Vessel general permit что это

vessel general permit

1 general permit

2 general permit

3 general permit

4 permit

5 auxiliary general intelligence (vessel)

6 general cargo vessel

7 general operating permit

8 general refrigerated vessel

9 general work permit

10 general-cargo vessel

11 general-purpose cargo vessel

12 general-purpose vessel

13 general work permit

14 general work permit

15 general refrigerated vessel

16 general-cargo vessel

17 general refrigerated vessel

18 general-purpose cargo vessel

19 general-purpose vessel

20 general work permit

См. также в других словарях:

General Grant (ship) — The General Grant was a 1005 ton three masted barque carrying 58 passengers and 25 crew, and bound from Melbourne to London in May, 1866. She was named after Ulysses S. Grant, who later became 18th President of the United States.It is remembered… … Wikipedia

Major General Wallace F. Randolph (ship) — USAMP MP 7 Major General Wallace F. Randolph[1], Army M 1 Mine Planter Hull No. 480. Records (#742), Special Collections Department, J. Y. Joyner Library, East Carolina University, Greenville, North Carolina, USA. Career ( … Wikipedia

ARA General Belgrano — The ARA General Belgrano was an Argentine Navy cruiser sunk in a controversial incident during the Falklands War with the loss of 323 lives. Losses from the Belgrano totalled just over half of Argentine deaths in the Falklands conflict.It is the… … Wikipedia

commercial transaction — ▪ economics Introduction in law, the core of the legal rules governing business dealings. The most common types of commercial transactions, involving such specialized areas of the law and legal instruments as sale of goods and documents of… … Universalium

Denis Sullivan (schooner) — The Denis Sullivan under partial sail; her topsails, raffee, and flying jib remain unset Career (USA) … Wikipedia

environment — environmental, adj. environmentally, adv. /en vuy reuhn meuhnt, vuy euhrn /, n. 1. the aggregate of surrounding things, conditions, or influences; surroundings; milieu. 2. Ecol. the air, water, minerals, organisms, and all other external factors… … Universalium

Controlled Substances Act — Acronym CSA Enacted by the 91st United States Congress Effective October 27, 1970 Citations Public La … Wikipedia

Gun laws in the United States (by state) — U.S. Firearms Legal Topics Assault weapons ban ATF Bureau Brady Handgun Violence Prevention Act Concealed carry in the U.S. Domestic Violence Offender Gun Ban … Wikipedia

china — /chuy neuh/, n. 1. a translucent ceramic material, biscuit fired at a high temperature, its glaze fired at a low temperature. 2. any porcelain ware. 3. plates, cups, saucers, etc., collectively. 4. figurines made of porcelain or ceramic material … Universalium

China — /chuy neuh/, n. 1. People s Republic of, a country in E Asia. 1,221,591,778; 3,691,502 sq. mi. (9,560,990 sq. km). Cap.: Beijing. 2. Republic of. Also called Nationalist China. a republic consisting mainly of the island of Taiwan off the SE coast … Universalium

ship — shipless, adj. shiplessly, adv. /ship/, n., v., shipped, shipping. n. 1. a vessel, esp. a large oceangoing one propelled by sails or engines. 2. Naut. a. a sailing vessel square rigged on all of three or more masts, having jibs, staysails, and a… … Universalium

Источник

SGS оказывает услуги по контролю балластных вод согласно требованиям США

Рады сообщить, что в российском подразделении SGS начал работу участок лабораторного мониторинга качества судовых балластных вод в соответствии с требованиями VGP (Vessel General Permit).

В ожидании унификации подхода к методологии тестирования балластных вод

В настоящее время страны, ратифицировавшие Международную конвенцию о контроле судовых балластных вод и осадков и управлении ими 2004 года (BWMC – Ballast Water Management Convention), активно обсуждают методики лабораторного тестирования качества балластных вод согласно стандарту D-2.

Данный вопрос играет ключевую роль в исполнении участниками Конвенции требований по мониторингу за качеством балластных вод. При этом контролирующие природоохранные органы стран понимают важность идентичности подходов, правил и норм при проведении тестирования проб.

Тем временем в территориальных водах разных стран действуют разные требования, и судовладельцы вынуждены им соответствовать.

Vessel general permit что это. . Vessel general permit что это фото. Vessel general permit что это-. картинка Vessel general permit что это. картинка

Vessel General Permit – что это? Особенности управления балластными водами в США

Генеральное разрешение Vessel General Permit содержит информацию о предельно допустимых нормативах для вод, сбрасываемых в территориальных водах США в разбивке по типам сбросов, включая балластную воду, палубный водосток, льяльные и сточные воды, которые можно вернуть в оборот.

