Steerco meeting что это
steering committee
Смотреть что такое «steering committee» в других словарях:
steering committee — ➔ committee * * * steering committee UK US noun [C] (also steering group) ► MANAGEMENT a group of people chosen to manage a particular activity or project: »A steering committee has been set up to investigate the possibility of a buy out. »A… … Financial and business terms
steering committee — index management (directorate) Burton s Legal Thesaurus. William C. Burton. 2006 steering committee … Law dictionary
steering committee — (also steering group) ► NOUN ▪ a committee that decides on the priorities or order of business of an organization … English terms dictionary
steering committee — ☆ steering committee n. a committee, as of a legislative body, appointed to arrange the order of business … English World dictionary
steering committee — noun a committee to arrange the order of business for some larger (legislative) body • Hypernyms: ↑committee, ↑commission * * * noun, pl ⋯ tees [count] : a group of people who are in charge of managing or directing something The CEO consulted… … Useful english dictionary
steering committee — UK / US noun [countable] Word forms steering committee : singular steering committee plural steering committees a group of people who make decisions about a project … English dictionary
Steering Committee — Im Projektmanagement bezeichnet der Begriff Lenkungsausschuss das oberste beschlussfassende Gremium einer Projektorganisation (Aufbauorganisation), das die Vertreter möglichst aller Beteiligten am Projekt ( stakeholder ) zumindest jedoch den… … Deutsch Wikipedia
steering committee — priežiūros komitetas statusas Aprobuotas sritis finansinės paramos administravimas ir kontrolė apibrėžtis Asignavimų valdytojo paskirtas komitetas, atsakingas už kontroliuojančiojo fondo arba tiesiogiai įgyvendinamos finansų inžinerijos priemonės … Lithuanian dictionary (lietuvių žodynas)
steering committee — steering com.mittee n a committee that guides or directs a particular activity … Dictionary of contemporary English
steering committee — steering com,mittee noun count a group of people who make decisions about a project … Usage of the words and phrases in modern English
steering committee — (also steering group) noun a committee that decides on the priorities or order of business of an organization … English new terms dictionary
5 классных вещей в процессах американской компании
Хочу поделиться интересными и полезными приемами в организации процессов компании в США. Я 9 лет работала в одной продуктовой компании, с момента окончания института, там было много хорошего, но мне с какого-то момента стало интересно «а как у других?». Примерно 8 месяцев назад мне постучался HR и позвал на собеседование в проектную компанию на позицию DBA для работы на компанию из США. В этот момент я работала на позиции заместителя технического директора. Такое предложение было довольно неожиданным, я не отнеслась к нему серьезно – посмотреть как у других хотелось, но не с таким резким снижением в карьере. Но, я согласилась прийти на собеседование – интересен был процесс.
Я решила принять предложение и прийти в компанию – поработать над интересной задачей и посмотреть как организованы процессы в американской компании. Надо здесь оговориться, что у меня были розовые очки. Я считала, что если компания в Америке, то все процессы у нее внутри налажены, руководители работают по принципам Стивена Кови и Ицхака Адизеса. К моему удивлению, это оказалось не так. Розовые очки были сняты, но нашлось много полезного и нового в работе компании.
1. Scrum
Сама методология с ее плюсами и минусами заслуживает отдельной статьи. Пока только скажу, что разработка делится на «спринты». Каждый спринт 2 недели. Предполагается, что все задачи будут закрыты за этот срок. Если вдруг, кто-то быстрее справится со своими задачами на спринт, то он подключится и поможет тем, кто не успевает. Оценка сложности задачи, на мой взгляд, очень полезная штука, проводится коллективно. Есть созвон 1 раз в неделю, в течение которого команда обсуждает еще неоцененные задачи и присваивает сложность – на закрытом голосовании. Потом, когда все проголосовали, уже видно, кто и сколько поставил, если есть большие расхождения в оценке — люди, которые оценили задачу, высказываются и обсуждают. В итоге группа приходит к общей оценке задачи. Штука длительная (редко занимает меньше 2-х часов), но, на мой взгляд, полезная. Во-первых, все в курсе основных задач. Во-вторых, такой метод позволяет более объективно оценить сложность и объем задачи.
