Sway bar jeep wrangler что значит
Sway bar jeep wrangler что значит
там резинка уплотнительная, нужно покачивая разьем стягивать клемму, ну и защелку пластиковую, отодвинуть до конца в сторону проводов.
Кстати, а уплотнительная резинка между мотором и корпусом продается отдельно? А то я для профилактики снимал электрическую часть и потом герметиком чуток прошелся по стыку. Думаю, что если снимать еще раз, то уплотнительная резинка нафиг оторвется.
его ремонт не предусмотрен, и запчастей к нему не продают. герметик наше все)
там резинка уплотнительная, нужно покачивая разьем стягивать клемму, ну и защелку пластиковую, отодвинуть до конца в сторону проводов.
Ага, значит побоялся. Надо было еще сильнее тянуть.
Т.е. лучше поменять на механический до того, как разъем не закис? Или дождаться смерти блока.
я бы поменял сразу на мех..
Будут вопросы, задавайте.
америкосы переворачивают стаб) чтоб повыше был. он же вращается, и нужно всего лишь крепеж переделать. Так что возможно не все потеряно.
20059
Да по сути почти так же. Ездил в ус не дул, нырял в лужи, все было нормально. На крайней покатушке, не то что бы было много воды, но выбравшись из леса на дорогу я обратил внимание, что лампочка продолжает мигать. Сперва не обращал внимания, потом на заправке встал в сторонку и попытался потушить ее различными способами. Включал и выключал зажигание, включал полный привод и нажимал кнопку, качал машину, короче в разных вариациях и ни чего не вышло. Мигает. Поехал, после километров двадцати перестала, остановился, включил нажал на кнопку замигала, так до конца поездки и не переставала мигать. Утром все в норме, но я уже решил, что буду вскрывать. Сперва три болта и жижа на голову 🙂 далее уже не обсуждалось. При чем жижа она ни каким образом не мешала работе платы. В отсеке, где установлена плата была наичистейшая вода и эта вода стояла долго, о чем свидетельствовало почернение силуминового корпуса, как раз под ее уровень. На плате лак то же слез под уровень воды. В крышке есть два слабых места. Ты можешь проверить есть водичка или нет, аккуратно подсунув лезвие ножа под торец пластиковой крышки, которая на заклепках. Она нормально отгибается будучи приклепанной хоть и укреплена ребром жесткости. Жаль у меня фото не сделаны этого места:(
Блок можно снять не размыкая разъема если страшно, вывесить его и отогнуть крышку аккуратно. А лучше высверлить заклепки, проложить герметиком и снова заклепать.
Влад привет у мну после покатухи с тобой тоже заморгал)) Хорошо до диллера доехал сам, поменяли по гарантии новый), а также по гарантии поменяли втулку стабилизатора, ступицу, датчик давления колеса, резинку лобового стекла (была небольшая течь в районе левой стойки)
И по официальному отзыву поменяли трубки охлаждения акп и трубку гидроусилителя. Это я к тому что ни стоит забывать про гарантию.)
В эльву думаю не стоит,молодой диллер.
В форисе для начала надо регламентное ТО проходить тогда думаю будет возможность, не иметь проблем с гарантией.
ну а по твоей придумке здорово, после гарантии приду к тебе за советом.)
В эльву думаю не стоит,молодой диллер.
В форисе для начала надо регламентное ТО проходить тогда думаю будет возможность, не иметь проблем с гарантией.
ну а по твоей придумке здорово, после гарантии приду к тебе за советом.)
Андрей, я там проходил ТО, то же ни чего не чинили и ни чего не меняли. Только масло не по допускам залили. Ну ты бензин, тебе его можно лить. А я теперь ко всем со своим.
Влад сейчас узнал, что стаб бы тебе поменяли без проблем. До того как ты его починил.:bn: А вот все что связано с изменениями по подвеске и электрике сделанными на стороне, здесь могут быть сложности.
Что касается отзыва сказали что по твой машине не было, в любом случае они обязаны делать рекол даже если твоя машина обслуживается в другом месте.
Андрюха спасибо! Я обслуживаюсь у официальных дилеров, у двух поочереди. Все отметки в книжке имеются. К третьему ехать боюсь.
Но больше всего не чиниться люблю, а кататься. 🙂
у меня точно есть отзыв по трубкам акпп но пока не потеют ближе к концу гарантии поменяю.