Любые невоенные корабли и суда, не предназначенные для развлечений и отдыха, обязаны получить разрешение от Национальной системы предотвращения сброса загрязняющих веществ США (NPDES), и, в частности, VGP перед тем, как они на законных основаниях сделают сброс (и смогут легально работать) в водах США. Отсутствие указанного разрешения NPDES может привести к суровому наказанию в соответствии как с гражданским, так и уголовным кодексами США.

Как SGS может помочь при заходе судна в порты США?

Сегодня мы готовы оказать услуги по тестированию вод, принимающих участие в процессе технической эксплуатации судна, в рамках VGP.

Наша новая услуга востребована судовладельцами и компаниями-операторами флота, которые осуществляют судозаходы в территориальные воды США.

Vessel general permit что это. . Vessel general permit что это фото. Vessel general permit что это-. картинка Vessel general permit что это. картинкаАлександра Селиванова, руководитель экологических проектов АО «СЖС Восток Лимитед» (Группа SGS)

Услуга SGS по тестированию судовых балластных вод согласно VGP доступна в следующих портах Северо-Западного федерального округа:

О КОМПАНИИ SGS

Группа SGS является мировым лидером в области испытаний, инспекционных услуг и сертификации. Основанная в 1878 году, сегодня SGS признана эталоном качества и деловой этики. Наши 93,000 сотрудников работают в 2,600 офисах и лабораториях по всему миру со штаб-квартирой в Женеве, Швейцария, делая мир лучше, безопаснее и технологичнее.

Источник

Краткая информация по BWMC. Балластные воды от А до Я.

Честно говоря, давно хотел разобраться в этой теме, так как постоянно что-то новое узнавал. Почитав нужную информацию, полистав BWMC книжку я хочу поделиться с вами краткой информацией обо всём. Всё про Международную конвенцию о контроле судовых балластных вод и осадков и управлении ими (Ballast water management convention).

Каждый раз, когда выходит новый Регламент, моряки надеются, что он последний. В прошлом у нас были MARPOL Annex VI, ECDIS, EU MRV и многие другие.

В чем проблема балластных вод в международных морских перевозках?

Морские суда перевозят от 3 до 5 миллиардов тонн балласта по всему миру каждый год. Таким образом морские микроорганизмы путешествовали по всему миру бесплатно и без последствий.

Большинство перевозимых видов не выживают в новой среде обитания. Но те, кто выживают, творят наглые вещи. Не имея естественных хищников, они вытесняют или убивают местные виды.

Подобное представляет огромный вред для местных экосистем, здоровья человека и региональной экономики.

Организации несколько лет работали над установлением стандартов чтобы решить эту существующую проблему.

Таким образом появилась Ballast water management convention.

Какие бывают конвенции по балласту?

Наиболее значимые правила управления балластными водами являются IMO и USCG. Однако примерно 25 других стран и региональные власти также установили собственные требования.

IMO конвенция по балласту

Действует с 8 сентября 2017 года. Конвенция по балластным водам (BWM Convention) действует для всех перевозящих балластные воды. А так же имеющие международные переходы.

BWM выставила свои общие требования и разрешения и для региональных и местных органов. Так они не могут выступать за рамки дозволенного.

Эти требования действуют для:

Замена балластных вод (Ballast water exchange). Регламент D-1.

Данный способ предназначен для уничтожения организмов из малосоленой среды с прибрежных вод. Так они не попадут в воды открытого океана с большим содержанием соли.

Замена балласта не так хорошо справляется с данной проблемой. Поэтому требуют чтобы суда новой постройки имели уже встроенную систему обработки (ballast water treatment system).

С 8 сентября 2017 года все корабли должны выполнять замену балласта, либо одобренную ballast water treatment.

Регламент B-4 и D-1 из BWM конвенции сообщает, что процедура по замене балластных вод должна выполняться следующим образом:

И есть 2 способа замены балласта под 95%:

Система обработки балластных вод (Ballast water treatment). Регламент D-2.

Регламент B-3 от BWM конвенции требует чтобы все морские суда были оснащены одобренной IMO системой BWT вместе с обновлением сертификата IOPP после 8 сентября 2017 года. До этого момента они должны следовать требованиям по замене балласта D-1.

Но не так всё просто и с этими ballast water treatment системами. Они должны соответствовать критериями выгрузки балласта. В эти критерии входит выброс различных микро организмов и микробов в морские воды из судна. Данные требования описаны в Регламенте D-2.