2. Demo для руководства каждый спринт
Не знаю, насколько часто встречается проблема, когда руководство компании не понимает, что делают программисты. В моей первой компании это был наболевший вопрос. Мы пробовали всякие отчеты, которые в итоге руководство не читало, в итоге вопрос повис, а непонимание осталось. А было такое простое решение. Презентация — раз в 2 недели (здесь по окончанию каждого спринта) с кратким обзором того, что было сделано понятным для бизнес-людей языком. Это дает руководству понимание, чем заняты люди и возможность понять туда ли движется проект.
3. All hands meeting
Вот это уже demo для сотрудников от руководства. С описанием основных приоритетов развития компании, достижений, и направления дальнейшего развития. На мой взгляд, замечательная штука. Она дает, во-первых, понимание людям какие задачи решает руководство и над чем оно работает. Во-вторых, это дает возможность соотнести свои приоритеты и принципы развития с приоритетами и принципами развития компании – так можно все время проверять, а по пути ли вам?
На таком «созвоне» обычно присутствует вся компания. И у всех есть возможность задать вопрос в эфире. Длится примерно 1 час. Проводится 1 раз в месяц или в квартал, в зависимости от компании.
4. Code review
Это больше техническая часть, но тоже очень полезная. Организация применения изменений в первой компании была следующая: разработчик вносил изменения, тестировал, отдавал тестировщику, затем следовала обязательная часть с подробным code review со стороны руководителя. Далее руководитель уже применял изменения к работающей системе. Мы не могли придумать как избавится от части с просмотром кода. А решение очень простое – code review должны делать сами разработчики. Только не тот, который писал код, а 2-3 других человека. Все их комментарии и замечания должны быть внимательно изучены и применены, либо автор-разработчик должен убедить своих коллег, что его решение лучше. Один момент – разработчики должны быть мотивированы делать code review. Иногда ожидание получения отзыва от других занимает столько же времени, сколько сама задача, а потом возвращаться к уже написанному коду и править его неудобно.
5. Bridge call во время проблемы
Если случается какая-то непредвиденная ситуация, например, загрузка ЦПУ на рабочем сервере возрастает до 90% и не удается в течение 5 минут устранить эту проблему, организуется Bridge call специалистов компании. Присутствуют DBA и ведущие разработчики.
Сначала я была довольно скептически настроена к таким «созвонам». Мне казалось, это должно скорее мешать решению проблемы. Однако я вижу эффективность этого метода – решение обычно находится и проблема разрешается. Такая совместная работа позволяет найти причину, благодаря тому, что несколько людей выдвигают предположения и занимаются поиском проблемы и ее решения.
Вход в систему
Навигация
Подписка:
QR код подписки
Использование материалов
Коллеги, перед использованием материалов данного сайта, пожалуйста, ознакомьтесь с
Правилами использования материалов сайта
Подписка на обновления
Коллеги, если вы желаете быть в курсе обновлений сайта, вы можете оформить бесплатную подписку. Это занимает 1 минуту. Далее, описаны способы подписки.
Что такое управляющий комитет?
Назначение управляющего комитета
В различных методологиях управления проектами часто встречается такой термин “Управляющий комитет” (Steering committee). Давайте разберемся, что же это за зверь в приложении к управлению проектами. Здесь и далее буду говорить только об ИТ проектах, в большей части, о внедрении систем, т.к. мой опыт, преимущественно получен именно в таких проектах. Как правило, на подобных проектах задействованы две или более стороны, т.е. те, кто внедряют системы или, как их обычно называют, Консультант или Подрядчик и те, кому внедряют и кто платит деньги, или Заказчик. Бывает, что в проекте участвует и третья сторона, но это уже частный случай, который никак не влияет на тему статьи, управляющий комитет.
В каждом проекте (и в большинстве методологий управления проектами), одним из обязательных действий является назначение руководителя (менеджера) проекта. Руководитель проекта, как правило, назначается как со стороны Консультанта, так и со стороны Заказчика. Разумеется, бывают относительно простые и небольшие проекты, при которых руководитель проекта назначается только со стороны Консультанта, но мы их не рассматриваем в данной статье, т.к. управляющий комитет на таких проектах не формируется. Руководители проекта назначаются для выполнения вполне конкретных действий таких, как управление расписанием, стоимостью, рисками, командой проекта. Т.е. в их задачу входит контроль работ по проекту, а зона ответственности, обычно, ограничена рамками проекта. Но что делать, если возникает какая-либо проблема вне компетенции руководителя проекта? Например, если кто-то в компании ставит палки в колеса проекту или, если возникли принципиальные расхождения во мнениях менеджеров проектов, или если нужно утвердить изменения в расписании проекта и смещение вех? В этом случае, должен быть кто-то, кто примет решение по вопросу/проблеме. Этим органом и является управляющий комитет. Также, этот орган управления осуществляет общий надзор за проектом, и в случае отсутствия проектного офиса, в функции управляющего комитета может входить надзор за выполнением процедур принятых в компании.