Дима, я у тебя трубок ни каких не обнаружил!?
sway bar
1 sway bar
2 sway bar
3 sway bar
4 sway bar
5 sway bar
6 sway bar
7 sway bar
8 sway bar
9 sway bar
10 панар-штанга
11 поперечная реактивная штанга
12 поперечная реактивная штанга
См. также в других словарях:
Sway bar — (Vehicles) (a) A bar attached to the hounds, in the rear of the front axle, so as to slide on the reach as the axle is swung in turning the vehicle. (b) Either of the two bars used on couplong the oront ano rear sleds of a logging sled; also, the … The Collaborative International Dictionary of English
Sway bar — A sway bar (also stabilizer bar, anti sway bar, roll bar, or anti roll bar, ARB) is an automobile suspension device. It connects opposite (left/right) wheels together through short lever arms linked by a torsion spring. A sway bar increases the… … Wikipedia
sway bar — noun An anti sway bar … Wiktionary
sway bar — noun Etymology: sway (II) 1. : a bar attached to the hounds in the rear of the front axle of a wagon so as to slide on the reach as the axle is swung in turning 2. : a steel bar placed near and parallel to an axle of an automotive vehicle to… … Useful english dictionary
sway bar — noun Date: 1949 a bar that torsionally couples the right and left front wheel suspensions of an automobile to reduce roll and sway … New Collegiate Dictionary
sway bar — A round bar which connects the left wheel suspension assembly with the right side. It may be found at the front and/or rear. Its main function is to keep both wheels rolling at the same rate when meeting bumps; but it also affects handling. A… … Dictionary of automotive terms
sway bar — Auto. See stabilizer bar. [1945 50] * * * … Universalium
anti-sway bar — [an΄tē swā′] n. ANTIROLL BAR * * * … Universalium
anti-sway bar — [an΄tē swā′] n. ANTIROLL BAR … English World dictionary
anti-sway bar — noun a connection between the left and right suspension systems of a road vehicle designed to stabilise it, and reduce roll or sway on corners Syn: anti roll bar … Wiktionary
anti-sway bar — /ænti ˈsweɪ ba/ (say antee sway bah) noun → anti roll bar … Australian-English dictionary
Sway bar jeep wrangler что значит
Большое Вам спасибо за то что дали мне дельный совет.
Я выбрал вариант с устройством для ручного отключения. Как я понял просто надо крутить маховик и все.
Куда девать комплект проводов?
Имею сложности с компьютерной грамотностью и затрудняюсь заказать и оплатить счет через интернет.
Может есть какой телефон куда позвонить и заказать.
Сильно благодарен Вам за помощь
Виктор
Ставрополь
И это правильно самый простой путь. С проводами ничего делать не нужно закинуть повыше и заизолировать. Если бесит пиктограмма на приборке, как вариант отключить лампочку. второй вариант программное отключение.
А вот заказать можно где угодно любой магазин американских запчастей примет ваш заказ с радостью. Я заказываю в Академии+ http://www.autozap.ru/ru/index.php
Вам нужна деталь вот с таким названием NoLimits Manual Rubicon Swaybar Disconnect http://offroadevolution.com/store/proddetail.php?prod=EVO-NOLIMITS
но. у каждого есть свой выбор 🙂
Если у человека возник такой вопрос значит машинка у него неподготвленная и в соревнованиях участвовать он не собирается таким образом для него потратить 100 баксов на заглушку будет самым оптимальным решением проблемы.
Как по мне дык размыкаемый стаб это умелый ход менеджеров для впаривания продукта по более высокой цене
Да не за что! Скорее всего стабилизатор замкнут если им не пользовались
Самый оптимальный вариант именно поставить ручную размыкалку на размыкаемый, и например пленочкой ее закрыть чтоб не закис, т.к. простая палка стабилизатора обходится в 6000 р, да еще и стойки размыкаемые (в надежности которых в грязи я сомневаюсь, хотя у самого такие стоят), а маховичок дешевле 🙂
Потом есть еще один немаловажный момент с размыкаемым стабилизатором, я два раза из-за него не мог машину завести, т.к. замыкание в блоке управления стабилизатором замыкает всю шину (CAN) и блоки машины друг друга не видят 🙁
Решили это только со второго раза и после смены мажора на автолайт, и то 3 дня пришлось на подменном лансере кататься :). (правда и эвакуатор и лансер были бесплатны)
Самый прикол что первый раз это произошло сразу же после возврата из Экспедиции-трофи 2010 (ехали из Туапсе), во дворе дома, буквально на следуюущее утро, и я с ужасом представил, что бы было еслиб это произошло на перевале Грачевского :))
Так что: разъем отключить, изолентой замотать и маховичок поставить.