USCG Final Rule

США тоже выдумали свои требования и выдвинули их ещё аж с июня 2012 года. Эти требования подходят только для морских судов, которые собираются откатывать балласт.

USCG Final Rule требует чтобы все суда имели одобренные ballast water treatment систему. Определённые критерии написанны в таблице.

До сего момента они должны выполнять замену балласта в 200 мильной зоне.

Полные требования можно посмотреть в CFR 46 U.S. Code of Federal Regulation Part 162. Суть в том, что IMO не проходит по требованиям USCG.

USCG Final Rule так же выдвинуло 2 дополнительных требования

Остальные Регламенты

Многие другие страны выдвинули свои требования для защиты своих территориальных вод от нападения чужих микроорганизмов. К примеру Литва, Грузия и Украина имеют свой Регламент.

IMO и USCG стандарты отката балласта

Vessel general permit что это. bwm convention measurements. Vessel general permit что это фото. Vessel general permit что это-bwm convention measurements. картинка Vessel general permit что это. картинка bwm convention measurements

И так, IMO требования написаны в BWM Convention Regulation D-2. USCG требования написаны в USCG Final Rule.

BWM конценция требует замерять жизнеспособные организмы (viable organisms). USCG Final rule требует замерять живые организмы (living organisms).

Vessel General Permit (VGP)

Суда, заходящие в порты США, должны так же выполнять особые требования от U.S. EPA VGP. Больше о VGP можно почитать на их сайте https://www.epa.gov/npdes/vessels-vgp

Документация и проверки по балластным водам

Инспектора как PSC и USCG будут проверять соответствует ли судно конвенции BWM. Руководство как правильно соответствовать требованиям существуют для всех.

Международные проверки и доклады (по BWM)

В соответствии с BWM конвенцией все корабли с GRT 400 Vessel general permit что это. ballast water management certificate. Vessel general permit что это фото. Vessel general permit что это-ballast water management certificate. картинка Vessel general permit что это. картинка ballast water management certificate

Проверки и доклады в территориальных водах США

USCG Final Rule требует доклады по балластным операциям следующим образом:

BWMR форма должна быть заполнена и отправлена перед заходом в территориальные воды США. Это должно быть сделано не позже чем за 6 часов до прихода. За 24 часа, если судно ходит в Great Lakes или в Hudson реке из U.S. EEZ. Подписанные рапорта должны находиться на борту судна как минимум 2 года.

Больше информации по BWMR форме можно найти по следующей ссылке http://invasions.si.edu/nbic/submit.html

Чтобы принять участие в Equivalent Reporting Program судно не должно выходить в моря. Оно выполняет переходы только на территориях США и Канады. Более подробная информация о этом по следующей ссылке: http://invasions.si.edu/nbic/equivalentprogram.html

Чтобы соответствовать VGP требованиям, судно должно выполнять следующие рутинные процедуры для системы обработки балластных вод:

USCG имеет право отправлять на анализы в независимую лабораторию ваши балластные воды с любого танка.

Системы обработки балластных вод (Ballast water treatment system)

Дезинфекция балластных вод химическим путём

Vessel general permit что это. disinfection 1. Vessel general permit что это фото. Vessel general permit что это-disinfection 1. картинка Vessel general permit что это. картинка disinfection 1 Vessel general permit что это. disinfection 2. Vessel general permit что это фото. Vessel general permit что это-disinfection 2. картинка Vessel general permit что это. картинка disinfection 2

Подробнее про электрохлорированый способ (Electrochlorination)

Так же называется электролитное хлорирование. Самый часто используемый способ химической дезинфекции балластных вод. Система обычно делает пре-фильтрацию и обрабатывает воду один раз во время закачки балласта.

Процесс электрохлорирования использует электричество. Он помогает получить дезинфицирующий раствор гипохлорита из солевого раствора. А этот раствор производит газообразный водород как побочный продукт.

Этот процесс чувствителен к:

Дезинфекция балластных вод физическим путём

Vessel general permit что это. physical disinfection. Vessel general permit что это фото. Vessel general permit что это-physical disinfection. картинка Vessel general permit что это. картинка physical disinfection

Подробнее про способ обработки Ультрафиолетом (UV)

Большинство систем обработок балластных вод физическим способом производят дезинфекцию ультрафиолетом. Этот способ очищал питьевую воду уже на протяжении 100 лет.

После фильтрации, которая была во время приёма балласта, UV система направляет балластные воды через “реактор”. Это своего рода помещение, для очищения оставшихся организмов ультрафиолетом.

