Transferable skills что это
transferable skills
Смотреть что такое «transferable skills» в других словарях:
transferable skills — UK US noun [plural] HR ► skills used in one job or career that can also be used in another: »Leadership is a highly transferable skill … Financial and business terms
Transferable skills analysis — is a set of tests or logic to determine what positions a person may fill if they currently have no position (eg. a recent immigrant) or they cannot do their last position (for example, because of an injury). An informal transferable skills… … Wikipedia
transferable — trans|fer|a|ble [ træns fɜrəbl ] adjective something that is transferable can be used by another person, in another organization, on another date, etc.: Tickets are not transferable. transferable skills BUSINESS skills that can be used in… … Usage of the words and phrases in modern English
transferable — [[t]trænsfɜ͟ːrəb(ə)l[/t]] ADJ If something is transferable, it can be passed or moved from one person or organization to another and used by them. Use the transferable skills acquired from your previous working background. Your Railcard is not… … English dictionary
transferable skill — /trænsˌfa:rəb(ə)l skɪl/ noun a skill that is not related to the performance of a particular job or task (NOTE: The skills that make people good at leadership, communication, critical thinking, analysis or organisation are among those thought of… … Marketing dictionary in english
transferable — UK [trænsˈfɜːrəb(ə)l] / US [trænsˈfɜrəb(ə)l] adjective 1) able to be used by another person, in another organization, on another date etc Tickets are not transferable. 2) business able to be used in different jobs or different situations… … English dictionary
transferable — adjective able to be transferred To start a new career, you need transferable skills … Wiktionary
transferable — adj. VERBS ▪ be ▪ become ADVERB ▪ easily, freely, highly, readily ▪ The shar … Collocations dictionary
Skill — Skills redirects here. For the One Tree Hill character, see Antwon Skills Taylor. Skilled redirects here. For the Australian company, see SKILLED Group. For other uses, see Skill (disambiguation). A skill is the learned capacity to carry out pre… … Wikipedia
skill — The ability to accurately forecast returns. We measure skill using the information coefficient. Bloomberg Financial Dictionary * * * skill skill [skɪl] noun [countable, uncountable] an ability to do something well, especially because you have… … Financial and business terms
Что такое transferable skills и 4 самых нужных из них
Вам встречалось английское словосочетание transferable skills – переносимые навыки? Если вы еще не сталкивались с этим понятием, то вот как его объясняет Ричард Кэразерс, заместитель директора отдела профориентации в Имперском колледже Лондона.
Как правило, передаваемые навыки нельзя отнести к техническим или предметным знаниям. Они могут развиваться в одной обстановке и пригождаться в совершенно другой – именно поэтому их называют переносимыми навыками: они легко переносятся между различными ролями и отраслями. Например, умение планировать, вовремя выявлять и решать проблемы, показывать хорошие результаты как при спокойных условиях, так и под давлением, творческий подход и лидерство пригождаются в совершенно разных условиях и на разных должностях.
Список продолжать можно долго, но Ричард Кэразерс предлагает свой топ-4 самых нужных переносимых навыков, который он сформировал на основе многих собеседований со многими кандидатами. А мы подскажем, как можно развивать эти навыки на английском.
Коммуникация (Communication)
Самый затребованный из навыков, хотя это достаточно широкое и расплывчатое понятие, включающие умение общаться в разных форматах (в отчетах, презентациях, по почте, при личном разговоре).
Очень важно уметь донести свои мысли до других, иначе они так и не смогут оценить, насколько оригинальны и удачны ваши идеи. Если чувствуете, что этот навык у вас еще не сильно развит, попробуйте развивать его разносторонне, используя разные форматы. Например, если вы боитесь публичных выступлений, это может быть почвой для дальнейшего роста – начинайте с небольших аудиторий и внимательно слушайте отзывы, чтобы улучшать это умение.
Что можно сделать, чтобы развить этот навык на английском: посещайте курсы английского – наши основаны на коммуникативной методике, а также укрепляйте свои умения на разговорных клубах. Не забывайте про грамматические клубы, чтобы формулировать мысли грамотно. Также можно записаться на наши курсы английского для работы: English for Negotiations, English for Business Meetings, English for Presentations, а также English for Business Communications.