только надо еще взять где-то AEV Procal для того чтобы в системе машины удалить SwayBar, с дилерского компьютера это сделать нельзя.
ЗЫ. Про 2 замены по гарантии это шутка наверное? Стаб стоит 48000 р, у дилера его цена за 70000, когда я с предложением его поменять приехал в Мажор, меня мягко послали, сказав что я позволил себе съехать с асфальта, а на это гарантия не распространяется 🙂
Моргает лампочка «sway bar» на rubicon 2009 года 3,8 бензин. При нажатии кнопки на панели никакой реакции. Если кто-то сталкивался с подобной проблемой напишите бога ради. Все остальное работает. Разобрал систему разсоединения стабилизатора оттуда вылилось много воды.
С уважением Виктор
Holiday Shipping & Returns Policy
Order by 12/17 5:00 pm EST to receive Free Guaranteed Delivery By Christmas. See specific Item Page for details. Exclusions apply.
Holiday Returns Policy
Just in time for the holidays, we’ve extended our normal 30-day return policy. Any order placed between November 26, 2021 and December 25, 2021 will be accepted for return until February 1, 2022. RMA numbers will be given out until 7:30 PM EST on January 25, 2022. The remainder of our return policy remains in place and must be followed. Please review the rest of our return policy
Gift Certificates by Christmas
Physical Gift Certificates: order by 5 PM EST on 12/17
Electronic Gift Certificates: order by 5 PM EST on 12/23
Mounted & Balanced wheel and tire orders must be placed no later than December 12th, 2021 to ship free for Christmas delivery.
*Free Christmas Shipping is free / guaranteed to arrive by Christmas for the lower 48 states only. APO / FPO and Canadian, Guam, Puerto Rico, US Virgin Islands Customers: Unfortunately we are unable to guarantee shipping times to your addresses, so the above deadlines do not apply. Items being shipped via freight also cannot be guaranteed in time for delivery.
Have a minute to review your recent purchases?
Change Your Vehicle
Change Your Current Vehicle
Not sure if you have a JL or JK? Check out this guide
If you have a 2018, confirm that you have a JL or JK.
If you have a 2018, confirm that you have a JL or JK.
If you have a 2018, confirm that you have a JL or JK.
If you have a 2018, confirm that you have a JL or JK.
If you have a 2018, confirm that you have a JL or JK.
Most Popular in Jeep Sway Bar & Disconnect
How to Use a Jeep Sway Bar Quick Disconnect
Contents
Shop Sway Bars & Disconnects
Investing in a sway bar disconnect for your Jeep Wrangler is going to be vital in reaching the level of articulation you will want when wheeling tougher trails and terrain.
You’ve seen the pictures in magazines, or perhaps you’ve been lucky enough to witness it; an old CJ glinting in the desert sun as it sits between two large boulders. One front tire is about level with the top of the roll bar while the other is directly under the drive shaft. This is not a wreck; the jeep is actually moving forward, albeit slowly, to the next rock. How do they do that?
The Beauty of Wheeling
If you have ever watched videos of people going off-roading, you have probably seen some pretty crazy things. One thing you see a lot is some of the crazy poses Jeeps can get in while flexing. Usually one wheel on top of a huge rock and the others planted on the ground.
When they do this, it gives you a great view of their Wrangler’s suspension, but it also helps them maintain as much traction as possible when crawling over things. When it comes to going off-road driving, one of the most important things is keeping as much tread on the ground as possible and the best way to do this is by increasing articulation.
Boosting Wrangler Articulation
When talking about off-roading, articulation is how much flex you have. This means if one of your front wheels drives over something, you see how high up you can get that wheel without lifting another wheel off the ground. The easiest way to boost your articulation is to disconnect your front sway bar links. This can typically be done in just a few minutes with just a few tools. Doing this will greatly boost your Wrangler’s flex and it will make the ride on the trails smoother. Just be sure you reconnect them before you go back to driving on the road, otherwise it can be very unsafe. Vehicles with solid axles like Wranglers will see the greatest increase when your sway bar is disconnected. Vehicles with independent suspension systems will see a slight gain, but it will not be as drastic as on the solid axle systems.
What Does a Jeep Sway Bar Do?
Jeep sway bars are designed to help keep your rig level and prevent rolling. If you are driving at high speeds and try to take a turn without a sway bar you are going to lose control and possibly flip. While this is great for driving on the road, it’s not always perfect for trails since trails are not smooth and level (at least not the fun ones) and you won’t be going very fast when you are off-road. Unbolting your sway bar links is not difficult, but after a couple of times it can become a hassle. You have to stop either when you get to the trail and disconnect them or when you get to an obstacle that you need the extra articulation for. This is where a set of quick disconnects comes in handy since it only takes a minute to pull a pin, disconnect the links, and pin it to the frame. It’s quick, easy, and you don’t need to worry about losing a part somewhere while you are wheeling.