Состав управляющего комитета
Теперь, когда мы определились с функциями управляющего комитета, определим, кто в него входит. Явно, что для того, чтобы принимать решения по проекту, которые не входят в компетенцию руководителя проекта, это должны быть сотрудники, стоящие выше руководителя проекта по служебной иерархии. Обычно, в управляющий комитет со стороны Заказчика, входят сотрудники, как минимум на одну-две ступени выше менеджера проекта по должности. Обязательно в управляющий комитет входят Спонсор проекта и Заказчик проекта, т.е. те лица, которые осуществляют финансирование проекта и отвечают за приемку результатов проекта. Со стороны Консультанта, в управляющий комитет обычно входит куратор проекта, который на одну, либо две ступени выше по должности, чем руководитель проекта со стороны Консультанта.
Формирование и функционирование управляющего комитета
Формирование управляющего комитета происходит на стадии инициации проекта. Часто его создание прописывается в контракте Заказчика с Консультантом, в других случаях в уставе проекта или, что более предпочтительно в плане управления проектом. Минус указания на формирование управляющего комитета при написании устава проекта в том, что данный пункт может легко затянуть согласование самого устава проекта. Тут многое зависит от методологии управления проектом. Управляющий комитет собирается, не слишком часто. Его достаточно редкие встречи обусловлены двумя моментами: a) в состав комитета входят сотрудники, занимающие высоки должности, и соответственно, их время слишком дорого стоит, чтобы тратить его по пустякам б) вопросы, которые призван решать управляющий комитет, достаточно серьезны и при грамотном управлении проектом возникают не часто. Однако, моя большая рекомендация для всех менеджеров проектов, пусть комитет будет. Он может собираться редко, но у вас должна быть возможность озвучить проблему тем, кто может ее решить. Помимо регулярных собраний комитета, часто в план коммуникаций включают возможность сбора управляющего комитета в экстренных случаях (критерии таких случаев, также прописываются в плане коммуникаций). Постарайтесь не допустить тихого затухания собраний управляющего комитета. Возможно, это поможет вам избежать критических ошибок. Роспуск управляющего комитета осуществляется либо при окончании проекта, либо при окончании контракта с Консультантом.
Рекомендации
Ну и напоследок, несколько рекомендаций по поводу управляющего комитета.
1. Постарайтесь, чтобы в состав управляющего комитета вошел ваш руководитель
2. Постарайтесь, чтобы в состав управляющего комитета вошли сотрудники на две-три ступени выше вас в служебной иерархии.
3. Включайте членов управляющего комитета в список заинтересованных сторон (stakeholders) проекта и контролируйте их ожидания и требования.
4. Говорите правду. Управляющий комитет не то место, где стоит что-то скрывать.
What Is a Steering Committee? How to Organize It? [5 Essential Steps]
What Is the Purpose of a Steering Committee?
Steering committees are advisory bodies that are made up of senior stakeholders or experts that provide guidance on a lot of different issues that could face companies such as budgets, new endeavors, company policy, marketing strategies, and project management concerns.
On a departmental level, these groups can help with the selection, definition, and control of projects. Project steering committees are likely a part of a larger project governance structure that has the duty of managing the team’s progress when it comes to meeting project goals and deadlines.
Stakeholders can include executives and client representatives. Specifically, their purpose is to make sure projects align with business objectives, monitor progress, approving any changes related to scope or budgets, conflict resolution, project strategy, and the overall task of getting the team to produce deliverables eventually.
Why Is It Important to Have an Effective Steering Committee?
Every departmental project may not require the help or management of a steering committee. However, if the plan is for a considerable amount of cross-departmental interaction and the involvement of a lot of internal stakeholders, then help from a steering committee is necessary. One of their primary functions is to manage conflicts that could arise between departments and stakeholders. A steering committee that includes individuals from a lot of different sectors can make sure all relevant voices are heard. Steering committees can also help teams keep the right perspective when it comes to their projects, stay on budget, and carefully analyze the impact that any changes could cause to the original scope. Because their role can help create success or failure, leaders need to work to put together steering committees that are effective. Here are a few pieces of data that reveal why the guidance of an efficient and effective steering committee is needed for companies tackling larger projects:
All of these issues could have likely been mitigated by a well-trained governing body like a project steering committee. However, before discussing ways to create an effective steering committee, leaders need to understand the challenges to accomplishing this.