Организованность (Organisation)
Умение управлять своим временем очень важно для успеха. Вам нужно уметь заранее планировать свое время, вписываться в дедлайны и разбивать сложные задачи на маленькие и попроще. Очень важно также уметь выставлять приоритеты своим задачам, распределяя их по степени важности и срокам, в которые они должны быть выполнены.
Организованные люди обычно могут определить отвлекающие факторы и контролировать их. Кроме того, очень важно знать границы своих возможностей и не брать на себя больше, чем можете справиться.
Что можно сделать, чтобы развить этот навык на английском: как минимум, приучайте себя вовремя сдавать домашние задания. Еще можно попробовать вести еженедельник на английском, записывая туда свои планы, ставя себе сроки и т.д. – это дополнительная тренировка и английскому, и организованности.
Полезные статьи, видео, слова и выражения
Умение работать в команде (Teamwork)
В большинстве компаний вам придется работать в коллективе, а не в одиночку, поэтому нужно уметь хорошо общаться, выполнять свои обязательства и данные обещания, уметь разрешать конфликтные ситуации переговорами, а также откладывать личные цели ради достижения коллективных.
В таких условиях очень важен навык слушания, а также умение вовремя замечать расхождение во взглядах и объяснять свою точку зрения. Именно поэтому большинство обучающих программ, особенно в университетах, включают групповые проекты. Часто при этом участники получают как общую оценку за проект, так и оценку от членов своей команды за вклад в проект.
Что можно делать, чтобы развивать этот навык на английском: прокачивать свои разговорные навыки, а также умение слушать на уроках английского и в разговорных клубах, пойти на курс English for Negotiations или English for Business Meetings.
Умение вести непринужденную беседу (Small Talk)
Конечно, в резюме это не укажешь, но это очень важный навык. Очень часто именно неумение вести small talks приводит к тому, что русскоговорящие кажутся англоговорящим достаточно грубыми. Ведь вместо того, чтобы мягко настроиться на собеседника, у нас принято «не тратить попусту время человека и сразу переходить к делу». В англоязычном мире (особенно при разговоре с клиентами) очень ценится умение установить базовую связь и доверие, продемонстрировать свою расположенность к человеку.
Поскольку на культурном уровне этот навык у нас не очень ценится, ему мало где обучают. Но его можно развивать и самому. Например, если вы попробуете заговорить с человеком из вашей группы, с которым до этого ни разу не общались. Сначала эта задача может показаться очень сложной, а разговор звучать неестественно и никак не клеиться, но чем больше вы будете пробовать непринужденно беседовать с мало- и незнакомыми людьми, тем лучше и проще у вас будет получаться.
Что можно делать, чтобы развивать этот навык на английском: попробуйте завести small talk с одногруппниками – это будет полезно для всех вас. Не забывайте посещать speaking clubs – на них вы тоже будете встречать незнакомых людей – студентов из других групп.
Transferable Skills
Updated 1 November 2021
In this article Skip to section
What Are Transferable Skills?
As a graduate searching for employment, you will likely come across the term transferable skills and wonder what’s meant by this.
This is a specific set of skills that don’t belong to a particular niche, industry or job; they are general skills that can be transferred between jobs, departments and industries (hence the name).
Employers often value these skills because they can be used in so many ways in the workplace.
Transferable skills are those that you develop as you progress through employment, education or training.
Communication, problem solving and teamwork are all examples of transferable skills because they can be used in any employed role, your education or vocational training.
As such, it is important that you emphasise your transferable skills throughout your application documents and during your interview.
These skills can go a long way to persuading a potential employer that you are the perfect fit for their company, even if you don’t necessarily have the experience.
Transferable skills are the tools you’ll need to adapt to any new job.
The Importance of Transferable Skills
If you want to secure a graduate opportunity, you are going to have to demonstrate a specific set of skills needed for the role.
Some of these skills will be specific to the industry while others (transferable skills) are those that you can build on and develop throughout your career.
Transferable skills tend to bring the following benefits for candidates and employers:
Flexibility. In an increasingly competitive job market, companies want to recruit employees who can diversify and complete multiple tasks and roles. When you have a diverse skill set, this will set you apart from the other applicants and shows you have greater flexibility.
