет, не плюшевый мишка!
Элвин: Что это?
Мона: Велосипеды!
Элвин: Что это?
Зрители: Велосипеды!
Элвин: Они милые!
Ли: Нет, не велосипед!
Элвин: Что это?
Эмма: Роликовые коньки!
Элвин: Что это?
Зрители: Роликовые коньки!
Элвин: Они милые!
Ли: Нет, только не на роликовых коньках!
Элвин: Что это?
Мона: Мячи!
Элвин: Что это?
Зрители: Мячи!
Элвин: Они милые!
Ли: Нет, не мяч!
Мона и Эмма: Что тогда?
Ли: Посмотрите на эти машины! Круто!
Мона и Эмма: Да! Да! Машина для Гарри!
Элвин: Да! Да! Машина для Гарри!
Все: Ой, ой! Привет, Гарри!
Сцена 2
Эмма: С Днем Рождения, Гарри. Это для тебя.
Гарри: Что это?
Эмма: Открой и посмотри!
Эрлина: Что это?
Зрители: Гитара!
Гарри: Вау! Гитара! Спасибо!
Мона: С Днем Рождения, Гарри! Это для тебя.
Гарри: Что это?
Мона: Открой и посмотри!
Эрлина: Что это?
Зрители: Мяч!
Гарри: Вау! Мяч! Спасибо!
Ли: С Днем Рождения, Гарри! Это для тебя.
Гарри: Что это?
Ли: Открой и посмотри!
Эрлина: Что это?
Зрители: Самолет!
Гарри: Вау! Самолет! Спасибо!
Эмма, Мона и Ли: С Днем Рождения, Гарри!
Элвин и Эрлина: Давайте споем, все!
Все: Сегодня мой день рождения,
Сегодня мой день рождения!
Это мои подарки,
Сегодня мой день рождения!
Вот змей и самолет,
И супер игрушечный поезд!
Это мои подарки,
Сегодня мой день рождения!
Вот мяч и машина,
И новая игрушечная гитара!
Это мои подарки,
Сегодня мой день рождения!
==In the Park
In the park
Scene 1
Katy the Kitten: Hello, everybody!
Audience: Hello!
Katy the Kitten: I’m Katy the Kitten! What can I do? Guess! Can I play play the piano?
Audience: No!
Katy the Kitten: No, I can’t play the piano. Can I fly?
Audience: No!
Katy the Kitten: No, I can’t fly. Can I draw?
Audience: No!
Katy the Kitten: No, I can’t draw. Can I drive a car?
Audience: No!
Katy the Kitten: No, I can’t drive a car. But I can sing! Can you sing?
Audience: Yes!
Katy the Kitten: Can you dance?
Audience: Yes!
Katy the Kitten: Sing and dance with me!
AllI’ve got hair on my ears.
I’ve got hair on my head.
I’ve got hair on my tail.
I’ve got hair on my legs!
I’ve got hair everywhere,
From my head to my feet!
I’ve got hair everywhere,
I’m a kitten and I’m sweet!
I’ve got hair on my tummy.
I’ve got hair on my feet.
And when I lick my body,
I’ve got hair on my teeth!
I’ve got hair everywhere,
From my head to my feet!
I’ve got hair everywhere,
I’m a kitten and I’m sweet!
Harry: Come on, everyone. Hurry up!
Mona, Lee &Emma: OK, Harry. Wait!
Katy the Kitten:Oh, dear! Time to go. I know! I can climb this tree!
Scene 2
Harry: It’s a great day for the park! Look! A red bus, a blue bike, a yellow plane and a green car! Wow!
Mona: Look! A car. I can drive the car!
Harry: Can Mona drive the car?
Audience: Yes, she can!
Mona: Yes, I can! Watch me go! Come on, everyone, sing!
All: Beep! Beep! Beep!
I can drive my car!
Seat belt on, watch me go!
Beep! Beep! Beep!
I can drive my car
Sometimes fast and sometimes slow!
Emma: Look! A plane. I can fly the plane!
Harry: Can Emma fly the plane?
Audience: Yes, she can!
Emma: Yes, I can! Watch me go! Come on, everyone, sing!
All: Weeow! Weeow! Weeow!
I can fly my plane!
Seat belt on, watch me go!
Weeow! Weeow! Weeow!