New in Wrangler Suspension Parts
Driving With Your Sway Bars Disconnected
While on the trail, one of the key aspects of maintaining great traction is properly flexing or articulation. The Jeep’s solid axle design allows it to flex in a way that maintains incredible contact with most tires.
In order to properly allow for good articulation while off-road, the Jeep’s sway bar needs to be disconnected. The sway bar itself is designed to maintain a flat even stance and actually prohibit excessive articulation while on the road. During slower off-road conditions, articulation is key, therefore disconnecting the sway bar is critical. While driving with the sway bars disconnected it’s important to maintain a nice slow steady pace with minimal quick adjustments to the steering. A quick steering adjustment will offset the Jeep’s weight to one side and possibly result in a rollover if there’s enough speed built up and the angle is too great during the articulation.
While on the road and higher speeds, the sway bar should be connected. Although there isn’t a specific speed limit, road levelness and steering is more critical. If the road is un-level or you’re forced to make a quick steering adjustment, the faster you’re going, the greater the risk of a rollover. This is due to the Jeep’s inability to keep both sides of the wheels level when the sway bar is disconnected. The independent flexing of each side could also cause excessive bouncing and build up enough momentum to tilt the Jeep.
Picking the Right Quick Disconnect for Your Wrangler
If you plan on taking your Jeep off-road an important step for maximum clearance and articulation involves disconnecting your sway bar. Rubicon sway bar disconnects have a built-in electronic disconnection module that electronically disconnects the sway bar by the push of a button. This avoids the need to manually disconnect the sway bar links. However, fellow Jeepers have been reporting problems with the Rubicon’s sway bar disconnects. Should they get too wet, the electronic units can fail. Either you can replace the units with factory Rubicon units, or you can forgo the electric push-button for stereotypical quick disconnects.
Nonetheless, despite if your Jeep has an electronic disengagement or requires a manual disengagement of the sway bar links, the length is critical for optimal performance on and off-road. If you plan on lifting your Jeep, the correct length of sway bar links will put the sway bar slightly raised past a flat level. About two degrees higher than a flat plane. This ensures the best performance on the road for both an electronic and manual disconnection system. Off-road this length is critical for a Jeep electronic sway bar disconnect system because the system disconnects the sway bar in the middle and not on the ends. That means the sway bar links themselves remain attached to the bar.
If the length is too short, you run the risk of having the link drop down too far during articulation, wrapping around the other end, and bending in half. The same can be said if the sway bar links are too long and could cause the bar to go in the opposite direction. This scenario isn’t a concern with manual disconnection systems, but the ability to easily disconnect/re-connect a sway bar link is important for a manual disconnect. The sway bar links should have a large opening with a secure and heavy gauge attachment link to ensure that the links are held in place when engaged on the road and easily removable when off-road.
If you’re not ready to shell out for a quick disconnect set, knowing how to manually disconnect your sway bar will be important. First things first, you’re going to need a couple of wrenches and some bungee cords. You can also use a ratchet, 3/4 inch socket, and an 18mm wrench.
Before loosening anything, you’ll want to have your Jeep on the most level surface you can find. This will make removing the necessary bolts that much easier.
Next, go under your Jeep and remove the bottom sway bar disconnect bolt. Make sure to store the nut and bolt in a place where they won’t get lost.
After that, rotate the disconnected sway bar joint so it’s facing straight up. This is where your bungees come into play. Wrap the bungee around the joint, attach one hook to the top coil spring retainer, and attach the other to the back of the grille. The goal is to keep the joint upright and out of danger.
Do the same thing on the other side and you’re ready to wheel!
Holiday Shipping & Returns Policy
Order by 12/17 5:00 pm EST to receive Free Guaranteed Delivery By Christmas. See specific Item Page for details. Exclusions apply.
Holiday Returns Policy
Just in time for the holidays, we’ve extended our normal 30-day return policy. Any order placed between November 26, 2021 and December 25, 2021 will be accepted for return until February 1, 2022. RMA numbers will be given out until 7:30 PM EST on January 25, 2022. The remainder of our return policy remains in place and must be followed. Please review the rest of our return policy
Gift Certificates by Christmas
Physical Gift Certificates: order by 5 PM EST on 12/17
Electronic Gift Certificates: order by 5 PM EST on 12/23
Mounted & Balanced wheel and tire orders must be placed no later than December 12th, 2021 to ship free for Christmas delivery.