Diversity. The more transferable skills you have, the more diversity you can offer to a potential employer. The experiences that you have had during your studies, work experience or academic projects have all allowed you to develop a range of skills, many of which can be put to good use in any role.
Portability. The nature of transferable skills means they can be taken with you when you move jobs. As you progress, the skills that you currently have will improve and you will also gain new ones too.
Employability. Even if you have very little work experience, building a strong CV around your transferable skills will strengthen your chances of success. Although you may not have direct work experience, these transferable skills will demonstrate that you can adapt to new demands.
The Top 10 Transferable Skills for Graduates
A complete list of transferable skills is beyond the scope of this article, so we’ve put together a list of the 10 we consider most important:
1) Business Strategy
Understanding business strategy is a fundamental skill, whether you are joining a small business or a large corporation.
The term ‘business strategy’ is used to describe a set of actions, plans and goals concerning how the business intends to compete in a particular market with a specific product or service offering.
Developing a business strategy and implementing it is certainly not easy, but understanding what is required to achieve this is the key.
This transferable skill is about understanding how to put together a strategy that involves careful planning, knowledge of the market and defining organisational goals. These skills would be beneficial in any role, from sales through to finance.
2) Leadership and Team Management
Effective leadership and management involves taking charge and motivating others to achieve specific goals on an individual, team and company level.
Possessing leadership and team management skills will mean that you can effectively manage groups and delegate responsibilities, plan and coordinate a variety of tasks, solve problems and resolve conflict, make and implement decisions, and coach others.
These skills don’t necessarily have to be workplace-related. They can be acquired through a group project at university, a period of work experience or time spent carrying out voluntary work.
3) Problem Solving
Every business encounters issues and if you can demonstrate your ability to solve problems, this will be a major bonus for your application.
Some problems are easier to solve than others and often they relate to the achievement of goals and the barriers that prevent these goals from being achieved.
4) Teamwork Ability
Collaborative working is a must for any organisation. Employers want to see their staff work together toward the achievement of common goals.
Effective teamwork involves sharing credit and accepting responsibility for your own work, being receptive to the ideas and suggestions of your colleagues, building rapport with staff across all areas of the business, and establishing effective communication channels to avoid duplicated work, mistakes or other problems.
5) Data Analysis
Being able to analyse data is a key task in many different businesses.
From identifying patterns to understanding customer metrics, the ability to evaluate information effectively will contribute in some way to the business.
The complexity of this analysis will depend on the company and the specific role, but an aptitude for interpreting information, extracting results and developing reports is a valuable transferable skill.
An employee should be able to use databases to collect data, analyse it and then interpret the information they have collected.
Data collection and analysis is relevant to many different roles, from finance and IT through to marketing and sales.
6) Communication Skills
Being able to communicate well is perhaps one of the most basic employability skills.
Verbal communication is about communicating clearly and concisely with others, whether it is a customer or colleague.
In the world of work, you will be required to present information to a range of audiences both inside and outside the business. Not all of these people will have an understanding of your work, so being able to communicate with clarity, and articulating your ideas in a logical, organised and effective way is important.
Written communication is also important. Good writing skills are as important as being able to speak to someone clearly.
Many employees will be asked to prepare reports and explain specific information about products, services and business operations.
The majority of written communications are created to encourage the reader to take some form of action, so you must be able to demonstrate a natural ability to write persuasively and engage the reader.
7) Time Management
Time management is a way in which you organise and plan your time to carry out specific activities.
Effective time management boosts productivity, meaning that you can complete more work in less time, even when you are working under pressure.
Good time management is about planning your day, minimizing distractions and carrying out regular reviews to make sure that you are making progress.
A significant factor in time management is prioritization, and it is only with practice that you can learn to prioritise your tasks more effectively, focusing on the most urgent tasks rather than less important activities.
8) Work Ethic
Having a strong work ethic is often part of your own values. It is based on a personal understanding of taking pride in your work because you want to, rather than the rewards that you may receive.
Demonstrating a positive approach to work and being honest – as well as taking initiative and caring about your co-workers – are all factors that convey a strong work ethic.
In addition, learning new skills, showing a commitment to your employer and being responsible for your own work even when things don’t go as you planned, all illustrate a good work ethic.