Challenges to Establishing a Steering Committee
Steering committees are an important component of the project management process. When creating one, there are some challenges and potential pitfalls that leaders need to be aware of.
Handling Differing Personalities and Interests
It is crucial for leaders to have various levels of managers and executives on the steering committee. This creates a lot of positives as many voices and interests can be taken into account throughout the project lifecycle. Unfortunately, this can also create a challenge as personality conflicts can arise since those in senior leadership may take a more active decision-making role over those that are mid-level managers. This can create tense conflicts and competing interests.
An Increase in Meetings
Naturally, steering committees will want to meet to decide on project budgets, scopes, changes, and any other topic that could arise. The potential problem with this is that it could take time away from the actual work that needs to be done. Team members may have to wait longer than anticipated for decisions from the steering committee which could push the entire project past a deadline.
The Threat of Bargaining
Again, many of the members of the steering committee could only be concerned about their interest. Therefore, leaders have to be sure they set parameters about how long the project will be analyzed and how many requirements and specifications will be changed or added. This needs to be outlined through the steering committee creation process.
Defined Roles
This might not be everyone’s first time on a steering committee, so many will probably know the basics of how it works. However, everyone does not have experience on the current project. As a result, it is imperative that leaders clearly define what the role of each member of the steering committee is. This can be difficult if it is a large group of people.
A Higher Probability of Group-Think
Often, there is either one person or a small group of people who decide to take the lead in a group setting. They may either have strong opinions or act in their own self-interests, which makes it difficult for those who oppose them to voice their views concerning project scope or direction.
5 Essential Steps to Create an Effective Steering Committee
With challenges and disadvantages in mind, leaders can make informed decisions on taking steps to create an effective steering committee. Below are steps leaders can take to create well-functioning and efficient project steering committees.
Pick the Right People
There are a lot of factors that leaders need to take into account when selecting individuals for a steering committee.
A. The first is the individual’s personality and the likelihood that they are successful working in teams.
B. The other major factor is organizational representation. For large projects, various departments should be represented in the organization by someone with appropriate decision-making authority.
Inform Them of the Project
A. Regardless of the experience that everyone may have serving on steering committees, each person needs to understand the plan, description, purpose, and current scope.
B. Members should receive information before the initial meeting so they can craft any questions they have beforehand.
Set Clear Rules and Goals
A. Leaders need to give steering committee members the tools to perform their duties by setting standards and clear goals.
B. Does the budget need to stay within a specific parameter?
C. How many deadline or scope changes will be allowed?
D. Is there a limit on ideas that can be implemented? These are all questions that need to be answered in meetings with steering committee members.
Schedule Follow-Up Meetings as Necessary
A. Frequent meetings can decrease efficiency and effectiveness. Therefore, leaders need to only schedule meetings when there is something appropriate to discuss such as a budget or scope change.
B. If changes are not frequent, leaders may want to schedule benchmark meetings throughout the development of the project as needed.
C. It is crucial that every session has a defined purpose.
Make Communication and Debriefing a Priority
A. This can happen through developing a mechanism for committee members to communicate with each other and the project manager.
B. Leaders can create a plan for teams to meet with the steering committee to answer questions and update them on progress, or even utilize a company intranet for progress updates.
C. After the completion of the project, leaders should debrief with committee members to gain insight into the process and any problems that occurred.
Best Practices for Developing a Steering Committee
Below are helpful tips leaders can use to create an effective and efficient steering committee that guide project teams to success.
Provide Training and Coaching
There may be some members that are new to serving on a steering committee. Leaders can help ease them into their duties by providing training and coaching. Committee members are as productive as their experience will allow, so it is essential that leaders offer an adequate education for committee members new and experienced.
Keep a Manageable Size
Leaders should make it a priority to not make steering committee teams to small or big. One change management framework suggested that leaders keep the size to around six, a size large enough to represent a lot of the organization’s department but not too big to encroach on efficiency.
Always Provide Agenda Information Beforehand
Meetings will go a lot faster and operate at a higher level of efficiency if agendas concerning project information are given to the steering committee before they arrive. This will allow them to craft any initial questions they have before the meeting to save time.