Во время отката балластных вод вода снова проходит через подобный реактор. Это окончательно уничтожает, тех, кто посмел выжить.

Для тех, кто желает ознакомиться с принципом работы BWTS, прошу посмотреть следующий ролик от механика

Вот и всё, чем я хотел с вами поделиться. Если есть какие вопросы задавайте в комментариях. Я постараюсь на них ответить.

Средняя оценка 4.3 / 5. Количество оценок 9

Источник

VGP Solutions

Full steam ahead to the USA – with VGP solutions from SKF Marine.

SKF Marine is a leading supplier to the shipping industry. With our innovative product solutions for drives, stabilizers and bilge water separators we have been setting the ecological and economic standards for decades.

For your VGP upgrade or conversion we can offer you pioneering, top quality products Made in Germany – from a complete drive train with shaft, propeller, engine or intermediate shaft bearing, through sterntube bearings, seals and the sterntube oil supply system, right up to bilge water separators.

When it comes to VGP 2013 issues you can trust SKF Marines wealth of experience and expertise, without unnecessarily risking your reputation and the success of your business on the seven seas. The requirements of the US authorities are highly complex, which makes having an experienced partner with an exact understanding of the regulations all the more important.

Discuss your requirements with us so that we can analyse your specific situation and find the best solution for you. The VGP 2013 also presents you with an excellent opportunity for securing a competitive advantage by developing a clear vision and the right strategy.
Click here for direct access to the pioneering product solutions from SKF Marine.

Statement of Infeasibility

Important for all vessels that are still awaiting drydocking. With SKF Marines “Statement of Infeasibility” you will meet VGP 2013 requirements. It’s this easy.

Important for all vessels that are still awaiting drydocking: With SKF Marines “Statement of Infeasibility” you will meet VGP 2013 requirements

Is your ship already underway but has not yet been fitted with sterntube seals that resist Environmentally Acceptable Lubricants (EAl)? No problem – you are still permitted to use mineral-based oils until the vessel’s first drydocking after 19 December 2013. However, to be compliant with VGP 2013 regeulations, you will require a so-called “Statement of Infeasibility” to be issued to you by SKF Marine. Unless you have this document, operating a vessel without EALs is not legal.

It’s this easy to get your “Statement of Infeasibility”:

Request a “Statement of Infeasibility” directly!

Very important: At your next drydocking, i.e. the first drydock visit after 19.12.2013, you must convert your vessel to conform to the VGP 2013 requirements.

VGP Regulations

VGP 2013 – The Environmental Protection Agency (EPA) tightens environmental regulations for all US territorial waters!

VGP 2013 – The Environmental Protection Agency (EPA) tightens environmental regulations for all US territorial waters!

On 19 December 2013 the new Vessel General Permit (VGP) from the US Environmental Protection Agency (EPA) entered into effect. The changes apply to all types of commercial vessel that are 79 feet and greater in length that enter US coastal waters and inland waterways. Recreational vessels are excepted unless they are used for carrying passengers for commercial purposes. The regulations of the VGP 2013 also do not apply to fishing trawlers, fishing boats or vessels of the US Navy.

The stricter environmental regulations cover all vessels with a keel-laying date after 19 December 2013 or that are scheduled for drydocking after that day.

The following products from SKF Marine are affected by the changes:

To enable you to react as efficiently and economically as possible to the new regulations, we at SKF Marine have summarized all of the most relevant information relating to our drive, stabilization and bilge water separation product solutions for you on this website.

The route to boundless freedom is really quite easy.

Downloads and Links

Download here the latest information sheets.

Which types of Statement of Infeasibility are there and what do they mean?

There are two different Statements of Infeasibility: There is a Statement of Technical Infeasibility with unrestricted validity for seals without.

Which ships are affected?

In the Vessel General Permit (VGP) the US Environmental Protection Agency (EPA) summarises rules and regulations that are intended to minimise.

What is the VGP 2013 about?

The VGP 2013 applies to all commercial vessels that are 79 feet and greater in length that enter US coastal waters.

Contact Us

    Address:
    SKF Marine GmbH
    Hermann-Blohm-Str. 5
    20457 Hamburg
    Germany Tel.: +49 40 30 11 22 33 Fax.: +49 40 3011-19 00 Email:vgp2013.marine.de@skf.com

External Sources

Imprint / Disclaimer

SKF Marine GmbH
Hermann-Blohm-Str. 5
20457 Hamburg, Germany
Phone: +49 40 3011-0
Fax: +49 40 3011-19 00
E-Mail: info.marine.de@skf.com

The company makes every effort to ensure that the information on this website is accurate. However, we accept no liability as to the currency, accuracy or completeness of the information. This also applies to all other websites for which hyperlinks are provided. The company is not responsible for the contents of other sites accessed via hyperlink. The company reserves the right to make amendments to the website information without prior notice.