9) Commercial Awareness
Showing that you understand the marketplace in which your employer operates, as well as knowing what makes a business successful, is a key requirement in many jobs and even more important when applying for graduate vacancies.
Once appointed, you will be able to offer a more tailored level of customer service and support the business better if you demonstrate keen commercial awareness.
This could include:
10) Listening and Providing Feedback
Listening is the ability to understand and interpret messages and it is key to all successful communication.
Poor listening skills result in a breakdown in communication, as well as irritation or frustration.
Better listening skills – and consequent feedback – can boost service delivery, increase productivity and create better information sharing.
Which Jobs Require Transferable Skills?
Although transferable skills may be role-related, many of them can be used in a range of different industries.
Below we’ve looked at which transferable skills are most likely to be preferred for three different industries:
Transferable Skills in Retail
Among the most desired transferable skills for the retail sector are:
Transferable Skills in Management
General management skills are highly sought after, as a good manager will be able to transfer easily between sectors.
The key skill that can be transferred to different roles is leadership.
An individual who can demonstrate the ability to lead, manage and motivate a team would be highly desirable to any recruiter.
Transferable Skills in Not For Profit
Within this sector, skills such as problem solving, communication, data analysis and teamwork are essential.
Possessing any of these skills would be useful when dealing with large organisations or a diverse range of individuals, from local community organisations through to corporate decision-makers.
Emphasising Transferable Skills in Your CV or Interview
Once you have identified what transferable skills you have, ensure that you incorporate them into your CV.
If you have very little work experience, then a functional CV focused on your skills rather than your experience would be more effective.
Demonstrate how you used your skills in a specific scenario – giving a brief synopsis of the situation, what you did and the outcome.
Try to make your CV achievements focused.
Strategically place transferable skills throughout your CV, including in a brief professional summary section which describes you, your skills and your qualities in about six to seven lines at the top of the CV.
This is designed to catch the attention of the recruiter and encourage them to read further.
When it comes to the interview, you can expand on your CV in more detail, providing specific examples of when you demonstrated commercial awareness or solved a problem.
It’s one thing saying that you have a specific skill – demonstrating that you can use it effectively is very important.
Как развиваться в профессии: советы от эксперта по карьерному консультированию
Путь от начинающего специалиста до профессионала, востребованного на рынке труда, состоит из многих этапов. Тщательное планирование не поможет избежать всех сложностей, но, вкладываясь в свои знания и навыки и обрастая связями в выбранной сфере, можно достичь поставленной цели и добиться значительных успехов в карьере.
С чего начинать своё профессиональное развитие, как достичь успеха в профессии, какие могут возникнуть трудности на карьерном пути и как повысить свою стоимость на рынке, рассказывает Мария Болотская, эксперт по карьерному консультированию и корпоративному обучению, руководитель центра карьеры Павловской гимназии, комьюнити-менеджер школы инноваций ИКРА.
Руководитель центра карьеры Павловской гимназии, комьюнити-менеджер школы инноваций ИКРА. Рассказала о профессиональном развитии
Автор-фрилансер. Оформила ответы в статью
Карьерное планирование: какой метод выбрать начинающему специалисту
Планирование карьерного пути — первый шаг развития специалиста. Ожидание мифического призвания и поиски сверхмотивации и супервдохновения неэффективны, гораздо важнее отталкиваться не от идеальных представлений, а от собственного интереса и способностей, оценить свои сильные и слабые стороны и направления деятельности, в которых вы можете их успешно применить либо скрыть недостатки.
Есть два способа планирования карьерного роста, которые можно условно назвать эджайл-подходом (от англ. agile) и последовательным (водопадным) подходом (англ. Waterfall model).
Оба подхода пришли из сферы управления проектами, где применяются уже давно — хотя водопадный метод в диджитале вытесняется эджайлом из-за недостатка гибкости. Рассмотрим их подробнее:
Водопадный подход — это определение большой карьерной цели и построение дорожной карты, которая поможет этой цели добиться. Человек, решивший строить карьерные планы с помощью этого подхода, выбирает должность или место работы, к которым стремится больше всего, и выстраивает схему, по которой сможет добиться желаемого. Это похоже на запланированное путешествие: конечный пункт определён, билеты и отели забронированы, маршрут построен и все экскурсии расписаны заранее. Каждый шаг прописан, как будто вся карьера — это жёсткое техническое задание с чётко определёнными сроками, от которых нельзя отклоняться.