Encourage Fast Decision-Making
It makes sense for members to take time to make informed decisions, however, when a group is involved, a decision that should only take 24 hours could end up taking a week if there are not any established parameters for how long decision-making should take. Leaders should express that the purpose is not about rushing decisions, but facilitating efficiency so that teams are not left to push back deadlines.
Have a Liaison Between the Project Manager and Committee
It is a great idea to have the project manager serve as a liaison between the project manager and steering committee. It will cut down confusion if all questions, concerns, and decisions are communicated to the project manager so they can disperse the information uniformly.
If done correctly, steering committees can be a useful governing body for project managers. The priority of every leader regarding project management should be to increase efficiency and create an environment where the steering committee can fulfill their duties efficiently. This involves selecting the right people, outlining clear responsibilities, establishing times to meet, and setting parameters on decision-making. Project managers cannot handle the burden of leading a massive project by themselves, so it is favorable to have a steering committee that can step in and provide guidance and assistance.
Effective collaboration with your steering committee is all about communicating effectively.
ProsperFormsВ is a cloud solution for effective communication with your steering committee. It brings a more light-hearted tone to messaging making it easily digestible, and makes it easy for teams to provide updates and receive feedback regularly.
How to use ProsperForms for status reports:
How to start:
Step 1:В Create your free account and create a new applet by selecting a customizable form template.
As soon as a new record is added, participants with “View” rights will receive an email notification and can view it in real time on the Timeline screen.
Get instant access to historical data and files with powerful search and filtering capabilities:
The dashboard screen allows you to save time when you want to check a high-level overview, with quick one-click retrieval of the relevant information.
steering committee meeting
Смотреть что такое «steering committee meeting» в других словарях:
The International World Wide Web Conferences Steering Committee — (IW3C2) is a professional organization registered in Switzerland which promotes Web research and development by organizing and supporting high quality international conferences that cover all aspects of the World Wide Web.Mission* To ensure the… … Wikipedia
committee — com‧mit‧tee [kəˈmɪti] noun [countable] a group of people within an organization such as a government, company, or political party who have been chosen or elected in order to do a particular job, take decisions etc: • They will discuss the issue… … Financial and business terms
Committee of Ministers of the Council of Europe — The Committee of Ministers of the Council of Europe (French: Comité des ministres du Conseil de l Europe) or commonly the Committee of Ministers (French: Comité des ministres) is the Council of Europe s decision making body. It comprises the… … Wikipedia
committee — noun ADJECTIVE ▪ central ▪ joint ▪ standing ▪ ad hoc, special ▪ select ▪ … Collocations dictionary
Joint Information Systems Committee — The Joint Information Systems Committee (JISC) supports United Kingdom post 16 and higher education and research by providing leadership in the use of ICT (Information and Communications Technology) in support of learning, teaching, research and… … Wikipedia
UK Atmospheric Dispersion Modelling Liaison Committee — The UK Atmospheric Dispersion Modelling Liaison Committee (ADMLC) is composed of representatives from UK governmental departments, agencies and research organizations as well as from non governmental organizations and groups. The ADML s purpose… … Wikipedia
Srikrishna committee’s involvement in the Telangana movement — Srikrishna committee on Telangana or Committee for consultations on the situation in Andhra Pradesh (CCSAP) is a committee headed by former chief justice B. N. Srikrishna to look into the demand for separate statehood for Telangana or keep the… … Wikipedia
National Advisory Committee for Aeronautics — NACA redirects here. For other uses, see NACA (disambiguation). National Advisory Committee for Aeronautics NACA The official seal of NACA, depicting the Wright brothers first flight at Kitty Hawk … Wikipedia
Standing committee (United States Congress) — Main article: United States congressional committee In the United States Congress, standing committees are permanent legislative panels established by the United States House of Representatives and United States Senate rules. (House Rule X,… … Wikipedia
Consultative Committee for Space Data Systems — The Consultative Committee for Space Data Systems (CCSDS) was formed in 1982 by the major space agencies of the world to provide a forum for discussion of common problems in the development and operation of space data systems. The Committee meets … Wikipedia
Conférence des primats — La conférence des primats (en anglais Primates Meeting) est un des organes de la Communion anglicane. Les chrétiens de confession anglicane ont formé plusieurs églises autonomes, appelées provinces et ayant une assise géographique déterminée. À… … Wikipédia en Français