*Free Christmas Shipping is free / guaranteed to arrive by Christmas for the lower 48 states only. APO / FPO and Canadian, Guam, Puerto Rico, US Virgin Islands Customers: Unfortunately we are unable to guarantee shipping times to your addresses, so the above deadlines do not apply. Items being shipped via freight also cannot be guaranteed in time for delivery.
Have a minute to review your recent purchases?
Change Your Vehicle
Not sure if you have a JL or JK? Check out this guide
If you have a 2018, confirm that you have a JL or JK.
Change Your Current Vehicle
Not sure if you have a JL or JK? Check out this guide
If you have a 2018, confirm that you have a JL or JK.
If you have a 2018, confirm that you have a JL or JK.
If you have a 2018, confirm that you have a JL or JK.
If you have a 2018, confirm that you have a JL or JK.
If you have a 2018, confirm that you have a JL or JK.
Jeep Sway Bars, Links & Disconnects for Wrangler
2.0L I4, 2.4L I4, 2.5L I4, 3.0L V6 EcoDiesel, 3.6L V6, 3.8L I6, 3.8L V6, 4.0L I6, 4.2L I6, 5.0L V8, 6.4L V8
Tell us about your vehicle
And we’ll show you items that fit
Not sure if you have a JL or JK? Check out this guide
If you have a 2018, confirm that you have a JL or JK.
Jeep Sway Bars, Links & Disconnects for Wrangler
Enhance the handling of your Jeep, especially while going over uneven terrain, by investing in upgraded Jeep Wrangler sway bars. The sway bar of your vehicle is designed to keep it from rolling over when you’re cornering. Sway bars act as a counter-balance that creates a force in the opposite direction as the body-roll that’s created when you’re cornering. Sway bars are important for cornering at high speed, but they’re also useful when driving over trails and uneven surfaces. Investing in upgraded sway bars will help your Jeep drive more capably and also improve your traction on different surfaces. We offer a variety of sway bars as well as other performance parts such as lift kits, tires, shocks and struts, and more.
Replacement Jeep TJ Sway Bars, Links & Disconnects
If you want to make your vehicle better for off-roading, it’s important to have the right Jeep sway bars and perhaps sway bar disconnects. You can get sway bars that are stiffer or less aggressive depending on the handling characteristics you want your Jeep to have. Upgrade to a different sway bar for your ride and change the way your Jeep takes corners to improve your grip, your stability and to change the way your ride drives overall. You can also enhance the handling of your Jeep by investing in improved tires for your ride.
Invest in high-quality sway bars for your Wrangler and enjoy:
For off-roading, we offer specialized sway bars that allow your vehicle’s wheels to travel further independently than they normally do. When installed on your ride, your Jeep can go over more uneven terrain without losing traction as much as it would with the stock sway bar. It also makes sense to invest in sway bar disconnects for some serious off-roading applications for uneven terrain if you’re traveling at low speeds. Before upgrading the sway bars on your Jeep, make sure you know the purpose of the sway bars you’re considering and only get a product that’s going to help you drive the way you want to.
Replacement Jeep JL Sway Bars, Links & Disconnects
We offer Jeep JL sway bars that are designed specifically for JL model Wranglers to help them drive more capably, enhance their grip while traveling, and to adjust the handling of your Jeep for specific driving conditions. If you want to change the way your ride handles in different conditions, consider upgrading to a different sway bar setup.
Replacement Jeep YJ Sway Bars, Links & Disconnects
If you plan on going off-roading with your Wrangler YJ, you should consider getting off-roading sway bars and link disconnects for your ride. These upgrades allow you to take on more difficult terrain and will give you an improved sense of confidence as you travel down the road.
Replacement Jeep JK Sway Bars, Links & Disconnects
Our Wrangler JK sway bars are designed specifically for different performance use-cases. We have high-performance sway bars for high-speed cornering, and we have other options for slow-speed driving on uneven terrain while doing something like off-roading. No matter how you plan on using your Wrangler JK, we have sway bars that will improve your experience. Consider these high-quality upgrades and think about some additional enhancements you can make to your Jeep, such as wheel spacers and all-terrain tires.
Adding the right aftermarket parts to your Jeep Wrangler will make it more capable of driving on rough terrain and handling challenging driving conditions. We have top-quality aftermarket parts to choose from at Extreme Terrain, and we recommend upgrading your Jeep to stand up to anything you want to deal with.
Related Guides
*Please see product pages for any exceptions.