Могут возникнуть сомнения в эффективности данной модели: может показаться, что она слабо применима в условиях постоянно меняющегося современного мира. Но водопадная модель жизнеспособна, если человек уверен в выборе карьеры и не рассматривает никаких альтернатив.
Как ярко выраженный пример такого подхода можно вспомнить историю из фильма «Гаттака»: юноша живёт в антиутопическом обществе, где все генномодифицированы и практически бессмертны. Они неуязвимы, они идеальные работники и не болеют, а герой рождён в естественных условиях и имеет определённые проблемы со здоровьем. Но у него есть мечта. Он хочет полететь в космос, на базу Гаттака. Законы общества не позволяют ему это сделать, но эта мечта настолько сильная, что ради неё он преодолевает все барьеры и находит способ исполнить её. Это — пожалуй, наиболее показательный пример водопадной модели в действии.
Такой подход таит в себе определённые опасности, особенно для начинающих специалистов. При движении к цели возникает множество факторов, которые невозможно предвидеть. Может сложиться впечатление, что всё идёт совершенно не так, как должно.
Важно помнить, что это нормально, если события идут не по идеальному плану. В любом путешествии, отклонившись от запланированного маршрута, можно наткнуться на уникальные места и обрести неожиданные инсайты. Так и возникающие сложности на пути к карьере мечты можно преодолевать с пользой для себя, извлекая новый опыт и приобретая новые навыки.
Второй подход — эджайл — предполагает разделение процесса на мини-задачи и их поочерёдное выполнение. Плюс такого метода в гибкости: возникающие помехи на карьерном пути превращаются в очередные этапы, небольшие неудачи достаточно легко преодолеваются, а успешное выполнение задач мотивирует.
Вспомним Стива Джобса: его карьерный путь попадает под модель эджайл. Была определена окончательная цель: он понимал, что хочет заниматься электроникой, но его путь состоял из множества этапов. На заре карьеры Джобс собирал компьютеры и работал техником — не представлял чёткой профессии, но знал, чем хочет заниматься, следил за новинками и тенденциями, был гибок и достиг поставленной цели.
На этом пути вы тоже знаете свою конечную цель, но вас не ограничивают жёсткие рамки. Вы знаете, куда должны прийти, и двигаете свою карьеру короткими спринтами — этапами, которые подстраиваются под сложившуюся ситуацию. Незапланированное профессиональное обучение или вынужденная смена работы не разрушают ваш план, а вписываются в него как дополнительные шаги.
Преграды на пути к развитию: пик глупости и синдром самозванца
Известен так называемый эффект Даннинга — Крюгера: когда начинаются первые успехи, человек впадает в эйфорию. Всё кажется простым и понятным, можно с лёгкостью вообразить себя профессионалом. В этот момент и наступает пик глупости.
Основная опасность этого периода — это даже не ошибки, которые совершает начинающий специалист, а риск зависнуть в этом состоянии и обвинять не собственную некомпетентность, а всех вокруг.
То, что сотрудник оказался на пике глупости, довольно просто определить. Ему кажется, что он лучше и профессиональнее своего окружения. Любые проекты видятся неоправданно лёгкими, сам он способен справиться с любой задачей, а все остальные только тормозят работу. Другие маркеры — отрицание обратной связи, особенно развивающей, и некорректное выставление сроков по задачам, когда кажется, что работа выполнима за неделю, а по факту требуется гораздо больше времени.
Пик глупости — не проблема, если человек вовремя поймёт свою ошибку. К этому явлению стоит относиться как к этапу карьеры, свойственному многим. Главное — вовремя выйти из этого состояния, лучше всего с опорой на старших коллег.
Обратная ситуация складывается, когда человек приобретает синдром самозванца. Ему начинает казаться, что он хуже и глупее окружающих и что как специалист он ничего не стоит. Слишком критичное отношение к себе — тоже нормальный этап в развитии профессионала. В такой ситуации также поможет обратная связь от коллег и руководителя и объективное сравнение своих достижений с чужими.