I can fly my plane
Sometimes fast and sometimes slow!
Lee: Look! A bike. I can ride a bike!
Harry: Can Lee ride a bike?
Audience: Yes, he can!
Lee: Yes, I can! Watch me go! Come on, everyone, sing!
All: Ring! Ring! Ring!
I can ride my bike!
Helmet on, watch me go!
Ring! Ring! Ring!
I can ride my bike
Sometimes fast and sometimes slow!
Emma, Lee &Mona: It’s fun in the park!
Harry: Come on. It’s time to go home!
All: Goodbye, everyone!
Audience: Goodbye!
В парке
Сцена 1
Котенок Кэти: Всем привет!
Зрители: Здравствуй!
Котенок Кэти: Я Котенок Кэти! Что я умею делать? Угадайте! Я умею играть на пианино?
Зрители: Нет!
Котенок Кэти: Нет, я не умею играть на пианино. Я умею летать?
Зрители: Нет!
Котенок Кэти: Нет, я не умею летать. Умею ли я рисовать?
Зрители: Нет!
Котенок Кэти: Нет, я не умею рисовать. Я умею водить машину?
Зрители: Нет!
Котенок Кэти: Нет, я не умею водить машину. Но я умею петь! Вы умеете петь?
Зрители: Да!
Котенок Кэти: Вы умеете танцевать?
Зрители: Да!
Котенок Кэти: Пойте и танцуйте со мной!
Все: У меня волосы на ушах.
У меня волосы на голове.
У меня волосы на хвосте.
У меня волосы на ногах!
У меня везде волосы,
С головы до ног!
У меня везде волосы,
Я котенок и милашка!
У меня на животе волосы.
У меня на ногах волосы.
И когда я облизываю свое тело,
У меня волосы на зубах!
У меня везде волосы,
С головы до ног!
У меня везде волосы,
Я котенок и я − милашка!
Гарри: Пойдемте, все. Торопитесь!
Мона, Ли и Эмма: Хорошо, Гарри. Подожди!
Котенок Кэти: О боже! Пора идти. Я знаю! Я могу залезть на это дерево!
Сцена 2
Гарри: Отличный день для парка! Смотрите! Красный автобус, синий велосипед, желтый самолет и зеленая машина! Ух ты!
Мона: Смотрите! Автомобиль. Я умею водить машину!
Гарри: Мона умеет водить машину?
Зрители: Да, умеет!
Мона: Да, могу! Смотрите, как я еду! Давайте все, пойте!
Все: Бип! Бип! Бип!
Я умею водить машину!
Ремень безопасности застегнут, смотрите, как я еду!
Бип! Бип! Бип!
Я могу водить машину
Иногда быстро, а иногда медленно!
Эмма: Смотрите! Самолет. Я могу управлять самолетом!
Гарри: Эмма может управлять самолетом?
Зрители: Да, может!
Эмма: Да, я умею! Смотрите, как я еду! Давайте все, пойте!
Все: Ой! Ой! Ой!
Я могу управлять своим самолетом!
Ремень безопасности застегнут, смотрите, как я еду!
Ой! Ой! Ой!
Я могу летать на своем самолете
Иногда быстро, а иногда медленно!
Ли: Смотрите! Велосепед. Я могу ездить на велосипеде!
Гарри: Ли умеет ездить на велосипеде?
Зрители: Да, он умеет!
Ли: Да, я умею! Смотрите, как я еду! Давайте все, пойте!
Все: Динь! Динь! Динь!
Я могу ездить на велосипеде!
Шлем надет, смотрите, как я еду!
Динь! Динь! Динь!
Я могу ездить на велосипеде
Иногда быстро, а иногда медленно!
Эмма, Ли и Мона: В парке весело!
Гарри: Пойдемте. Время идти домой!
Все: Всем до свидания!
Зрители: До свидания!
CUTOUTS
==CUTOUTS
1. Cut out the characters. Вырежьте персонажей.
2. Stick straws onto the characters. Наклейте на персонажей соломинку.
3. Play with your friends. Играйте с друзьями.
− Hi, Lee. I’m Tina. − Привет, Ли. Я Тина.
− Hi, Harry. Nice to meet you! − Привет, Гарри. Приятно с Вами познакомиться!
Конец первой части рабочей тетради