The contents of this website are copyrighted. The reproduction of information, in particular the use of texts, text excerpts or pictures, requires the prior written approval of the company. All information, use of same, logging on to the website as well as all actions committed, tolerated or omitted in connection with the website shall be governed exclusively by German law.

Copyright:

В© 2014 SKF Marine GmbH. All rights reserved. No part of the SKF Marine GmbH website, including the frames, may be reproduced or transmitted without the express written permission of SKF Marine GmbH. The logos and logotypes held by SKF Marine GmbH are worldwide registered trademarks.

Concept, Design & Realisation:

Vessel general permit что это. libertyst3. Vessel general permit что это фото. Vessel general permit что это-libertyst3. картинка Vessel general permit что это. картинка libertyst3

FAQs about the VGP 2013

Key questions and answers at a glance.

In the Vessel General Permit (VGP) the US Environmental Protection Agency (EPA) summarises rules and regulations that are intended to minimise the pollution of US territorial waters. This extremely strict legislation was amended and updated on 19.12.2013. The VGP 2013 is the updated version of the Vessel General Permit of 2008.

A central requirement of the VGP 2013 is that environmentally acceptable lubricants (EALs) must be used in all applications where there is an oil-to-sea interface. Such interfaces exist both with our SIMPLEX-COMPACT sterntubes and seals and our SIMPLEX-COMPACT fin stabilizers. In effect, this means that you must convert your vessel correspondingly, unless you already use EALs at these interfaces. Alternatively, you can seal your sterntube using a SIMPLEX-COMPACT Airspace seal – because there is then no requirement to use EALs (see question 13 for further information). A further stipulation of the VGP 2013 is that the sacrificial anode is made of aluminium (if the vessel primarily sails in saltwater) or magnesium (if the vessel primarily sails in freshwater). This may also require conversion work to be carried out. SKF Marine offers aluminium anodes for use primarily in saltwater.

The VGP 2013 furthermore stipulates that the volume of pollutants that enters the sea via bilge water may not exceed 15 ppm (parts per million). This is equivalent to the currently applicable MARPOL 73/78 regulations, compliance with which is a requirement for the installation of bilge water separators aboard a ship. There is consequently no need for action here.

EAL is the abbreviation for Environmentally Acceptable Lubricant. These special oil-based lubricants must be used at all oil-to-sea interfaces aboard vessels that sail in US waters. The use of EALs requires special EAL compatible seals to be fitted. Caution: Not every bio-oil is an EAL! The EPA has implemented strict standards concerning this. There is a diverse range of certification programmes that can be used to validate a lubricant as an EAL. It is the responsibility of the lubricant manufacturer to comply with the criteria for an EAL.

We have prepared an overview for you here of the available EALs that we have approved for use with Viton Pod and Viton Bio sealing rings.

You can use EALs for up to 5 years (a standard docking period) with our SIMPLEX-COMPACT sterntube seals. However, you must then use sealing rings made of the Viton Pod or Viton Bio material mixtures. Viton Bio sealing rings are only available for the SC3 seals. Regarding Viton Pod sealing rings it must also be possible for the seals to be flushed in order to allow the oil to be changed at regular intervals (approximately every three months).

It is imperative that you use sealing rings made of an FKM at the actual oil-to-sea interface in order to lubricate your stabilizer with an EAL. We furthermore strongly recommend the use of FKM sealing rings in all locations that come into contact with EALs, to ensure that the operational reliability of the system is not negatively affected. For new build projects that are to comply with the VGP requirements, we supply our components already fitted with such seals. Our VGP experts will be pleased to help you identify the optimum combination of FKM sealing rings and EALs for your application.

There are two different Statements of Infeasibility: There is a Statement of Technical Infeasibility with unrestricted validity for seals without a flushing option and a Statement of Technical Infeasibility that is valid until the next docking. The Statement of Infeasibility allows us to confirm for you that:

The Statement of Technical Infeasibility of 5 year operation certifies:

No, the individual documents do not need to be renewed annually, provided that the engineering remains unchanged.

The Statement of Technical Infeasibility only remains valid for a transitional period until the vessel’s next dry-docking. With this service the seal must then me modified such that it can be operated using EALs.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *